2010-01-08, 11:39
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radioactive396
Hur är denna tjänst vid andra "kriminella aktiviteter", lämnar dom ut IP om det görs en polisanmälan?

Om du menar barnporr så hoppas jag dom gör det...
Citera
2010-01-08, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blandat
Om du menar barnporr så hoppas jag dom gör det...
Nej absolut inte Tänkte mer på bedrägerier etc.
Citera
2010-01-08, 11:57
Medlem
Blandats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radioactive396
Nej absolut inte Tänkte mer på bedrägerier etc.

Ja vete fan hur dom tänker då men är det allvarliga saker kanske dom gör det?? men inte larv som fildelning...
Citera
2010-01-11, 14:30
Medlem
Three-Gringoss avatar
Hur mycket kostar ett nytt kontantkortsabonnemang?

Känns som en minimum av säkerhetstänkande eftersom det bara är att göra en sökning på Eniro för att få fram namn och adress på mitt mobilnummer. Ja jag vet att det ska vara säkert iaf. men varför chansa.
Citera
2010-01-11, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Hur mycket kostar ett nytt kontantkortsabonnemang?

Känns som en minimum av säkerhetstänkande eftersom det bara är att göra en sökning på Eniro för att få fram namn och adress på mitt mobilnummer. Ja jag vet att det ska vara säkert iaf. men varför chansa.

Borde bara vara att gå in i valfri butik så kostar det väll inget förutom pengarna du vill ha att ringa för?
Har inte använt kontantkort på väldigt länge men förr var det iallafall konstnadsfritt och kostade således bara när du laddade på kortet. Minsta laddning har tidigare varit 100 kr så tror inte det borde ha ändrats allt för mycket på 5-6 år.
Citera
2010-01-16, 02:00
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moparlinke
Läcker Anonine dns uppgifter ?

https://www.dns-oarc.net/oarc/services/dnsentropy

Klicka på Test my DNS

Ni ska inte se eran isp där

Edit
Kan svara på min egen fråga....Det gör den..

Edit2
Skriver jag in ip adressen jag får från Anonine i tcpip under använd följande dns server adress så syns inte min isp när ja kollar dns

Den IP-adress jag ser är annorlunda än den jag ser när jag kollar upp min IP på whatismyipadress och liknande sidor.. beror det på att det är en intern IP-adress eller? Hursomhelst står det att den kommer från web.anonine.net..

Jag har dock inte skrivit in Anonines IP i någon TCP/IP.. vilken av dem är det man ska skriva in den i förresten? TCP/IPv6 eller TCP/IPv4? Ingen IP-adress är ifylld i dessa när jag kollar utan raderna är tomma..

Edit: Verkar inte stå någon IP-adress alls i IPv6 utan bara nån sträng..
Senast redigerad av KallePigg 2010-01-16 kl. 02:16.
Citera
2010-01-16, 02:16
Medlem
KallePiggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yabbah
Någon som fortfarande undrar hur ni löser problemet med om vpn'en går ner och ni då vill att utorrent ska stängas? Säg till i så fall så försöker jag skriva nån liten guide som inte är beroende av brandväggar (som jag själv tyckte va väldigt bökigt).

MVH
yabbah

Ja, tack.. det vore schysst!
Citera
2010-01-16, 17:40
Medlem
adagios avatar
Heter inte den där barnsliga yoghurtdrycken som ständigt visas på TV också Anonine? Någon som vet?

Är tjänsten gratis?
Citera
2010-01-16, 20:28
Medlem
Tjebbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adagio
Heter inte den där barnsliga yoghurtdrycken som ständigt visas på TV också Anonine? Någon som vet?

Är tjänsten gratis?

Inte en aning on yoghurten och nej tjänsten är inte gratis men jag skulle inte vilja säga att den är speciellt dyr heller....
Citera
2010-01-16, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adagio

Är tjänsten gratis?

Du tänkter på Danonino.
Citera
2010-01-17, 18:30
Medlem
Tycker anonine har gjort bra framsteg, jag prövade köpa den nånstans i juni då hade den seg uppladningshastighet och nedladningshastighet men nu har den blivit bättre
Citera
2010-01-18, 18:57
Medlem
Någon som vet hur jag får den att fungera med dd-wrt? Följt dd-wrt wiki, men utan resultat: http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php...PTP_VPN_Client
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in