Citat:
Ursprungligen postat av
naturallime
Senast jag såg en tv-serie så blev det alla avsnitten av Jurassic World: Camp Cretaceous på mindre än ett dygn, men det är bara 8 avsnitt och de är runt 23 minuter långa. Ärligt talat, så tittade jag endast på serien just för att jag gillar Jurassic Park och Jurassic World-filmerna. Men det var bättre än förväntat.
Jag vet inte riktigt vad jag är ute efter. I första hand är det nog en mer actionfylld/äventyrlig tv-serie. Jurassic World: Camp Cretaceous handlar ju trots allt om en grupp ungdomar som får klara sig själva. På en ö med dinosaurier. Den tv-serie som jag rent spontant kommer att tänka på, och som är rätt snarlik, det är Lost. Som jag har sett flera gånger. Men det behöver verkligen inte utspela sig på någon ö. Och jag är öppen för tv-serier som riktar sig mot unga (Jurassic World: Camp Cretaceous är trots allt en sådan tv-serie). Så det behöver inte rikta sig mot en mer vuxen publik.
En serie jag kommer på såhär rätt upp och ner är Terra Nova. Det blev tyvärr bara en säsong, men jag tycker den säsongen är jäkligt bra! Aningen b, men inte alls så det blir störigt.
Handlar kort och gott om att folk från framtiden som åker tillbaks till dinosaurtiden och försöker överleva.