2015-02-20, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knokkelmann
Något som är likt fargo? Sjuka människor, simpel story, ett utdraget brott och inte en massa nya fall varje avsnitt...

Du måste ju se Twin Peaks om du inte redan har gjort det!
Citera
2015-02-21, 01:31
Medlem
AlltAnnatOchJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 421
Om du gillar kvalitet kan jag rekommendera följande serier,

Utopia http://www.imdb.com/title/tt2384811/

Fargo http://www.imdb.com/title/tt2802850/

Generation Kill (miniserie men jäkligt bra) http://www.imdb.com/title/tt0995832/.

Fantastiska serier alla tre. Serierna går dessutom ganska fort att ta sig igenom, Utopia är 2x6 avsnitt, Fargo är bara en säsong samt att Generation Kill är en miniserie.

Sen antar jag att du redan börjat kolla på Better Call Saul, annars är det hög tid för det!

Utopia såg ju riktigt intressant ut! Fargo är skitbra och Better Call Saul är självklart en serie jag följer. Det blir Utopia efter jag sett klart Hannibal. Tack!
Citera
2015-02-21, 01:34
Medlem
skogsburkans avatar
Vill gärna ha ett substitut till Sopranos och OZ.
Citera
2015-02-21, 10:32
Bannlyst
Såg TV-serien The Hour, var helt fantastisk. Tyvärr lades denna ner av någon anledning, men jag är sugen på något liknande.
Citera
2015-02-21, 10:33
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan

Har inte sett den själv, men läst att the wire skall vara ganska lik.
Citera
2015-02-21, 10:39
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhi
Såg TV-serien The Hour, var helt fantastisk. Tyvärr lades denna ner av någon anledning, men jag är sugen på något liknande.

The Newsroom bör falla dig i smaken
Citera
2015-02-21, 10:42
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsburkan

Brotherhood
Gomorrah
Ray Donovan
Shield
The Wire
Citera
2015-02-21, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
The Newsroom bör falla dig i smaken

Ja, möjligtvis. Tack för förslaget. Jag kanske var otydlig, men är mer ute efter en liknande som utspelar sig under WW2 eller under Vietnamkriget.
Citera
2015-02-21, 11:44
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhi
Ja, möjligtvis. Tack för förslaget. Jag kanske var otydlig, men är mer ute efter en liknande som utspelar sig under WW2 eller under Vietnamkriget.

Foyles War har jag hört en del gott om men inte sett själv. tänkte dock plöja den nästa gång jag far på långfart
Citera
2015-02-21, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Foyles War har jag hört en del gott om men inte sett själv. tänkte dock plöja den nästa gång jag far på långfart

Ah, tack så mycket! Det ser ut att vara precis det jag letar efter.
Citera
2015-02-23, 19:14
Medlem
Fyra20s avatar
Jag söker en serie med makt-intriger och/eller politisk drama som t.ex: Rome, Game of thrones, Marco Polo, House of cards eller The white queen.

Jag söker också en serie som liknar: The wire, Oz, Boardwalk empire, Sons of anarchy eller Breaking bad.

Uppskattar svar
Citera
2015-02-23, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
Jag söker en serie med makt-intriger och/eller politisk drama som t.ex: Rome, Game of thrones, Marco Polo, House of cards eller The white queen.

Jag söker också en serie som liknar: The wire, Oz, Boardwalk empire, Sons of anarchy eller Breaking bad.

Uppskattar svar

Borgias
Tudors
West Wing

The Shield
Sopranos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem