Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-19, 17:49
  #5641
Medlem
andreas764s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyRask
Ja, vet inte om det faktiskt finns så många fler "högkvalité-serier" om man utesluter komedier och kriminalare. Men jag ska försöka ändå.

Over there - Handlar om en kompani soldater i början av invasionen av Irak

Firefly - Sci fi, även ansedd vara en kultserie. Finns dessvärre bara en säsong.

Banshee - En efterlyst skurk som tar på sig en ny identitet som snut i en liten stad i USA

Containment - Samma stuk som Last ship, ett virus bryter ut och en del av Manhattan spärras av.

The Strain - Vampyrer löper amok i New York och en hängiven forskare försöker få slut på skiten.

Marco Polo - En ung handelsman blir fast i riket hos Djenghis Khan och fastnar i den tidens konflikter.

Ockupationen - Norsk serie om hur Ryssland ockuperar Norge i en inte allt för avlägsen framtid

The making of the mob - Handlar om Lucky Luciano och co. och om hur de bygger sitt imperium.

Rome - Om två romerska soldater och deras liv under slutet av romarikets era.

Spartacus - Man får följa Spartacus och gladiatorspelen, och om hur kriget mellan gladiatorer och Rom bryter ut.

Det är de enda jag kommer på rakt av, skulle jag komma på någon fler kan jag uppdatera listan. Jag anser att alla serier jag nämnt är klart sevärda.


tackar för alla bra tips, alla verkar hålla hög kvalitet och ha bra handlingar så ska ta och kolla igenom dom
Citera
2016-10-19, 21:11
  #5642
Medlem
En gammal klassiker som är riktigt bra om man ger den några avsnitt - The Shield
Citera
2016-10-25, 17:53
  #5643
Medlem
andreas764s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bi-low
En gammal klassiker som är riktigt bra om man ger den några avsnitt - The Shield

har sett den tyvär men tack för tipset, det är en av dom bättre serier som finns
Citera
2016-10-28, 21:34
  #5644
Medlem
Tjena

Någon som vet en riktigt bra serie som har ett hyfsat högt tempo. Helst en avslutad serie med 3+ säsonger.

Serier som jag har tyckt varit riktigt bra:
Sopranos
Prison Break
Breaking Bad
The Wire
The Following
Dexter

Andra serier jag har sett som var bra:
House of cards
Walking Dead
Narcos
24
Burn notice (tveksam)
Gotham


Någon som sitter på en bra serie med samma stuk som dessa? Alltså hyfsat högt tempo, kriminellt/action och bra skådespeleri.
__________________
Senast redigerad av Hockey88 2016-10-28 kl. 21:39.
Citera
2016-11-02, 18:23
  #5645
Medlem
Hej,

Skulle gärna ha tips på serier som e liknande Scream , Slashers etc.

Eller serier där det under seriens gång sker mord och mördaren avslöjas först i sista avsnittet.
Citera
2016-11-06, 18:53
  #5646
Medlem
Triunitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Hej,

Skulle gärna ha tips på serier som e liknande Scream , Slashers etc.

Eller serier där det under seriens gång sker mord och mördaren avslöjas först i sista avsnittet.
Scream var sjukt bra. Letar också efter en liknande serie. Älskade skådespelarna i Scream haha
Citera
2016-11-07, 08:33
  #5647
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JLiquid
Hej,

Skulle gärna ha tips på serier som e liknande Scream , Slashers etc.

Eller serier där det under seriens gång sker mord och mördaren avslöjas först i sista avsnittet.

Scream Queens och American Horror Story borde passa.
Citera
2016-11-08, 17:30
  #5648
Medlem
DMONs avatar
Vad finns det för andra tecknade serier som är lika banbrytande, men också konstiga, som Aeon Flux från 1991?
Citera
2016-11-11, 08:06
  #5649
Medlem
insectqueens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DMON
Vad finns det för andra tecknade serier som är lika banbrytande, men också konstiga, som Aeon Flux från 1991?

Det jag spontant tänker på är The Maxx . Både banbrytande och konstig. Otroligt bra.
Citera
2016-11-11, 20:20
  #5650
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey88
Tjena

Någon som vet en riktigt bra serie som har ett hyfsat högt tempo. Helst en avslutad serie med 3+ säsonger.

Serier som jag har tyckt varit riktigt bra:
Sopranos
Prison Break
Breaking Bad
The Wire
The Following
Dexter

Andra serier jag har sett som var bra:
House of cards
Walking Dead
Narcos
24
Burn notice (tveksam)
Gotham


Någon som sitter på en bra serie med samma stuk som dessa? Alltså hyfsat högt tempo, kriminellt/action och bra skådespeleri.

Banshee
Ray Donovan
Boss
Blacklist
Citera
2016-11-11, 21:43
  #5651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApanBapan
Banshee
Ray Donovan
Boss
Blacklist

Tackar, Banshee verkar riktigt bra. Vilken är din favorit av dessa fyra serier?
Citera
2016-11-12, 02:53
  #5652
Medlem
ApanBapans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockey88
Tackar, Banshee verkar riktigt bra. Vilken är din favorit av dessa fyra serier?

Banshee är min favorit.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback