2011-07-24, 05:16
Medlem
SGNLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lensflare
Strul med sms-tjänsten igen?
Jag skickade ett sms i går kväll och ett alldeles nyss, men en svarskod kan man se sig i röven om.

Fler med problem?

Samma här. Skickade två sms dessutom..
Citera
2011-07-24, 22:24
Medlem
Hardwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eggshells
Någon som pallat fixa med sin Router så den kör VPN? (Jag antar då att alla datorer i nätverket kör via Annonie ut på nätet?).

http://www.youtube.com/watch?v=QqEine5_hO4

Ska inte Anonine skicka sina användare en router istället? PrivatVPN har snackat om det, tänker kontakta båda två...
Citera
2011-07-26, 11:40
Medlem
Rainst0rms avatar
Är det någon som kan posta sina inställningar i utorrent som ni använder tillsammans med anonine?
Jag verkar ha problem med att seeda. Ibland connectar någon, drar ner 0,1kb och sedan dör anslutningen. har öppnat porten i både windows-brandväggen samt routern. Brukar bla. ladda från Trancetraffic.
Citera
2011-07-28, 20:15
Citat:
Ursprungligen postat av Rainst0rm
Är det någon som kan posta sina inställningar i utorrent som ni använder tillsammans med anonine?
Jag verkar ha problem med att seeda. Ibland connectar någon, drar ner 0,1kb och sedan dör anslutningen. har öppnat porten i både windows-brandväggen samt routern. Brukar bla. ladda från Trancetraffic.

Sen jag fick Annoie har jag inte ändrat något i uTorrent - den kör på som vanligt.

Och utan Annoie så fungerar det som det ska antar jag?

Se över dina QOS-inställningar i din Router (eller stäng av QOS helt)
Aktivera uPnP i routern då bör uTorrent reda ut portarna själv.
Citera
2011-07-28, 22:01
Medlem
acillatems avatar
Nån som vet om sms-tjänsten funkar igen?
Citera
2011-07-30, 11:03
Medlem
openvpn-gui-1.0.3.exe är inte digitalt signerad som föregångarna var. Bör man oroa sig?
Citera
2011-07-30, 11:08
Medlem
MuppSmurfs avatar
Vilka proxy settings ska man köra med i OpenVPN?
Citera
2011-07-30, 13:24
Medlem
har nån här annan problem med att gå ut på internet när man använder utorrent med pptp krypteringen
började runt 4 imorse och har inte försvunnit för mig en i alla fall 100 megabit fiber har jag låter jätte konstigt att man inte ska kunna gå ut på internet medans man har utorrent igång har cabeln rakt in i vägen med så ingen router att oroa sig för så vad är problemet
Citera
2011-08-01, 18:58
Medlem
Anonine och Frostwire?

Får inte Frostwire att nå nätet när jag startar VPN-tjänsten Anonine.

Webbläsaren fungerar o når internet. Någon som kan tipsa om hur jag går tillväga?
(Limewire funkade när det fanns)
Citera
2011-08-01, 19:00
Medlem
TorrentLovers avatar
Kolla brandvägg + öppna portar. Annars får du försöka använda µTorrent?
Citera
2011-08-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Kolla brandvägg + öppna portar. Annars får du försöka använda µTorrent?

- Jag har lagt till och tillåtit Frostwire i Windows-brandväggen. Öppna portar utöver det, menar du? Hur?
Citera
2011-08-01, 19:06
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av percapita
- Jag har lagt till och tillåtit Frostwire i Windows-brandväggen. Öppna portar utöver det, menar du? Hur?
Använder du router är det lätt: Googla "Port forwarding och ditt märke på routern". Har du inga andra antivirusprogram? Kanske det inte funkar med VPN då din router inte stödjer det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in