2012-01-26, 08:40
Medlem
acerblazerlols avatar
teoretisk fråga, hur reagerar anonine på olagligheter som terrorism, bedrägerier och liknande via deras tjänst? kan dom se vem som gör vad via deras tjänst och sen kolla upp den riktiga ip-adressen?
eller börjar dom rota i sånt först då polisen kommer och knackar på dörren?
och skulle då det finnas någon information att plocka fram?

bakgrunden till frågeställningen är en väldigt intensiv diskussion mellan mig och en polare.

edit: snabb fråga jag just kom på: Ska man stänga av ivp6 då man använder anonine?
Citera
2012-01-26, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
nån mer som har problem med upload via utorrent? Download går bra som fan men up går inte. Verkar som inga peers vill koppla mot mig. Stänger jag av vpn så uppar jag i 1.3mb/s. Med vpn 0 typ.
Samma problem. Kan inte ladda upp nånting med anonine openvpn igång. Utan anonine går det bra som vanligt. En torrent kan funka av o till (källor o klienter syns, men ingen uppladdning) men på de andra syns 0 källor o 0 klienter.

Har utorrent 3.1 o w7.

Har funkat förut men inte nu under några dagar. Har det med den tilldelade ip-adressen att göra?

Inte ändrat några inställningar i anonine eller utorrent sedan det funkade sist så det kan väl inte vara det? Eller?
Citera
2012-01-26, 18:23
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
teoretisk fråga, hur reagerar anonine på olagligheter som terrorism, bedrägerier och liknande via deras tjänst? kan dom se vem som gör vad via deras tjänst och sen kolla upp den riktiga ip-adressen?
eller börjar dom rota i sånt först då polisen kommer och knackar på dörren?
och skulle då det finnas någon information att plocka fram?

bakgrunden till frågeställningen är en väldigt intensiv diskussion mellan mig och en polare.

edit: snabb fråga jag just kom på: Ska man stänga av ivp6 då man använder anonine?
Hört talas om en IPv6-bugg, så ja.
Citera
2012-01-26, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover

Och det innebär...?
Citera
2012-01-26, 20:21
Medlem
acerblazerlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
vad innebär det att man stänger av ivp6?
ivp6 finns bara där för framtiden, eller?
Citera
2012-01-26, 21:00
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Vilken VPN ska man satsa på om man ska använda den för onlinespel som WoW?
Citera
2012-01-28, 00:12
Medlem
Verkar funka bra nu efter update.
Dock förändringar i adresserna.

Hostname: x-xxx-xx-xxx-x.anonymous.at.anonine.com
ISP: Power och Random T-Lane AB
Organization: Anonine VPN Customers

&

Hostname: x-xxx-xx-xxx-x.anonymous.at.anonine.com
Organization: VPNTUNNEL.se

Vill även tillägga att den sistnämnda blev klassad som "Proxy Service", dock inte den första.
Citera
2012-01-28, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
tjenare,
snabb fråga; Sparar anonine loggar?
började noja mig över det då jag insåg hur mkt jag laddat upp/ned
Sen undrar jag om Anonine kan se vad jag gör på internet (antar det?)
vad är deras ställning till fildelning och dylikt?

Nej dem sparar inga loggar.
Nej, det tror jag inte att dem skulle kunna göra, är dock inte säker, jag har fattat det som att dem använder sig av servrar som står på utländsk mark.. Måste ju vara aningen försvårat om annat. (Någon får gärna upplysa mig.)
En stor anledning till att Anonine existerar beror på fildelning, så man kan tolka det som att dem är positivt ställda till fildelning eller STARKT neutrala, dock ingenting som ett seriöst och etablerat företag går ut med.

Men dem påstår att huvudskälet till att skydda sig beror på, citerar;

"Nästan allt vi gör på internet kan numer övervakas och utvärderas av kommersiella bolag, såsom sökmotorer och teleoperatörer samt av myndigheter och intresseorganisationer. Även webbplatserna i sig sparar ofta information om dig i form av exempelvis cookies och IP-adresser. Detta ofta utan att du blir tillfrågad."
Senast redigerad av Puckot89 2012-01-28 kl. 00:23.
Citera
2012-01-28, 01:13
Medlem
laserbeamzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckot89
Nej dem sparar inga loggar.
Nej, det tror jag inte att dem skulle kunna göra, är dock inte säker, jag har fattat det som att dem använder sig av servrar som står på utländsk mark.. Måste ju vara aningen försvårat om annat. (Någon får gärna upplysa mig.)
En stor anledning till att Anonine existerar beror på fildelning, så man kan tolka det som att dem är positivt ställda till fildelning eller STARKT neutrala, dock ingenting som ett seriöst och etablerat företag går ut med.

Men dem påstår att huvudskälet till att skydda sig beror på, citerar;

"Nästan allt vi gör på internet kan numer övervakas och utvärderas av kommersiella bolag, såsom sökmotorer och teleoperatörer samt av myndigheter och intresseorganisationer. Även webbplatserna i sig sparar ofta information om dig i form av exempelvis cookies och IP-adresser. Detta ofta utan att du blir tillfrågad."

Enligt "avtalet" så har dom rätt att lämna ut information till t.ex polisen om det du har gjort har en straffgrad som är över 2 år i fängelse, om dom inte sparade några loggar varför skriver dom ut detta? (Klart dom loggar).
Citera
2012-01-28, 11:47
Medlem
Organization: VPNTUNNEL.se NETWORK

Vadå Vpntunnel.se? Varför får jag upp det när jag gör en IP koll på http://whatismyipaddress.com/ ? har anonine någonting med vpntunnel.se att göra?
Citera
2012-01-28, 12:53
Medlem
Någon som vet ifall Anonine har bytt ip range? Försöker köra inställningarna med Comodo som stänger ned nedladdning i utorrent ifall VPN kopplas ned men det fungerar inte längre.

Har laddat VPN check och det verkar vara rätt schysst men någon som vet vilka förändringar Anonine gjort ungefär och också ifall Comodo ändrat något eftersom firewallen inte verkar bry sig om utorrent längre trots att inställningarna är desamma
Citera
2012-01-28, 16:28
Medlem
Fredrikb82s avatar
Någon som kan loga in på deras hemsida?

--
För övrigt anser jag att denna tråden ligger i fel forumdel.
Senast redigerad av Fredrikb82 2012-01-28 kl. 16:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in