2020-10-26, 00:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JEWBACK
Twin Peaks

Har sett hela 2-3 gånger.
Citera
2020-11-20, 09:49
Medlem
GoUoDs avatar
(2011-) Suits. Var övertygad att det var en äldre serie, någon som minns vilket (advokat/)kostymdrama som gick på rutan 2004-2008 någon gång?
Citera
2020-12-13, 19:34
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
(2011-) Suits. Var övertygad att det var en äldre serie, någon som minns vilket (advokat/)kostymdrama som gick på rutan 2004-2008 någon gång?
Kan svara mig själv på det där, genom att jag hittade ett tidigare inlägg jag gjort, serien mad men är det jag tänker på.

Fortfarande spekulant på tips om serier likt:
Citat:
Person of interest
Trailer park boys
Highlander
d.v.s. epik med en grupp individer (utan att världen blir en absurd fantasy likt GoT)
Senast redigerad av GoUoD 2020-12-13 kl. 19:36.
Citera
2020-12-13, 21:24
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Boston Legal. Lite mer komedi. Men väldigt bra.
Citera
2020-12-14, 02:20
Medlem
Hej. Letar efter nordisk krim, gärna där man ska "lista ut mördaren" och/eller med en eller flera twistar i.

Söker serier som liknar:
Innan vi dör
Wisting
Box 21
Rig 45
The Head
Maskineriet
Bron

Finns det några fler liknande dessa som jag missat?

Ni får gärna lägga in bonustips på amerikanska serier med twist och "lista ut mördaren" - serier med om de är i samma stil som dessa.
Citera
2020-12-14, 05:46
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Boston Legal. Lite mer komedi. Men väldigt bra.
Det låter mer rätt än mad men (som förvisso väldigt tydligt är en förebild till Suits, var nästan samma scener i dem två) tack så mycket!
Citera
2020-12-22, 15:14
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henke54
Hej. Letar efter nordisk krim, gärna där man ska "lista ut mördaren" och/eller med en eller flera twistar i.

Söker serier som liknar:
Innan vi dör
Wisting
Box 21
Rig 45
The Head
Maskineriet
Bron

Ni får gärna lägga in bonustips på amerikanska serier med twist och "lista ut mördaren" - serier med om de är i samma stil som dessa.
Har du sett 80-tals serien som bygger på böcker av Stieg Trenter(med Stig Grybe och Örjan Ramberg)?
I dag röd
Del1: https://www.oppetarkiv.se/video/1311...avsnitt-1-av-2
Del2: https://www.oppetarkiv.se/video/1311...avsnitt-2-av-2
Lysande landning
Del1: https://www.oppetarkiv.se/video/1313...avsnitt-1-av-2
Träff i helfigur
Del1: https://www.oppetarkiv.se/video/1311...avsnitt-1-av-2
Citera
2021-01-04, 03:28
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henke54

Söker serier som liknar:
Innan vi dör
Wisting
Box 21
Rig 45
The Head
Maskineriet
Bron

Top Dog bra.
Citera
2021-01-18, 23:48
Medlem
Jag eftersöker miniserier på MAX 10 avsnitt. Exempel jag fastnat hårt för tidigare är The people vs OJ, True Detective säsong 1, Chernobyl etc. Enda ”kravet” jag har är ingen Sci-fi och Max 10 avsnitt (helst 5)?! Baserat på verkliga händelser föredras men öppen för förslag.
Citera
2021-01-20, 11:02
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Jag eftersöker miniserier på MAX 10 avsnitt. Exempel jag fastnat hårt för tidigare är The people vs OJ, True Detective säsong 1, Chernobyl etc. Enda ”kravet” jag har är ingen Sci-fi och Max 10 avsnitt (helst 5)?! Baserat på verkliga händelser föredras men öppen för förslag.

Pembrookshire murders, (3 avsnitt)
White house farm murders (3)
Mindhunter
Manhunt

Morsan älskade wayward pines, kan ni komma på en liknande? Jag tänker på typ under The dome,
Citera
2021-01-20, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana

Pembrookshire murders, (3 avsnitt)
White house farm murders (3)
Mindhunter
Manhunt

Morsan älskade wayward pines, kan ni komma på en liknande? Jag tänker på typ under The dome,

Pembrookeshire Murders ska jag kolla på i helgen den har vart på listan ett par veckor! White House Farm fallet har jag varit intresserad av länge så tack för tipsen ska kollas direkt.

Om du tycker om såna här miniseries så kan jag starkt rekommendera Des om du inte sett den, om seriemördaren Dennis Nielsen. 3 avsnitt kom ut i slutet på förra året och sändes precis som Pembrookeshire Murders på ITV i England. Såg nu att White House Farm murders också är ITV - de är jävligt vassa på såna här korta serier om verkliga fall!
Senast redigerad av BillClintonsCigarr 2021-01-20 kl. 12:13.
Citera
2021-01-20, 14:58
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Pembrookeshire Murders ska jag kolla på i helgen den har vart på listan ett par veckor! White House Farm fallet har jag varit intresserad av länge så tack för tipsen ska kollas direkt.

Om du tycker om såna här miniseries så kan jag starkt rekommendera Des om du inte sett den, om seriemördaren Dennis Nielsen. 3 avsnitt kom ut i slutet på förra året och sändes precis som Pembrookeshire Murders på ITV i England. Såg nu att White House Farm murders också är ITV - de är jävligt vassa på såna här korta serier om verkliga fall!

Yes, des är på listan! Både de och bbc är bra på att göra den typen av grejer!
Senast redigerad av carminaburana 2021-01-20 kl. 15:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in