2023-02-03, 16:42
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Kan någon rekommendera en serie som liknar N P Möller?

goda grannar eller albert och herbert.

Goda grannar pga stilen och albert & herbert pga tillbakadragandet från verkligheten till deras
egen verklighet.

Var ett tag sedan jag såg möller så jag minns inte fullt ut hur den gick, ska nog fan se om den nu när den kommit på tal.
Citera
2023-02-06, 15:59
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Nån som har ett tips på en bra "Människan mot naturen"-serie. Och då menar jag naturen i ett rätt så vitt begrepp, kan vara postapokalyptiskt eller för den delen efter ett zombieutbrott.
Typ som The 100 (fast helst med mindre ungdomsrevolt) eller The walking dead (fast med fungerande hjärnor hos dom levande..).
Citera
2023-02-07, 04:59
Medlem
sebastian_s avatar
Jag söker hyfsat moderna nordiska kriminalserier. Gärna 2010 och framåt. Favoriter är Bron, Kastanjemannen och Händelser vid vatten. Jag tycker ofta att de äldre är förvånansvärt träiga och tråkiga.
Citera
2023-02-09, 21:40
Medlem
Jag älskade Queen of the south.
Citera
2023-02-14, 16:43
Medlem
Nadishodans avatar
En trevlig bekantskap var den rumänska serien Umbre, som jag inte hört talas om tidigare. Finns två säsonger på HBOMax och en tredje på piratbukten.
Nån som sett den och kan rekommendera en liknande? Påminde något om maffiaserien Gomorrah. Känns befriande ibland att slippa engelskan eller förutsägbar Hollywooddramatik.
Citera
2023-02-14, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag söker hyfsat moderna nordiska kriminalserier. Gärna 2010 och framåt. Favoriter är Bron, Kastanjemannen och Händelser vid vatten. Jag tycker ofta att de äldre är förvånansvärt träiga och tråkiga.
”Innan vi dör” var helt okej som jag minns det.
Citera
2023-02-16, 19:14
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Sett Last Kingdom? Om inte - genast serien du ska kolla på isåfall! Precis lika bra som de första 4a säsongerna av Vikings.

Då har jag betat av alla 5 säsonger, riktigt bra serie för tidsfördriv, har jobbat som en tok senaste tiden så har behövt någon serie att följa som man kan slökolla på.

Inte alls bra skådespelare i huvudpersonen enl mig men de andra är otroliga skådespelare, speciellt kung Alfred.

Inte alls lika bra som vikings enl mig då jag tycker huvudpersonerna i båda serierna är som natt och dag i sina roller.

Men nu till mitt stora missnöje. Skulle vilja sätta tänderna i något liknande.

Har sett serier som Vikings, GoT, Borgias, Rome, spartacus, barbarer, knightfall, black flag osv.

Bara att kolla på dessa serier så förstår man väll vad jag söker mer, vore trevligt att landa i en annan mörk värld.
Citera
2023-02-18, 02:47
Medlem
Någon som kan rekommendera mig 90 tal serier (Eller runt den tiden) som är likt Twin Peaks, X-files, Buffy the vampire slayer, Angel?

Det är något speciellt med dessa serier jag inte kan sätta fingret på. Underbara intron på alla.
Citera
2023-02-18, 12:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffaKree
Någon som kan rekommendera mig 90 tal serier (Eller runt den tiden) som är likt Twin Peaks, X-files, Buffy the vampire slayer, Angel?

Det är något speciellt med dessa serier jag inte kan sätta fingret på. Underbara intron på alla.
Highlander, TV-serien? Känns som att den skulle kunna passa in i det gänget. Och den är klart bättre än uppföljarfilmerna.
Citera
2023-03-18, 15:45
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Hej söker någon kriminal/drama/thriller serie som helst ska finnas på Netflix elr HBO. Serier som jag gillar och sett är Breaking bad, better Call Saul, Sopranos, THE Wire, bad blood, Queen of South , succession, Snowfall, Euphoria, boardwalk empire, Bosch, Lillehammer. Clark, mayan MC, sons of anarchy, 4 blocks, ozark, true detective, Oz Har säkert glömt att skriva nån serie jag sett. Tacksam för svar

Kanske Black Bird. https://www.imdb.com/title/tt4301160/?ref_=nv_sr_srsg_0

Tycker den blir ännu mer intressant eftersom den är baserad på verkliga händelser.
Citera
2023-04-11, 02:21
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nån som har ett tips på en bra "Människan mot naturen"-serie. Och då menar jag naturen i ett rätt så vitt begrepp, kan vara postapokalyptiskt eller för den delen efter ett zombieutbrott.
Typ som The 100 (fast helst med mindre ungdomsrevolt) eller The walking dead (fast med fungerande hjärnor hos dom levande..).
Har du sett den där dokumentären på två delar om - från början är dom två stycken som - tar sig igenom hela amazonas regnskog från Peru(tror jag det är) och sedan ut vid amazonas mynning?
Ed Stafford heter han. Du får själv leta upp vad den två-delade serien heter. Orkar inte just nu.

Annars är ju Alone det absolut bästa i reality show som producerats, och är verkligen mot naturen och att överleva.
History channel som producerat. Även om dom senaste säsongerna inte är fullt lika bra som dom första eller dom i mitten.
Citera
2023-04-11, 02:25
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Bedrag, heter en dansk serie(på danska) på engelska tror jag den heter "follow the money". Rätt bra, tre säsonger melan 2016 till 2019

Isländsk Ófærð - på engelska trapped, producerad i tre säsonger från 2015 och framåt

Forbrydelsen(The killing) dansk tv-serie som är rätt bra. tror detär typ 2014 och framåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in