2010-10-15, 12:26
Medlem
KjelleBenchpresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nephilim.
Söker en serie i stil med Dexter och Breaking Bad.
Om det är våld och knark du är ute efter så:
Sopranos
The Wire
The Shield
OZ
Sons Of Anarchy
Citera
2010-10-18, 21:02
Medlem
svulles avatar
Jag söker TV-program som är likt SVTs Uppdrag granskning, Kobra och Korrespondentera, alltså program som belyser problem i världen och/eller vardagshändelser.

Jag söker också någon TV-serie som handlar om ekonomi. Ekonomi, Wall Street, börs, aktier - ja, ekonomirelaterat helt enkelt. Finns det något öht?
Citera
2010-10-19, 16:14
Medlem
ChaChings avatar
Jag letar efter en serie med mycket komedi samt en röd tråd serien igenom, alltså att varje avsnitt börjar ungefär där det förra slutade. Får gärna utspela sig i New York. Mina favoritserier just nu: How I met Your Mother, Entourage och How to make it in America.
Citera
2010-10-20, 22:48
Medlem
FISKISCHs avatar
De serier jag kollat de senaste åren/året uppdelad i tre grupper där första gruppen är de mest uppskattade. Alla serier ligger i ordning i grupperna med bästa serien först.

Grupp 1.
The Vampire diaries
Prison Break
Spartacus
True Blood
Breaking Bad
Rome
Skins
Californication
Entourage
Weeds

Grupp 2.
V - The visitors
The Pillars of The Earth
Family guy
American Dad
Modern Family
The 4400
Sherlock
Generation kill
Scrubs
How i met your mother
Two and a half men

Grupp 3.
That 70's show
Its always sunny in Philadelphia
South Park
Eureka
The Cleavland show

Söker något i klass med grupp 1. Är desperat, hjälp mig välja!
Citera
2010-10-20, 22:51
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChaChing
Jag letar efter en serie med mycket komedi samt en röd tråd serien igenom, alltså att varje avsnitt börjar ungefär där det förra slutade. Får gärna utspela sig i New York. Mina favoritserier just nu: How I met Your Mother, Entourage och How to make it in America.

Citat:
Ursprungligen postat av Demonsoul88
Söker en serie som handlar om ungdomar som lever livet så att säga... Typ O.C., One Tree Hill eller liknande. Alternativt något som liknar typ Greek...

Skins: http://www.imdb.com/title/tt0840196/
Riktigt bra serie, verklighetstrogen också. Mycket droger och missär, kärlek och spänning. Mycket humoristiska inslag!
Senast redigerad av FISKISCH 2010-10-20 kl. 23:04.
Citera
2010-10-20, 22:58
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devrev
Behöver rekommendation om en serie som är lik inget av vad jag har sett - för jag har nämligen aldrig följt en serie. Är alltså i jakt efter en serie att följa för första gången.

Jag söker en serie som innehåller lite allt möjligt, dvs. humor men även lite djupare teman, kärlek osv. Gärna ungdomsbaserad men inte ett måste!

Tacksam för tips!

Rekommenderar dig en av mina absolut favoritserier; The vampire diaries. Spartacus är även väldigt bra underhållning.
Skins: Om du vill ha en verklighetstrogen serie med mycket varierande avsnitt.
Modern family om du är ute efter humor.
Citera
2010-10-21, 19:51
Medlem
FISKISCHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FISKISCH
De serier jag kollat de senaste åren/året uppdelad i tre grupper där första gruppen är de mest uppskattade. Alla serier ligger i ordning i grupperna med bästa serien först.

Grupp 1.
The Vampire diaries
Prison Break
Spartacus
True Blood
Breaking Bad
Rome
Skins
Californication
Entourage
Weeds

Grupp 2.
V - The visitors
The Pillars of The Earth
Family guy
American Dad
Modern Family
The 4400
Sherlock
Generation kill
Scrubs
How i met your mother
Two and a half men

Grupp 3.
That 70's show
Its always sunny in Philadelphia
South Park
Eureka
The Cleavland show

Söker något i klass med grupp 1. Är desperat, hjälp mig välja!

Började kolla på Community men kände att det inte var riktigt det jag sökte för tillfället. Efter två avsnitt så laddade jag istället ner The Wire. Känns bra, men den gamla filmstilen och kvalitén förstör mycket. Har kollat ett avsnitt och måste säga att storyn i sig verkar riktigt spännande, blir nog att jag fortsätter kolla på detta ett tag.
Började precis ladda ner Robin Hood, känns som ett säkert kort. Någon som har något mer förslag på vad jag ska se härnäst?
Citera
2010-10-23, 00:13
Medlem
GAnJaLoViNgs avatar
Kanske lite drömtänkande men något i stil med The Sopranos, fast det behöver inte vara just Italienska maffian utan något liknande och helst lika verklighetstroget, någon med bra tips? =)
Citera
2010-10-23, 22:58
Medlem
söker något liknande I shouldnt be alive, planet earth, ja ni förstår.
Allt med naturen att göra, dokumentärer helst.
Citera
2010-10-24, 09:06
Medlem
Evil-Ernies avatar
Söker en tv-serie som liknar supernatrual
Citera
2010-10-24, 20:31
Medlem
yar!
jag frågade tidigare om en serie som liknade dragon half i humor och tecknarstil. jag fick två bra förslag, men behöver fler. det viktiga är egentligen inte vad den handlar om, mer att den kan vara helt sanslöst rolig, med viss snabb humor eller vad man nu ska skriva. som i dragon half.

ni som sett miniserien vet vad jag pratar om. det måste ju finnas fler såna serier
Citera
2010-10-25, 16:25
Medlem
adets avatar
Rekommendera mig en TV-serie som är lik Californication, Entourage och Weeds! Tack på förhand!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in