2020-09-19, 18:11
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RepentNow
Intressant tips! Den ska jag ge en chans. Sicken tur att den finns på Netteflirren, enda plattformen jag har konto på!

Glömde nämna Berlin Station https://www.imdb.com/title/tt5191110/
Citera
2020-09-20, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tampis
Tjena! Vet inte riktigt var jag ska placera den här frågan, så det får bli här

Jag är ute efter tips på svenska Youtube-kanaler som kan passa en äldre herre på cirka 60 bast.
Finns det till exempel någon snickare som lägger upp klipp på saker han eller hon bygger?
Nån bilmeckare med en intressant kanal?
Nån nostalgikanal som lägger upp gammalt filmmaterial?

Gubben är sjukskriven och behöver något att fördriva tiden med. Hoppas på att någon kan komma med ett intressant tips Tack på förhand!

Trafikmagasinet skulle nog passa.
Bara söka på Youtube så kommer massvis med avsnitt upp.
Citera
2020-10-10, 20:50
Medlem
Senast jag såg en tv-serie så blev det alla avsnitten av Jurassic World: Camp Cretaceous på mindre än ett dygn, men det är bara 8 avsnitt och de är runt 23 minuter långa. Ärligt talat, så tittade jag endast på serien just för att jag gillar Jurassic Park och Jurassic World-filmerna. Men det var bättre än förväntat.

Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter. I första hand är det nog en mer actionfylld/äventyrlig tv-serie. Jurassic World: Camp Cretaceous handlar ju trots allt om en grupp ungdomar som får klara sig själva. På en ö med dinosaurier. Den tv-serie som jag rent spontant kommer att tänka på, och som är rätt snarlik, det är Lost. Som jag har sett flera gånger. Men det behöver verkligen inte utspela sig på någon ö. Och jag är öppen för tv-serier som riktar sig mot unga (Jurassic World: Camp Cretaceous är trots allt en sådan tv-serie). Så det behöver inte rikta sig mot en mer vuxen publik.
Citera
2020-10-10, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturallime
Senast jag såg en tv-serie så blev det alla avsnitten av Jurassic World: Camp Cretaceous på mindre än ett dygn, men det är bara 8 avsnitt och de är runt 23 minuter långa. Ärligt talat, så tittade jag endast på serien just för att jag gillar Jurassic Park och Jurassic World-filmerna. Men det var bättre än förväntat.

Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter. I första hand är det nog en mer actionfylld/äventyrlig tv-serie. Jurassic World: Camp Cretaceous handlar ju trots allt om en grupp ungdomar som får klara sig själva. På en ö med dinosaurier. Den tv-serie som jag rent spontant kommer att tänka på, och som är rätt snarlik, det är Lost. Som jag har sett flera gånger. Men det behöver verkligen inte utspela sig på någon ö. Och jag är öppen för tv-serier som riktar sig mot unga (Jurassic World: Camp Cretaceous är trots allt en sådan tv-serie). Så det behöver inte rikta sig mot en mer vuxen publik.

En serie jag kommer på såhär rätt upp och ner är Terra Nova. Det blev tyvärr bara en säsong, men jag tycker den säsongen är jäkligt bra! Aningen b, men inte alls så det blir störigt.

Handlar kort och gott om att folk från framtiden som åker tillbaks till dinosaurtiden och försöker överleva.
Citera
2020-10-13, 18:23
Medlem
Korders avatar
Ute efter en relativt mörk kriminalare. Ogillar procedurals där avsnitten lever i sin egen lilla bubbla och huvudkaraktärerna löser nya fall i varje avsnitt, utan jag vill ha en röd tråd likt andra dramaserier där avsnitt 2 tar vid där 1 slutade osv. True Detective och The Killing är bra exempel på sådant som jag är ute efter.
Citera
2020-10-13, 20:17
Medlem
Pansarhyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ute efter en relativt mörk kriminalare. Ogillar procedurals där avsnitten lever i sin egen lilla bubbla och huvudkaraktärerna löser nya fall i varje avsnitt, utan jag vill ha en röd tråd likt andra dramaserier där avsnitt 2 tar vid där 1 slutade osv. True Detective och The Killing är bra exempel på sådant som jag är ute efter.

Har du sett brittiska The Fall, med Gillian Anderson i huvudrollen? Om inte: Gör det!

(Fast om du inte har väldigt gott om tid kan du med fördel skippa tredje säsongen.)
Citera
2020-10-19, 22:17
Medlem
Ovcharkas avatar
Kollade just igenom Another Life och Colony. Två serier som funkar att slökolla på. Föredrar Colony. Båda är sci-fi, men Colony är något mindre så, vilket är bra. Skulle inte kunna se Star Trek t.ex...

The 100 funkade fint. Sci-fi men inte överdrivet. Lost in Space gillar jag. Sett den typ tre gånger om....

Carbon eller vad den heter finns ju också...

Black Mirror är bra, liksom Snowpiercer.

Missat nån annan helt OK framtids/sci-fi-serie? På engelska, förstås, annars går det inte slötitta, om jag måste läsa...

Edit: Blev Salvation.
Senast redigerad av Ovcharka 2020-10-19 kl. 22:40.
Citera
2020-10-19, 22:25
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder

Brittiska Broadchurch är en riktigt bra whodunnit. Hannibal med Mads Mikkelsen, om du inte sett den. Ungefär så mörk en kriminalare kan bli. Samt väldigt psykedelisk och mardrömslik
Citera
2020-10-20, 13:58
Medlem
JustZlatans avatar
Jag efterlyser en serie som är mystisk, skrämmande, thriller och allt.
Citera
2020-10-25, 05:08
Medlem
GoUoDs avatar
Person of interest
Trailer park boys
Highlander

I fallande ordning. Gärna med mystik/fantasy utan vampyrer och magi. Anser att samtliga nämnda serier är fantasy då dem mer eller mindre överträffar fysikens & logikens lagar. En mastodontserie som redan är färdigproducerad vore toppen.
Senast redigerad av GoUoD 2020-10-25 kl. 05:12.
Citera
2020-10-25, 20:18
Medlem
rallykalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Kollade just igenom Another Life och Colony. Två serier som funkar att slökolla på. Föredrar Colony. Båda är sci-fi, men Colony är något mindre så, vilket är bra. Skulle inte kunna se Star Trek t.ex...

The 100 funkade fint. Sci-fi men inte överdrivet. Lost in Space gillar jag. Sett den typ tre gånger om....

Carbon eller vad den heter finns ju också...

Black Mirror är bra, liksom Snowpiercer.

Missat nån annan helt OK framtids/sci-fi-serie? På engelska, förstås, annars går det inte slötitta, om jag måste läsa...

Edit: Blev Salvation.

Har du sett "The Expanse"? Riktigt grym sci-fi serie.
https://www.imdb.com/title/tt3230854/

"Dark Matter" är också bra.
https://www.imdb.com/title/tt4159076/
Citera
2020-10-25, 20:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag efterlyser en serie som är mystisk, skrämmande, thriller och allt.

Twin Peaks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in