2012-01-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latjoisse
Kan någon rekomendera en serie som liknar Supernatural...

Ni behöver inte rekomendera Merlin, Legend of the Seeker eller Grimm.

Tacl på förhand!

Hmm som stort fan av Supernatural är dte svårt att hitta något i samma stil som är lika bra men kanske:

Prisonbreak
- Likheten i att det handlar två bröder, som i början är väldigt olika, men som börjar "kämpa" tillsammas & till slut har de inget val att avbryta utan måste fortsätta
.
Buffy the vampire slayer & Angel
- Mer ungdom men dock liknande bekämpa-monster-&-rädda-världen tema. Blandat "en episods monster" & fall som sträcker sig över hela säsongen.
ev.
Dark Angel
- Några individer som kämpar mot "mäktigare krafter"(fast mäktigare på helt annat sätt än i Supernatural) i än "normal" värld så att de måste dölja vad de gör inför sina vänner etc.
Charmed (Förhäxad på svenska)
- Några systrar som räddar den icke annande världen fårn övernaturliga varelser. (saknar dock humor likt Supernatural totalt)

(På något viss får bröderna Stefan & Damon i serien "Vampire Diares" mig att tänka på Sam & Dean. En duktigt snäll bror & en annan med riktigt humor som aldrig kan vara svag eller ha fel, och under tidens gång ändras dom så att den duktige har gjort en del misstag medan den andre "växer upp". Dock är serierna i säg väldigt olika)
Citera
2012-01-25, 02:17
Medlem
DonaldDarkos avatar
Söker serier som liknar twin peaks !
Citera
2012-01-25, 02:44
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldDarko
Söker serier som liknar twin peaks !

Finns egentligen inte.

Men jag satt och läste om tv-serien "Haven" för ett par dagar sedan och handlingen verkade relativt lik Twin Peaks. Har dock inte börjat se den ännu.

http://www.imdb.com/title/tt1519931/
Citera
2012-01-25, 08:59
Medlem
latjoisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Procul
Hmm som stort fan av Supernatural är dte svårt att hitta något i samma stil som är lika bra men kanske:

Buffy the vampire slayer & Angel
- Mer ungdom men dock liknande bekämpa-monster-&-rädda-världen tema. Blandat "en episods monster" & fall som sträcker sig över hela säsongen.

Buffy the vampire slayer har jag helt glömt bort. Har tidigare kollat på någon säsong men blev aldrig något större tittande. Angel håller jag på att fixa nu ögade igenom några serier på tuben innan för att se vad det var för typ.

Supernatural för mig är något speciellt. Känns som jag kommer få leta länge innan jag hittar något i klass med den.
Citera
2012-01-26, 17:54
Medlem
french.toasts avatar
Jag har två förfrågningar.

Jag söker utländska program(främst brittiska & amerikanska) som besökt Sverige. Ingen speciell genre. Som t.ex "Jamie does Stockholm", "Ray Mears Bushcraft - Sweden" etc etc..

Och sedan söker jag också överlevnadsprogram. Dom jag redan sett är: survivorman, samtliga Bear Grylls produktioner, samtliga Ray Mears produktioner, out of the wild, dual survival, man woman wild, alone in the wild, walking the amazon, beyond survival, i shouldn't be alive, going tribal, survival secrets.
Citera
2012-01-27, 01:45
Medlem
Mymzs avatar
Skulle någon kunna rekommendera mig en serie som är lik Friday Night Lights?

Måste inte nödvändigtvis handla om sport..

Men jag gillar hur serien är välgjord och verkligen finns en tanke bakom.
Hur de inte ignorerar religion och dylikt bara för att det kan tappa tittare tex.
Citera
2012-01-27, 19:39
Medlem
Gnagarn85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mymz
Skulle någon kunna rekommendera mig en serie som är lik Friday Night Lights?

Måste inte nödvändigtvis handla om sport..

Men jag gillar hur serien är välgjord och verkligen finns en tanke bakom.
Hur de inte ignorerar religion och dylikt bara för att det kan tappa tittare tex.
One tree hill passar nog dig, den är lik på mång sätt.
Citera
2012-01-27, 22:40
Medlem
Mymzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagarn85
One tree hill passar nog dig, den är lik på mång sätt.

Var det ett skämt eller? De är ju inte lika varandra på något sätt förutom att de båda handlar om sport
Citera
2012-01-29, 00:38
Medlem
Skulle någon här kunna ge förslag på en serie/flera serier lik några av de följande:

Vampire Diaries, Game of Thrones, Kyle XY, Teen Wolf, Terra Nova, Revenge, The Secret Cirlce (<3), Dexter (halvt, serien har börjat suga något såpass det senaste) & The Nine lives of Chloe King (På gränsen för att vara för barnslig för min smak)

Serier jag ej vill se: True blood, Twin peaks, Skins, Gossip Girl, Pretty little liars, S: Blood and Sand, One tree hill (verkligen inte detta, ugh) Grey's anatomy, Desperate housewives osv.

Serien ska helst vara inriktad på tonåringar, inte barnsligt å andra sidan, snarare som Vampire Diaries, eller liknande. INGET RELIGIÖST tack. HELST Sci-Fi (typ Secret Circle-liknande)!

Hade varit väldigt snällt, MVH en uttråkad..
Citera
2012-01-29, 09:02
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av french.toast
Jag har två förfrågningar.

Jag söker utländska program(främst brittiska & amerikanska) som besökt Sverige. Ingen speciell genre. Som t.ex "Jamie does Stockholm", "Ray Mears Bushcraft - Sweden" etc etc..
Regga dig på t ex http://www.thebox.bz/ och sök på Sweden så får du upp en del.

T ex:
The Coast S06E06: Sweden and the Baltic
Nick Crane's journey starts in one of the most picturesque parts of Sweden, the dramatic peaks of the High Coast are a wonder of the world and, remarkably, the mountains are still growing at the rate of one centimetre every year. Plus, Nick finds out why Britain's early engineers had to come to Sweden for iron to help forge our Industrial Revolution, and he learns the secrets of throwing a successful crayfish party.

Click - Episode 609 (7th January 2012) [PDTV (XviD)]
Guide to the latest gadgets, websites, games and computer industry news.
Is 2012 the year of 4G? A trip to Cornwall and Sweden reveals what the next generation of mobile networks will deliver. Includes tech news and Webscape.

Christmas Coach Trip - S10E09 (22nd December 2011) [PDTV (XviD)]
Day nine of the Christmas trip sees the group head to Luleå on the northern coast of Sweden, where Brendan takes the tourists abseiling off a sheer rock face in terrible weather conditions.
Citera
2012-01-29, 18:57
Medlem
Letar efter en bra serie att se.

Serier jag har tyckt varit bra är: OZ, the shield, the wire, lost, prison break.

Skulle vilja se någon serie som är som dessa, men räknar inte med att de finns någon som är lika bra som the wire/shield
Citera
2012-01-29, 19:15
Medlem
ekmannens avatar
Letar efter en ny serie som är lik dom jag.

Har sett:
Californication, Chuck, The mentalist, OC, Royal pains, Entourage, How to make it in america, Two and a half men, How i met your mother, Burn notice, The vampire diaries.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in