2011-02-12, 12:20
Medlem
jonne5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Sons of Anarchy, Sopranos

Citat:
Ursprungligen postat av SSH
Vet inte om du har något emot anime, så jag nämner två anime-serier som jag tycker passar in på din beskrivning:

Legend of the Galactic Heroes:
<text>t
trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=G7grjXe2Eyo

Death Note:
Huvudpersonen är en seriemördare som mördar med en övernaturlig bok. Låter löjligt, men är riktigt underhållande. Engelsk trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=0vXZad00CaA

Har hört goda saker om sons of anarchy. Ska kolla det. Tackar!

Har inte kollat på animé, förutom pokémon då. Men death note lät bra. Ska kolla den också
Citera
2011-02-12, 14:44
Medlem
SmutsigSockas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonne5
Har hört goda saker om sons of anarchy. Ska kolla det. Tackar!

Har inte kollat på animé, förutom pokémon då. Men death note lät bra. Ska kolla den också

Sons of Anarchy är riktigt bra, det är helt klart bästa serien jag sett nu.
Citera
2011-02-12, 17:03
Medlem
dynamit-kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka

NCIS
NCIS: las vegas
Human target
how i met your mother
blue mountain state
Nikita
covert affairs

de två sistnämda är väll inte kanonbra men de funkar om man inte har annat att kolla på
Citera
2011-02-13, 15:03
Bannlyst
Söker brittiska dramaserier i samma stup som Skins och Emmerdale.
Citera
2011-02-13, 15:47
Medlem
Unzips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmutsigSocka
Var inte säker på om jag skulle göra ny tråd eller skriva här, men jag prövar här först. Ingen bra hjälp inom 24h så gör jag en tråd

Well,

har jag precis sett klart senaste serien jag börjat kolla på så jag behöver lite hjälp att hitta en ny bra serie

dock kan det bli lite svårt då jag sett en jäkla massa redan.. för att underlätta listar jag dem jag sett.. för er skull listar jag dom i brahetsordning dessutom (längst upp = bäst)
  • Sons of Anarchy
    The Walking Dead
    Naruto
    True Blood
    One Piece
    Dexter
    Prison Break
    Full Metal Alchemist Brotherhood
    Full metal Alchemist
    Heroes
    Life
    Weeds
    Entourage
    Kyle XY
    My name is earl
    Lost
    Burn Notice
    Death Note
    South Park
    Scrubs
    The IT Crowd
    The Boondocks
    Flashforward
    Bleach
    Oz
    Eureka
    Chuck
    The Big Bang Theory
    Two and a half men
    Psych
    Greek
    The Mentalist

Helst ska serien inte vara anime, men anime går också bra
Om det är en komediserie a la scrubs (20min/episod) så får den vara i klass med scrubs

vet att det inte är lätt att uppfylla mina krav, men några förslag borde väl poppa upp

Om inte så har ni fått en lista med bra serier i brahetsordning
Seinfeld borde du börja kolla på
Citera
2011-02-13, 20:44
Medlem
Funcadelics avatar
Söker en blivande favoritserie av tungviktarkaraktär! Dessa serier kollar jag på under mer "rituella" former. Det är alltså inget jag klämmer in när jag käkar lunch eller liknande, som jag kan göra med FG, Scrubs, HIMYM osv.

Har sett, och tyckt om, bland andra The Sopranos, The Wire, Oz, Boardwalk Empire, Band of Brothers och The Pacific. Kan ni tipsa om några av samma kaliber? Har läst en del om Sons of Anarchy och ska kolla in den men mottager gärna andra tips.
Citera
2011-02-13, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Funcadelic
Söker en blivande favoritserie av tungviktarkaraktär! Dessa serier kollar jag på under mer "rituella" former. Det är alltså inget jag klämmer in när jag käkar lunch eller liknande, som jag kan göra med FG, Scrubs, HIMYM osv.

Har sett, och tyckt om, bland andra The Sopranos, The Wire, Oz, Boardwalk Empire, Band of Brothers och The Pacific. Kan ni tipsa om några av samma kaliber? Har läst en del om Sons of Anarchy och ska kolla in den men mottager gärna andra tips.

The Shield
Prison Break!
LOST!
Citera
2011-02-14, 11:41
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejden91
The Shield
Prison Break!
LOST!

The shield har jag inte hört talas om, ska kolla upp den. Prison break var bra första säsongen, sen urartade den och blev dålig. Lost har jag inte sett men den har jag hört mer blev till för att generera pengar på slutet, alltså tappade i kvalitet.

Tack för tipsen!

Edit: Dessutom har jag redan fått slutet på Lost avslöjat för mig av Ricky Gervais
Citera
2011-02-14, 15:59
Medlem
Citat:
The shield har jag inte hört talas om, ska kolla upp den. Prison break var bra första säsongen, sen urartade den och blev dålig. Lost har jag inte sett men den har jag hört mer blev till för att generera pengar på slutet, alltså tappade i kvalitet.

Tack för tipsen!

Edit: Dessutom har jag redan fått slutet på Lost avslöjat för mig av Ricky Gervais

Lost är min favorit serie, inge snack.
Citera
2011-02-14, 17:45
Medlem
sexfemins avatar
Serier som skins?
Citera
2011-02-14, 20:03
Medlem
Drumss avatar
Citat:

Du kommer garanterat gilla Sons of Anarchy, väldigt välgjord serie. Finns 3 säsonger ute med, så du har att göra i 2 dagar
Citera
2011-02-14, 21:04
Medlem
Funcadelics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drums
Du kommer garanterat gilla Sons of Anarchy, väldigt välgjord serie. Finns 3 säsonger ute med, så du har att göra i 2 dagar

Gott! Dock kommer jag, om serien håller måttet, maximalt kolla på ett eller två avsnitt om dagen. Man måste hinna smälta allt och längta till nästa gång. The Sopranos tog lång tid att titta igenom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in