2010-01-21, 00:03
Medlem
Har på senaste tiden börjat få upp en ruta som säger "internet explorer can't open the web page, oberation aborted" eller ngt liknande när jag loggar in på facebook(kan tilläggas att detta endast händer på facebook).
Efter några försök brukar det gå att komma in ändå men om jag t ex försöker chatta med ngn så står det "skickar" i all evighet och meddelandet kommer inte fram. Det går t ex inte heller att visa alla kommentarer, då får man upp ett felmedelande från facebook.
Dessa två problem kom samtidigt så det har väl troligtvis ngt med varandra att göra?
Snälla kan ngn vänlig själ hjälpa mig med detta?
Citera
2010-01-21, 00:06
Medlem
Rotmosrullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stofiil
Har på senaste tiden börjat få upp en ruta som säger "internet explorer can't open the web page, oberation aborted" eller ngt liknande när jag loggar in på facebook(kan tilläggas att detta endast händer på facebook).
Efter några försök brukar det gå att komma in ändå men om jag t ex försöker chatta med ngn så står det "skickar" i all evighet och meddelandet kommer inte fram. Det går t ex inte heller att visa alla kommentarer, då får man upp ett felmedelande från facebook.
Dessa två problem kom samtidigt så det har väl troligtvis ngt med varandra att göra?
Snälla kan ngn vänlig själ hjälpa mig med detta?

Byt webbläsare till t.ex. Chrome eller firefox så ska du se att problemen försvinner.

Citat:
Det här med facebookbrudarnas "vit, svart" bla bla om vilken färg dom hade på BH'n, vem kom på det egentligen? Vem startar dom här grejerna?

Någon blogghora eller liknande. Iaf något som vem som helst med någon som helst självrespekt aldrig skulle läsa.
Citera
2010-01-21, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotmosrullen
Byt webbläsare till t.ex. Chrome eller firefox så ska du se att problemen försvinner
alltid detta jävla internet explorer som krånglar...aja tack så mkt iaf
Edit: bytte till firefox och nu funkar det fint
Senast redigerad av Stofiil 2010-01-21 kl. 00:45.
Citera
2010-01-21, 11:33
Medlem
soulfly82s avatar
När jag ska logga in på facebook kommer jag till h**p://www.facebook.com/login.php sidan.

När jag skrivit in mitt lösen ord o inlog så kommer där en gul ruta med texten "Du måste logga in för att se sidan." sen händer inget mer :S någon som vet vad felet är?
Citera
2010-01-21, 12:31
Medlem
Lemmy_Ruless avatar
Friend requests facebook

Tja

Tänkte bara höra, finns det ett sätt för mig att se om jag har skickat en vänförfrågan till någon?Dvs jag kommer inte ihåg om jag har skickat och det står inget i min vänlista om väntande vän...Vilket jag heller inte tror det gör om personen i fråga har "Ignorerat mig"
Citera
2010-01-22, 13:43
Medlem
Ta bort vänlista..

Är det någon som vet hur man tar bort en vänlista på facebook?
När man trycker på chatten för att se vilka som är inloggade, där har det med tiden som jag gjort fel skappats massa vänlistor som inte har några kontakter.
jag orkar inte med de!

Förstår ni hur jag menar?
Citera
2010-01-22, 19:05
Medlem
Sixfeetunders avatar
Jag har problem med att ladda upp eller som det heter på internetspråk; "dela" ett videoklipp från youtube på min facebooksida. Klippet jag försöker länkar till visas bara som "youtube.com" och det visas inte en miniatyrsvideo undertill med info och sådant. Varför är det så?

Tacksam för hjälpande tips och svar!
Citera
2010-01-22, 19:09
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixfeetunder
Jag har problem med att ladda upp eller som det heter på internetspråk; "dela" ett videoklipp från youtube på min facebooksida. Klippet jag försöker länkar till visas bara som "youtube.com" och det visas inte en miniatyrsvideo undertill med info och sådant. Varför är det så?

Tacksam för hjälpande tips och svar!

Får du upp en error-ruta?
Citera
2010-01-22, 19:15
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Får du upp en error-ruta?

Nej, det går länka det och allting men det står bara "youtube.com" undertill och ingen information alls. Ser att det dyker upp lite klipp medans jag försöker och de verkar ju fungera fint. Bad en polare testa med samma klipp med samma resultat. Provade också några andra youtubeklipp där 1/12 fungerade med en liten "preview" ruta.
Citera
2010-01-22, 19:17
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Nej, det går länka det och allting men det står bara "youtube.com" undertill och ingen information alls. Ser att det dyker upp lite klipp medans jag försöker och de verkar ju fungera fint. Bad en polare testa med samma klipp med samma resultat. Provade också några andra youtubeklipp där 1/12 fungerade med en liten "preview" ruta.

Men klickar man på länken så kommer man till videon, tror jag.
Citera
2010-01-22, 19:21
Medlem
Sixfeetunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Men klickar man på länken så kommer man till videon, tror jag.

Jo, det gör man. Men varför blir det inte som de flesta delade youtubeklippen på facebook? Det ser ju lite snyggare ut med och man slipper öppna ett nytt fönster. Mig själv spelar det ingen roll men vill ju göra det lite bekvämt för de som tittar på det. Sedan är det också ett eget projekt så man vill ju inte att folk ska missa min lilla facebookreklamering.
Citera
2010-01-22, 19:25
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Jo, det gör man. Men varför blir det inte som de flesta delade youtubeklippen på facebook? Det ser ju lite snyggare ut med och man slipper öppna ett nytt fönster. Mig själv spelar det ingen roll men vill ju göra det lite bekvämt för de som tittar på det. Sedan är det också ett eget projekt så man vill ju inte att folk ska missa min lilla facebookreklamering.

Det handlar väl om att youtube vill ha det cleant och fräscht...kommer faktiskt inte på något bra skäl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in