2010-12-13, 01:46
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Söker grymma serier med bra stabila storys. Exempel jag sett innan är Weeds, Breaking Bad, Californication, Entourage och Dexter! Kan dock även tänka mig humorserier liknande Flight of the Conchords och Scrubs, men helst inte komedier då jag vill fastna mer i handlingen. Mer som en lång film

Tackar på förhand, denna vinter som leder till att man går i ide och kollar serier.
Citera
2010-12-13, 08:42
Medlem
karamellpojkens avatar
The Walkin dead fastnade jag för
Citera
2010-12-13, 11:56
Medlem
asdasdasd111s avatar
Jag behöver hjälp! jag har fastnat för serier som:
  • O.C
  • One tree hill
  • Gossip Girl
  • californiacation

Alltså drama serier utan allt för avancerad handling men framförallt med sköna karaktörer!

Så är det nån som sitter på en liknande serie som kan passa mig ?
Citera
2010-12-13, 13:05
Medlem
Marsovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texas.is.the.reason
Jericho, Jeremiah?

Skall kollas upp
Citera
2010-12-13, 13:28
Medlem
ElHefes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdasdasd111
Jag behöver hjälp! jag har fastnat för serier som:
  • O.C
  • One tree hill
  • Gossip Girl
  • californiacation

Alltså drama serier utan allt för avancerad handling men framförallt med sköna karaktörer!

Så är det nån som sitter på en liknande serie som kan passa mig ?

Entourage.
Citera
2010-12-13, 13:40
Medlem
asdasdasd111s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElHefe
Entourage.

Hörtalas om den innan och kollade upp det mer nu, verkar helt okej! laddar första säsongen nu
Citera
2010-12-14, 15:04
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag söker TV-program som är likt SVTs Uppdrag granskning, Kobra och Korrespondentera, alltså program som belyser problem i världen och/eller vardagshändelser.

Jag söker också någon TV-serie som handlar om ekonomi. Ekonomi, Wall Street, börs, aktier - ja, ekonomirelaterat helt enkelt. Finns det något öht?

Är också intresserad av någon serie som handlar om ekonomi. Någon som kan tipsa om något?
Citera
2010-12-14, 20:18
Medlem
Söker en ny TV-serie, nån som kan hjälpa mig?

Serier jag gillar:
Entourage
Weeds
Dexter
Californication
Citera
2010-12-14, 21:18
Medlem
Kruxillimuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaop
Söker en ny TV-serie, nån som kan hjälpa mig?

Serier jag gillar:
Entourage
Weeds
Dexter
Californication
Breaking Bad
Lost
Prison Break

Jag söker grymma serier med bra stabila storys. Exempel jag sett innan är Weeds, Breaking Bad, Californication, Entourage och Dexter! Kan dock även tänka mig humorserier liknande Flight of the Conchords och Scrubs, men helst inte komedier då jag vill fastna mer i handlingen. Mer som en lång film

Tackar på förhand, denna vinter som leder till att man går i ide och kollar serier.
Citera
2010-12-14, 21:51
Medlem
Skulle vara kul med förslag vad som helst bara det inte är någon skitig drama som liknar en telenovela tex lost eller något sådant. Serien behöver inte vara ny.

serier jag gillar:
The Wire
The Twilight Zone

måste kolla in Generation Kill och Sopranos men har varit lite lat.
Citera
2010-12-15, 14:05
Medlem
SugarTrumps avatar
Jag söker serier i likhet med The Apprentice, Wall Street Warriors, Million Dollar Traders. Jag hade också varit tacksam ifall någon kunde tala om vart jag kan få tag i den svenska versionen av apprentice (Rivalerna)?
Citera
2010-12-15, 17:59
Medlem
Strejkens avatar
Jag söker en TV-serie som är lik Scrubs gällande fokus på karaktärsrelationer, utveckling och originalitet. Det som jag inte vill ha från Scrubs är humorn (Många karaktärer drar ner realismen). Klart det får vara humor med, men det ska inte vara någon komedi. Inte längre än 5 säsonger heller, och ingen sjukhusserie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in