2022-07-20, 13:24
Medlem
lunarluddes avatar
Hej söker någon kriminal/drama/thriller serie som helst ska finnas på Netflix elr HBO. Serier som jag gillar och sett är Breaking bad, better Call Saul, Sopranos, THE Wire, bad blood, Queen of South , succession, Snowfall, Euphoria, boardwalk empire, Bosch, Lillehammer. Clark, mayan MC, sons of anarchy, 4 blocks, ozark, true detective, Oz Har säkert glömt att skriva nån serie jag sett. Tacksam för svar
Citera
2022-07-20, 13:42
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Hej söker någon kriminal/drama/thriller serie som helst ska finnas på Netflix elr HBO. Serier som jag gillar och sett är Breaking bad, better Call Saul, Sopranos, THE Wire, bad blood, Queen of South , succession, Snowfall, Euphoria, boardwalk empire, Bosch, Lillehammer. Clark, mayan MC, sons of anarchy, 4 blocks, ozark, true detective, Oz Har säkert glömt att skriva nån serie jag sett. Tacksam för svar

Mindhunter och criminal minds
Citera
2022-09-17, 20:45
Medlem
Hejhej.

Efterlyser en TV-serie som gick på HBO eller Netflix för ett par år sen, 2-3. Jag minns varken plotten, titeln eller regissörens namn, men vad jag minns är:

– Den utspelar sig i USA, troligen i någon fattig förort till LA.

– En storyline handlar om en ung kille från en fattig familj som begår något slags brott som involverar en bil. Som jag minns det gör han det för att hjälpa någon annan, kanske sin pappa.

– Serien innehåller en självmordsscen som är sjukt välregisserad och motsatsen till splatter. Jag har för mig att det är en kvinna som avslutar sitt liv genom att skära sig och att hon är på någon slags sjukhus. Det sker i ett badkar eller på en brits.

– Serien har en lite socialrealistisk touch, amerikansk independent. Den är väldigt samhällskritisk och visar med all tydlighet hur enskilda människors liv påverkas av vilken klass de tillhör. Vissa kan helt enkelt inte lyckas hur mycket de än försöker.

– Serien skrevs och regisserades av samma man, troligen amerikan. han skulle kunna vara kanadensare också förstås, de gör bra saker.

Ring any bells?

Sjukt tacksam om nån vet.
Citera
2022-10-21, 03:12
Medlem
Hejhej,

Söker någon serie som främst liknar blacklist. Blindspot, 24, Homeland, Designated Survivor etc tycker jag också om.

Några förslag?
Citera
2022-11-07, 22:50
Medlem
zerokei64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
https://m.imdb.com/title/tt0387764/

Peep Show

Finns något liknande?

Peep Show är min absoluta favorit. Hittade själv serien för några år sedan när jag sökte på serier som liknar The Office. Här är mina 50 cents, men jag misstänker att du kanske redan sett alla. Tyvärr inga brittiska förutom original-office.

The Office UK
The Office US
Parks and Recreation
Arrested Development
It's Always Sunny in Philadelphia

Många andra sajter rekommenderar The Inbetweeners också. Har sett några avsnitt men tyckte inte den var tillräckligt rå humor. Även Community men den är också för snäll. Har annars även för mig att New Girl var väldigt rolig men kommer inte ihåg vilken stil det var riktigt.
Citera
2022-11-10, 09:04
Medlem
Söker tips gamla svartvita tv-serier . Gärna kriminalare sci-fi, thriller eller skräck.

Har redan sett Twilight Zone som jag tycker är väldigt bra .

Ös gärna på med alla förslag ni har .
Citera
2022-12-30, 19:12
Medlem
Svenska komediserier i stil med Svensson Svensson eller Mäklarna. Gillar den mörka humorn i Mäklarna men all humor är bra humor. Alltså inte någon dramaserie med humorinslag utan som de två serierna att fokuset är på komedin främst.
Citera
2023-01-04, 04:39
Medlem
StonedMonkeys avatar
Såg precis Wensday och den var ju fantastisk, någon annan serie lik den?

Eller kanske en serie lik Billions och Industry? (Inte Suits)
Citera
2023-01-09, 22:55
Medlem
Patrik2108s avatar
.
Citera
2023-01-16, 17:33
Medlem
rekommendera mig drama/mystery serie lik dessa:

Jericho - https://www.imdb.com/title/tt0805663/
Lost - https://www.imdb.com/title/tt0411008/
Invasion - https://www.imdb.com/title/tt0460651
Citera
2023-01-17, 10:55
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde

Har du sett Gomorrah ?
Senast redigerad av Lala. 2023-01-17 kl. 10:56. Anledning: Felstavning
Citera
2023-01-17, 11:00
Medlem
Lala.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarpenterTim
Svenska komediserier i stil med Svensson Svensson eller Mäklarna. Gillar den mörka humorn i Mäklarna men all humor är bra humor. Alltså inte någon dramaserie med humorinslag utan som de två serierna att fokuset är på komedin främst.

Jag kollar på den gamla godingen Hipp hipp, jag skrattar ibland så högt att grannarna nog hör mig.
Kollade också nyligen på kvarteret skatan, den kan jag också verkligen rekommendera, riktigt rolig och både dessa serier har endel mörk humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in