Jag har precis skaffat Anonine, och det verkar fungera bra.
Nu funderar jag dock över några saker, av vilka en del aspekter inte är Anonine-specifika utan gäller alla vpn.
För det första är Anonines vpn uppenbart väldigt öppet. Alla portar verkar vara öppna. Skyddet som hårdvaruroutern gav är borta. Jag använder comodo firewall i windows 7, och frågan är vad man skulle kunna göra där / bör göra för att skydda sig. Mitt preliminära svar är: gör inget alls, förutom att använda comodo's skydd på applikationsnivå.
För det andra uppträder Anonine som ett 'public network' i network and sharing center, windows 7. Jag är osäker på vad denna inställning faktiskt innebär i windows 7 och vad den innebär för anonine. Jag *tror* att det handlar om hur datorer inom samma ip subnät inom anonine behandlas. Jag *tror* också att de enda datorer man öht kan nå är sin gateway och dns servrar, så det kvittar hur man har ställt in det vad gäller public/private.
För det tredje försökte jag göra ett filter av ett slag som jag tidigare använt för Swissvpn, som endast tillåter specifika program (utorrent, dc++) att vara igång när vpn är uppe. Trafiken ska alltså gå ned till noll om vpn dyker. Jag får det inte att funka. Tack vare tidigare tips provade jag med att definiera en nätverkszon omfattande rangen 188.126.70.1 -- 188.126.95.255 som anonine. Passar denna?
Är anonine nere? Står inget om det på twitter, men jag kan inte ansluta till internet med anonine, men när jag kopplar ifrån anonine så går det att använda internet. Någon mer som har det problemet?
Är anonine nere? Står inget om det på twitter, men jag kan inte ansluta till internet med anonine, men när jag kopplar ifrån anonine så går det att använda internet. Någon mer som har det problemet?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!