2010-10-29, 23:09
Medlem
Wills avatar
Möjligt att detta besvarats flera gånger tidigare i tråden men det här är ju ändå något som kan förändras rejält från vecka till vecka.

Om man har 100/100 - hur mycket får man ut? Är det stor skillnad mellan "enkel" och "avancerad"?
Citera
2010-10-30, 08:01
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Will
Möjligt att detta besvarats flera gånger tidigare i tråden men det här är ju ändå något som kan förändras rejält från vecka till vecka.

Om man har 100/100 - hur mycket får man ut? Är det stor skillnad mellan "enkel" och "avancerad"?
Citat:
Ursprungligen postat av sebbolito
EDIT: borde inte bytt till openvpn skiten.. Får ju inte ens 5mbit/s och jag har 100mbit. Får mer med den vanliga PPTP. 50kr för ren skit med andra ord!

Och sen har jag hört att man får full speed i "enkel"
Citera
2010-10-30, 09:13
Medlem
Tycker det är problem med att connecta med deras OpenVPN?
Får hålla på som sjutton innan den connectar... den känns ostabil.
Citera
2010-10-30, 12:05
Medlem
det oroar mig lite att man kan hitta andra datorer i nätverket. Innebär detta någon risk för mig och isf hur skyddar jag mig?
Citera
2010-10-30, 20:19
Medlem
Labiums avatar
Får ut 4Mbit, har 6-8.. normalt? Gäller OpenVPN
Citera
2010-10-31, 11:48
Medlem
Grumbledocks avatar
Har också testat deras "Open VPN", sjukt segt!
Har 100/100 och får ut 4-5Mbit i bästa fall! Helt sjukt dåligt!
Visst fock man "2 månader fgör samma pris som 1" men aldrig att man ska fortsätta med denna dynga efter det!
Citera
2010-10-31, 16:31
Medlem
har köpt tjänsten nu, är det något speciellt man ska göra för att vara skyddad när man tankar ? portar osv ?
Citera
2010-10-31, 16:56
Medlem
Wosps avatar
Jag sket i OpenVPN nu efter 1-2 veckor med usel hastighet, Bytte de i mot vanligt...
Citera
2010-11-02, 15:47
Medlem
Tjebbas avatar
Jag har sen dem började med att erbjuda Open VPN fått problem med att min kontakt fortfarande är uppe med Anonine men ingen trafik går igenom. Någon annan som har samma problem?

Lite tråkigt eftersom det funkat klockrent för mig senaste 5-6 månaderna
Citera
2010-11-02, 17:21
Medlem
har just nu 347 dagar kvar på min openvpn tjänst hur många dagar får jag om jag byter till PPTP?
Citera
2010-11-03, 15:28
Medlem
starving-artists avatar
Känner mig smått efterbliven nu. Vilken tjänst rekommenderar majoriteten av er, vanliga Anonine via PPTP eller OpenVPN med SSL?
Jag är lite skraj inför tanken att både synas och se andra i nätverket, och det där med hastigheten som sänks låter väl inte sådär jättehippt. Men om det är säkrare än PPTP kanske det är värt det?
För det är väl ändå så att ingen kan identifiera min dator (tex MAC-adress, datornamn eller andra läskiga saker) och koppla ihop den med just mig om jag skulle använda OpenVPN?

Jag har inte haft några problem överhuvudtaget med PPTP, och jag uppskattar att det är så smidigt att hantera. (Till och med en hamster med förbundna ögon skulle säkerligen kunna få igång det!)

Eftersom ni är så kunniga här på Flashback ser jag ivrigt fram emot svar!
Citera
2010-11-03, 15:54
Awaiting Email Confirmation
TrasigFlummares avatar
Har OpenVPN och det fungerade bra fram till idag. Satte på det som vanligt men upptäckte efter ett tag när jag gick in på www.whatismyip.com att jag inte alls hade en annan IP utan min vanliga. Enligt OpenVPN nere i traymenyn så ska jag vara ansluten. När jag kollar i Nätverks- och delningscenter så är det igång men står "internetåtkomst saknas". Vad ska jag göra? Har kollat på Anonines sida men hittar ingen information...

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in