2010-07-04, 22:37
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raggarsvin
Det kanske var ett vänförslag? Och genom att du tryckte på bekfräfta så skicakde du en vän förfrågan.

Stämmer bra. Råkade ut för detta förra veckan. Trodde att en gammal polare skickat en förfrågan. När jag accepterade såg jag att det var en gemensam polare som skickat ett förslag till mig.
Citera
2010-07-04, 22:37
Medlem
kenny.Dalglishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Someone21
För att vara tydligare: jag har ett långt meddelande: 3084 tecken. Hur postar jag det bäst på logg i en grupp?

anteckning kanske?
Citera
2010-07-04, 22:41
Medlem
Dölj feedback facebook - Hur gör man?!

Jag undrar hur man gör för att dölja vänners kommentarer på statusuppdateringar på facebook. Jag har sett att vissa har lyckats dölja dessa så att man behöver klicka "visa feedback" för att kunna läsa kommentarer. Hjälp mig någon med en guide över hur även jag kan ändra denna inställning?!

Tack
Citera
2010-07-04, 22:42
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarhead
Har dom höjt säkerheten på facebook?
Försökte logga in på en annan persons konto, kom in men behövde göra nån slags "säkerhetskontroll" i flera steg, så jag sket i att fortsätta. Nån minut efter det sa ägaren till kontot att "fejjan säger att jag måste byta lösen"...

Det är en inställning som användaren kan aktivera för att hålla koll på om någon obehörig tar sig in på ens konto.

Om den funktionen är aktiv så när man loggar in från en ny dator så skickas ett mail till användaren som ber en att bekräfta att den nya datorn är ok. Säger man nej så blir man ombedd att byta lösen.
Citera
2010-07-04, 22:46
Medlem
jag har skapat mig en facebook "gilla" grupp. Jag har även lackt till en applikation / flik där man kan skriva i html men hur gör man för att en viss text ska visas när man gått med/gillat gruppen?

Som tex . "Gilla för att se bilden" så gillar man då kommer de en länk till bilden upp under.
Eller om fliken syns när man gillat gruppen.
Citera
2010-07-05, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pEddobear
Jag har skapat en grupp och vill nu bjuda in alla dom i den gruppen till de evenemang jag har skapat. Hur fan gör jag? När jag trycker bjud in gäster osv får jag bara upp mina vänner? Vill bjuda in typ 1000 pers som är med i den gruppen.

Sen ska det väl gå att skicka meddelande till alla i gruppen då jag tänkte försöka den vägen men det finns inget sånt heller?

Hjälp!!

Här har du ett script bara skriva in i webbläsaren

Kod:
javascript:elms=document.getElementById('friends').getElementsByTagName('li');for(var fid in elms){if(typeof elms[fid] === 

'object'){fs.click(elms[fid]);}}
Citera
2010-07-05, 00:49
Medlem
Hej

Det är så att jag track på knappen "gillar" på ett kort som min vän hade lagt upp på facebook och jag fick även notifications när folk komenterade bilden. Men nu när jag kollar på bilden igen så kan jag rycka på "gillar" igen och det står inte att jag gillat bilden....

Så jag testade gilla bilden igen och refreshade efter 10 sek för att kolla om det stod kvar men det var borta igen...

Är det någon som vet vad det är för problem?

EDIT: Kan en annan person ta bort min "gillar/like" meddelande?
Senast redigerad av index 2010-07-05 kl. 01:14.
Citera
2010-07-05, 18:27
Medlem
Jag har ett problem.

Jag kan gå in på mina vänners sida och läsa vad de har skrivit/bilder men de kan inte gå in på min sida eller jag är inte med på deras vännerlista längre (fast vi är vänner).

Vad kan vara fel och hur/vad kan jag göra för att återställa det?
Citera
2010-07-05, 21:35
Medlem
JetSocietys avatar
Jag får bumpa hålgers fråga...

Citat:
Ursprungligen postat av Hålger
Går det att ha en animerad bild som profilbild i Facebook?

Jag har sett folk ha animerade .gif bilder nu, men jag har ingen aning hur man gör...

-->http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?pid=324786&id=126531124029089
Citera
2010-07-05, 21:40
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Jag får bumpa hålgers fråga...

Jag har sett folk ha animerade .gif bilder nu, men jag har ingen aning hur man gör...

-->http://www.facebook.com/home.php?#!/photo.php?pid=324786&id=126531124029089

Det går alltså inte att ladda upp en .gif och sedan välja som profilbild?
Citera
2010-07-05, 21:43
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Det går alltså inte att ladda upp en .gif och sedan välja som profilbild?

Det går att ladda upp, men den stelnar... Tror den omvandlas till jpeg eller nåt.
Men det finns folk som har fått upp .gif animationer men jag vet inte hur..

Vet någon så berätta gärna!
Citera
2010-07-05, 21:50
Medlem
Hej,

Detta kanske har kommit upp tidigare... Har facebook ändrat så när man "gillar" någons status så syns det inte i sin logg sen? De enda "Gillningarna" är ju från panpages. Bara jag eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in