2010-12-16, 16:20
Medlem
ruckaalis avatar
Undrar om The Pacific är något att lägga ner tid att titta på?
Är den bättre än band of brothers?
Citera
2010-12-16, 16:32
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Breaking Bad
Lost
Prison Break

Jag söker grymma serier med bra stabila storys. Exempel jag sett innan är Weeds, Breaking Bad, Californication, Entourage och Dexter! Kan dock även tänka mig humorserier liknande Flight of the Conchords och Scrubs, men helst inte komedier då jag vill fastna mer i handlingen. Mer som en lång film

Tackar på förhand, denna vinter som leder till att man går i ide och kollar serier.

Citat:
Ursprungligen postat av sackapotato
Skulle vara kul med förslag vad som helst bara det inte är någon skitig drama som liknar en telenovela tex lost eller något sådant. Serien behöver inte vara ny.

serier jag gillar:
The Wire
The Twilight Zone

måste kolla in Generation Kill och Sopranos men har varit lite lat.

The Shield -dirty cops serie
Fringe -Lite åt X-files hållet
It's Always Sunny in Philadelphia -Bara stört(komedi)http://www.youtube.com/watch?v=hIs5BYWt_SM
Senast redigerad av teddyB_VBG 2010-12-16 kl. 16:38.
Citera
2010-12-16, 19:48
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Kom även att tänka på Bored to Death och The Inbetweeners, båda är komediserier!
Citera
2010-12-16, 21:17
Medlem
Heaven23s avatar
Efter att ha sett alla tre säsonger av "The Inbetweeners" på så kort tid att jag blev arg på mig själv över att det inte fanns fler säsonger och att jag hade mjölkat serien så behöver jag något som är liknande, samma snabba comebacks och samma sorts humor. Tackar på förhand
Citera
2010-12-17, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruxillimux
Breaking Bad
Lost
Prison Break

Jag söker grymma serier med bra stabila storys. Exempel jag sett innan är Weeds, Breaking Bad, Californication, Entourage och Dexter! Kan dock även tänka mig humorserier liknande Flight of the Conchords och Scrubs, men helst inte komedier då jag vill fastna mer i handlingen. Mer som en lång film

Tackar på förhand, denna vinter som leder till att man går i ide och kollar serier.

Arrested development, där har du en humorserie, bästa som har gjorts de senaste tio åren :P

http://www.youtube.com/watch?v=5posU08HjXg
http://www.youtube.com/watch?v=xvgCvT9xX7A
http://www.youtube.com/watch?v=OT0asD4DiqI
http://www.youtube.com/watch?v=eo1pkHKHuts
Citera
2010-12-17, 15:04
Medlem
Tjena, söker en välgjord(story) och samtidigt humoristisk serie. Vi snackar entourage, weeds och liknande. Även Sopranos kan läggas till listan, men tveksamt om något kommer kunna komma i närheten av det. (Nej, Boardwalk Empire funkar inte)

Dessutom vore det nice med en lite mindre seriös serie att avrunda nätterna med. Mycket humor, gärna liknande HIMYM.

Tips?
Citera
2010-12-17, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Är också intresserad av någon serie som handlar om ekonomi. Någon som kan tipsa om något?

Det närmsta jag kan tänka mig är Mad Men, vilken iofs inte handlar om ekonomi i sig, men seriös fokus på livet på ett stort företag.
Citera
2010-12-18, 14:26
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heaven23
Efter att ha sett alla tre säsonger av "The Inbetweeners" på så kort tid att jag blev arg på mig själv över att det inte fanns fler säsonger och att jag hade mjölkat serien så behöver jag något som är liknande, samma snabba comebacks och samma sorts humor. Tackar på förhand

Skins kanske? mindre fokus på humor, och mer drama. Men jag tycker de liknar varandra, och att skins är lite vassare.
Citera
2010-12-18, 23:14
Medlem
ElHefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scampia
Tjena, söker en välgjord(story) och samtidigt humoristisk serie. Vi snackar entourage, weeds och liknande. Även Sopranos kan läggas till listan, men tveksamt om något kommer kunna komma i närheten av det. (Nej, Boardwalk Empire funkar inte)

Dessutom vore det nice med en lite mindre seriös serie att avrunda nätterna med. Mycket humor, gärna liknande HIMYM.

Tips?

The Big Bang Theory? Om du inte har sett den borde du definitivt ge de första avsnitten en chans.
Citera
2010-12-19, 19:25
Bannlyst
Hejsan jag önskar någon serie som är liknande dessa som jag gillar.
  • Simpsons
  • How I met your mother
  • Scrubs
  • According to Jim
  • Frasier
  • Breaking Bad
  • Alias
  • 24
  • Dexter
  • Cops
  • Sopranos
  • It's always sunny in Philadelphia
  • Mythbusters
  • NCIS
  • NCIS: Los Angeles
  • Two and a half men
  • The big bang theory
  • Fresh prince of bel air
  • Friends
  • Joey
  • That 70's show
  • The shield
  • Trailer park boys

Några jag kan direkt säga jag itne gillar är; Family guy, south park och american dad, samt drama trams.

Något tips för en cineast som mig?

Mvh
Citera
2010-12-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wijaya
Jag har något för amerikansk high school/college idrott.

Jag följer friday night light slaviskt och skulle gärna vilja få lite tips på serier som påminner om denna. Får gärna innehålla andra idrotter än amerikansk fotboll.

Tack på förhand!

One Tree Hill! Om du inte sett den vill säg. Otroligt bra High School-drama i de 4 första säsongerna (I säsong 5 har dem slutat high-school!) Plus att det är mycket fokus kring skolans basketlag Har du inte sett serien tidigare så ladda ner genast, du kommer bli fast!
Citera
2010-12-19, 21:56
Medlem
Gameboy92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exogen
Hejsan jag önskar någon serie som är liknande dessa som jag gillar.
  • Simpsons
  • How I met your mother
  • Scrubs
  • According to Jim
  • Frasier
  • Breaking Bad
  • Alias
  • 24
  • Dexter
  • Cops
  • Sopranos
  • It's always sunny in Philadelphia
  • Mythbusters
  • NCIS
  • NCIS: Los Angeles
  • Two and a half men
  • The big bang theory
  • Fresh prince of bel air
  • Friends
  • Joey
  • That 70's show
  • The shield
  • Trailer park boys

Några jag kan direkt säga jag itne gillar är; Family guy, south park och american dad, samt drama trams.

Något tips för en cineast som mig?

Mvh

Oz, en av mina favoriter som påminner starkt om sopranos. En grym fängelseserie med många intressanta karaktärer, och deras intriger i ett högsäkerhetsfängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in