2013-01-21, 21:20
Medlem
Pumbass avatar
Söker en skön komedi-serie med mer invecklade skämt - inte sitcom-skit med uppenbara skämt osv.

Listan (bäst till bra, typ):
Party Down
It's Always Sunny in Philadelphia
Community
Parks & Recreation
Outsourced
Modern Family
Curb Your Enthusiasm

Säkert glömt nån..

Såg början av Arrested Development, Entourage & Californication men fastnade inte? Finns det annat eller är det bara att ge dem en större chans?

Tack.
Citera
2013-01-22, 10:03
Medlem
Bimboankans avatar
tjoohej!.
jag söker nu någon/några serier att kolla på, är arbetssökande och blir lätt uttråkad om dagarna.

just nu följer jag

Game of thrones
walking dead
Big bang
two and a half men
Arrow
Gold rush
och en hel del andra. någon som har några bra tips?
Citera
2013-01-22, 14:31
Medlem
zuprwhirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimboankan
tjoohej!.
jag söker nu någon/några serier att kolla på, är arbetssökande och blir lätt uttråkad om dagarna.

just nu följer jag

Game of thrones
walking dead
Big bang
two and a half men
Arrow
Gold rush
och en hel del andra. någon som har några bra tips?
Sett Breaking Bad? Själv funderar jag på att börja se Deadwood.
Citera
2013-01-22, 14:55
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuprwhirl
Sett Breaking Bad? Själv funderar jag på att börja se Deadwood.

Breking Bad har jag kollat på men tröttna lite på den, rätt seg.
kolla upp Deadwood verkar inget för mig dock,
Citera
2013-01-23, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumbas
Söker en skön komedi-serie med mer invecklade skämt - inte sitcom-skit med uppenbara skämt osv.

Party Down
Community
Parks & Recreation
Outsourced
Modern Family
Curb Your Enthusiasm

Säkert glömt nån..

Såg början av Arrested Development, Entourage & Californication men fastnade inte? Finns det annat eller är det bara att ge dem en större chans?

Tack.

Ge Entourage en till chans! Utan tvekan bästa serien imo.
Citera
2013-01-24, 18:31
Medlem
loafmasters avatar
Citat:

Party Down
Community
Parks & Recreation
Outsourced
Modern Family
Curb Your Enthusiasm

Säkert glömt nån..

Tack.

Gillar du Parks & Rec borde du ge amerikanska The Office en chans. Greg Daniels ligger bakom båda två och de är väldigt lika i humor.
Citera
2013-01-24, 21:45
Medlem
Rangers1912s avatar
hej alla serieälskare. Har precis plöjt igenom de avsnitt som finns att se i serien Suits. Även rätt nyligen plöjt entourage och breaking bad. Jag testade att kolla första avsnittet av Sons Of Anarchy, men att gå ifrån suits som utspelar sig i en riktigt stekig miljö till att få se en överdoserad knarkmamma få ett semi-missfall kändes lite sådär. Verkar ju vara sjukt många som älskar den serien dock. Har även kollat lite Games Of Thrones, men inget jag riktigt fastnade för efter 4 avsnitt så lade ner det projektet.

Någon som har något tips på något bra? Älskar serier med riktigt sköna karaktärer, t ex. Ari gold (entourage) Harvey Spectre (suits) osv..

tack på förhand.
Citera
2013-01-24, 22:11
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rangers1912
hej alla serieälskare. Har precis plöjt igenom de avsnitt som finns att se i serien Suits. Även rätt nyligen plöjt entourage och breaking bad. Jag testade att kolla första avsnittet av Sons Of Anarchy, men att gå ifrån suits som utspelar sig i en riktigt stekig miljö till att få se en överdoserad knarkmamma få ett semi-missfall kändes lite sådär. Verkar ju vara sjukt många som älskar den serien dock. Har även kollat lite Games Of Thrones, men inget jag riktigt fastnade för efter 4 avsnitt så lade ner det projektet.

Någon som har något tips på något bra? Älskar serier med riktigt sköna karaktärer, t ex. Ari gold (entourage) Harvey Spectre (suits) osv..

tack på förhand.
Rescue me liknar Entourage en del och har många sköna karaktärer.
Citera
2013-01-25, 15:07
Medlem
Citat:

Tack.

De 3 serierna är några av mina absoluta favoriter. Man kan ju inte veta säkert ifall det är din typ av serier, men jag tycker VERKLIGEN du borde ge alla 3 en ordentlig chans. Personligen tog det relativt många avsnitt innan jag fastnade ordentligt för Entourage och AD, men när jag väl kom in i seriernas flow så kunde man bara inte stänga av skiten, någonsin
Citera
2013-01-25, 20:53
Medlem
Jag söker nya serier att titta på! Helst nåt romantiskt drama, men komedi kan också funka. Har funderat på Sopranos, men jag vet inte..
Serier jag gillat:
Grey's Anatomy
Private Practice
Desperate Housewives
Brothers and Sisters
Parenthood
Full House
Mad Men
Krönikan
Sex and the City
The Office
Citera
2013-01-26, 12:12
Medlem
babianroevs avatar
Söker serier med mycket festande, knullande osv i, tips?
Citera
2013-01-26, 12:59
Medlem
Bimboankans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babianroev
Söker serier med mycket festande, knullande osv i, tips?

Spartacus: Blood and Sand
Spartacus: Gods of the Arena
ska finnas en mini serie oxå mellan dom säsongerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in