2009-10-04, 21:21
Medlem
tesbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche
Någon mer än mig som har märkt att Anonine har blivit otroligt segare sen dom bytte ip-adresser?

Förut gick det väldigt fort, nu går det lika segt som 56kmodem.
Är det för att så många laddar ned som gör så att det segar?

har inte märkt någon skillnad
Citera
2009-10-04, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utalker
Nu kan jag tanka från ScT. Jag har inte en aning om vad som var fel. Men det fungerar nu.

Kan nog vara så att du seedade/leechade en fil innan du bytte till anonine - då tar det ett tag innan det tidigare ip-numret "släpper" eftersom man inte får seeda/leecha från 2 olika platser/ip-nummer samtidigt.
Citera
2009-10-05, 17:00
Medlem
.
Senast redigerad av gajb 2009-10-05 kl. 17:06.
Citera
2009-10-05, 17:40
Medlem
hur bra är Anonine ?
och är det lätt att använda det på utorrent eller
Citera
2009-10-05, 20:29
Medlem
avazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokeboy
hur bra är Anonine ?

Anonine ar latt den basta VPN-tjanst jag har provat an sa lange (har provat AllTeles och TorrentPriviacy). Sjukt bra hastigheter, maxar ibland min 100/100 lina, jattesmidigt att anvanda.
Citera
2009-10-06, 04:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokeboy
hur bra är Anonine ?

Jag tycker anonine är jättebra.
Dessutom kan man köpa via sms som jag tycker är otroligt bra.
Slipper man köpa via kort och liknande.

Och ja det går lätt att använda med utorrent.
Fast jag använder en brandvägg som automatiskt blockerar annan trafik om det inte är anonine. Så jag inte använder min ip-adress att ladda ned med.

Men vi alla tycker nog olika, det bästa är väl att testa på själv, och gillar man det inte så struntar man i tjänsten och testar på något annat.

Edit: Stavfel.
Citera
2009-10-06, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simplasche

Och ja det går lätt att använda med utorrent.
Fast jag använder en brandvägg som automatiskt blockerar annan trafik om det inte är anonine. Så jag inte använder min ip-adress att ladda ned med.

OT: vilken brandvägg och hur gör du, finns det något gratisalternativ?
Jag glömmer ibland bort att sätta på anonine vilket gör att jag nojjar lite. Skulle vara smidigt om det inte gick att göra så.

Jag använder också anonine och tycker att det är kanonbra, på senaste tiden har det dock varit riktigt segt men jag hoppas att det är tillfälligt. Jag ligger på ca 100 kb/s vilket är helt oacceptabelt på en 100mbit lina.
Citera
2009-10-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benji_wh
OT: vilken brandvägg och hur gör du, finns det något gratisalternativ?
Jag glömmer ibland bort att sätta på anonine vilket gör att jag nojjar lite. Skulle vara smidigt om det inte gick att göra så.

Jag använder också anonine och tycker att det är kanonbra, på senaste tiden har det dock varit riktigt segt men jag hoppas att det är tillfälligt. Jag ligger på ca 100 kb/s vilket är helt oacceptabelt på en 100mbit lina.

tror han använder comodore firewall.. finns att hämta gratis...

annars räcker ju vpnetmon, då funkar utorrent bara när din vpn-anslutning är igång!
Citera
2009-10-06, 19:25
Medlem
Är det någon som kan hjälpa mig?

Jag får föjlande meddelandet när jag försöker sätta upp VPN/Anonine anslutningen:

"Operation failed with error 711:
The operation could not finish because it could not start the Remote Access Connection Manager service in time. Please try the operation again."

När jag försöker starta Remote Access Connection Manager får jag error 87:

Windows could not start the Remote Access Connection Manager service on Local Computer. Error 87: The parameter is incorrect.

Jag kör Windows 7!
Senast redigerad av Fizd 2009-10-06 kl. 20:07.
Citera
2009-10-07, 10:47
Medlem
Fizzy...Womacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizd
Är det någon som kan hjälpa mig?

Jag får föjlande meddelandet när jag försöker sätta upp VPN/Anonine anslutningen:

"Operation failed with error 711:
The operation could not finish because it could not start the Remote Access Connection Manager service in time. Please try the operation again."

När jag försöker starta Remote Access Connection Manager får jag error 87:

Windows could not start the Remote Access Connection Manager service on Local Computer. Error 87: The parameter is incorrect.

Jag kör Windows 7!

Citat:
Jag använder en macdator, kan jag använda denna tjänst?
- Ja det kan du! Vi stödjer windows xp och vista, mac osx och även iphone 3G!

Blir nog att ringa in och skaffa sig lite skydd idag. Anonine verkar ju vara en av de bättre tjänsterna....eller finns det någon som har något annat att säga?
Citera
2009-10-07, 17:45
Bannlyst
Lyckas inte få till det med Comodo, har följt guiden för ivacy, och ändrat ip-rangen så att den passar för anonine. Men utorrent verkar inte påverkas alls. Den laddar ner både när jag har anonine-anslutningen på och avslagen.
Vad kan jag tänkas göra för fel?

Dessutom så undrar jag hur jag bär mig på för att få comodo att sluta komma med pop-ups så fort jag ska göra en ändring i ett program osv. Jag menar där man måste klicka trusted application, och allow osv.
Kan jag stänga av defense+, men fortfarande ha blockering på utorrent?
Citera
2009-10-07, 20:17
Bannlyst
Vet någon varför Anonine har blivit så jäkla segt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in