2010-04-08, 15:41
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keguri
Firefly kan tänkas att många missat, den nya versionen av V har precis börjat sändas i usa också
Okej tack för tipset om Firefly, den lades ner va? V har jag också spanat på, såg trailern men vart inte imponerad.
Citera
2010-04-09, 12:44
Medlem
Dissolutions avatar
Aja, letar nu efter en serie att titta på. Har sett dessa och gillar de flesta/alla:

Oz
Sopranos
White Collar
Human Target
24
Prison Break
Dexter
Criminal Minds
Numb3rs
The O.C
Gossip Girl
The Unit
Entourage
Friday Night Lights
How I Met Your Mother
The Shield

Så skulle nu vilja se serier med kriminella element eller där ekonomin inte är ett problem, likt Life eller Entourage. Så antingen, pengar eller brott.
Citera
2010-04-09, 17:30
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissolution

Skaparen av Entourage har börjat med en annan serie vid namn How to make it in America. Rätt schysst faktiskt. 8a avsnitt av s1 har nyligen släppts.
Citera
2010-04-09, 22:27
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissolution
Aja, letar nu efter en serie att titta på. Har sett dessa och gillar de flesta/alla:

Så skulle nu vilja se serier med kriminella element eller där ekonomin inte är ett problem, likt Life eller Entourage. Så antingen, pengar eller brott.

Eftersom du nämner både White Collar och Human Target kanske Burn Notice vore något. Eller den har du redan provat?

Sen finns den relativt nya serien Justified också, håller bra standard hittills.
Citera
2010-04-10, 04:54
Medlem
mpees avatar
Brukar aldrig fastna för sci-fi serier/filmer men såg firefly för något år sedan och älskade serien rakt av.
Så nu vill jag ha tips på sci-fi serier som påminner eller/och förmedlar samma känsla som firefly.
Citera
2010-04-11, 01:20
Medlem
Bagarens avatar
Söker bra kriminalserier som göra får vara lite okända - inget "mordet i midsummer liksom"..
Citera
2010-04-11, 01:38
Medlem
Konserveringsmedels avatar
Söker ett avsnitt av House när han har någon som är död och springer runt med en bergsprängare.
Citera
2010-04-11, 02:50
Medlem
forungs avatar
Söker nu nya serier att checka!

Har sett och tyckt om alla följande:
-Lost
-Entourage
-Oc
-Onethreehill (tills luke och peyton försvann)
-Tusenbröder
-Dexter
-Prison Break

Det jag gillar från de serier jag sett är:
Hjärngymnastiken, action, handlingen, extremt härliga karaktärer från Lost
Brudarna, framgångarna, humorn från Entourage
Nostalgi från ungdomen, kärleken, ungdomsfajterna, ungdomsproblemen från Oc
Nostalgi från ungdomen, kärleken, ungdomsfajterna, ungdomsproblemen från OTH
osv osv
Citera
2010-04-11, 03:09
Medlem
mpees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forung
Söker nu nya serier att checka!

Har sett och tyckt om alla följande:
-Lost
-Entourage
-Oc
-Onethreehill (tills luke och peyton försvann)
-Tusenbröder
-Dexter
-Prison Break

Det jag gillar från de serier jag sett är:
Hjärngymnastiken, action, handlingen, extremt härliga karaktärer från Lost
Brudarna, framgångarna, humorn från Entourage
Nostalgi från ungdomen, kärleken, ungdomsfajterna, ungdomsproblemen från Oc
Nostalgi från ungdomen, kärleken, ungdomsfajterna, ungdomsproblemen från OTH
osv osv
Rescue me!
Citera
2010-04-13, 02:35
Medlem
Erasuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mpee
Brukar aldrig fastna för sci-fi serier/filmer men såg firefly för något år sedan och älskade serien rakt av.
Så nu vill jag ha tips på sci-fi serier som påminner eller/och förmedlar samma känsla som firefly.

Jag har inte sett Firefly men om du vill ha en sci-fi serie som kommer väcka känslor så finns det inget bättre än Battlestar Galactica. Helt sjukt bra serie!
Citera
2010-04-15, 20:46
Medlem
Plottis avatar
Söker ny TV-Serie

Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva eller om jag kunde sluppit skapat en ny tråd. Har jag gjort fel så ber jag om ursäkt.

Jag älskar komediserier. Serier som: Weeds, How I Met Your Mother, Two and a half men, Blue mountain state, Hung, Californication, Scrubs (inte de nya säsongerna dock). Det är dom jag gillar, sett även cougar town men gillar den inte. Sen har jag sett alla avsnitt av House M.D. Men jag söker en ny serie, som är komedi och kanske lik någon av dessa som jag nämnt.

Tack för alla seriösa svar.
Citera
2010-04-15, 20:49
Medlem
Megabituss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plotti
Jag visste inte riktigt vart jag skulle skriva eller om jag kunde sluppit skapat en ny tråd. Har jag gjort fel så ber jag om ursäkt.

Jag älskar komediserier. Serier som: Weeds, How I Met Your Mother, Two and a half men, Blue mountain state, Hung, Californication, Scrubs (inte de nya säsongerna dock). Det är dom jag gillar, sett även cougar town men gillar den inte. Sen har jag sett alla avsnitt av House M.D. Men jag söker en ny serie, som är komedi och kanske lik någon av dessa som jag nämnt.

Tack för alla seriösa svar.

Orkar inte riktigt tänka till just nu - den som bara dök upp i huvudet som du inte nämnde övan var "Cheers". Dock har du förmodligen redan sett den då den sänds på sexan när de inte har något bättre att sända - och jag personligen tycker att den är skittråkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in