2013-01-18, 20:51
Medlem
Joangels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorven07
jag funderar på att se Arrow eller Last Resort, vilken e bäst av dom?

Arrow är riktigt bra efter några avsnitt. Last resort skippade jag efter första avsnittet, för mycket politik och krig.
Citera
2013-01-18, 21:13
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajskorven07
jag funderar på att se Arrow eller Last Resort, vilken e bäst av dom?
Samma skit båda 2, inget exceptionellt men duger för att slå ihjäl några timmar.
Citera
2013-01-18, 22:26
Medlem
Jag söker Tv-serier som bara varade en säsong med ett naturligt slut. Gärna i stil med Harper´s Island.

(Pretty Little Liars hade varit perfekt om det bara var en säsong och ett riktigt slut, nu har jag inte sett andra säsongen än men är rädd att det blir som vilken långkörare som helst)
Citera
2013-01-19, 19:48
Medlem
Zigzagzagazoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Söker efter en modern komediserie att kolla på som:
- inte är en traditionell sitcom á la HIMYM
- måste följas för att förstå
- är rolig

Exempelserier som jag redan sett är Entourage, Californication, Shameless US och Hung. Har spanat lite på New Girl, Girls och House of Lies - skulle dessa serier kunna stämma överens med vad jag söker?

Jag gör ett försök, kolla på Modern Family. Rolig, enkel och måste följas för att hänga med i allt som händer den där familjen.

New girl är rätt okej, men det är bara schmidt som är roliga. I modern family har du Cam, Luke och Phil som alla gör serien sevärd.
Citera
2013-01-19, 21:50
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzagazoo
Jag gör ett försök, kolla på Modern Family. Rolig, enkel och måste följas för att hänga med i allt som händer den där familjen.

New girl är rätt okej, men det är bara schmidt som är roliga. I modern family har du Cam, Luke och Phil som alla gör serien sevärd.
Tackar så mycket för tipset! Har tidigare alltid tidigare trott att Modern Family var en traditionell sitcom, så ska helt klart ta mig en titt.

Blev även tipsad om Eastbound & Down genom PM.
Citera
2013-01-20, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Jag söker Tv-serier som bara varade en säsong med ett naturligt slut. Gärna i stil med Harper´s Island.

(Pretty Little Liars hade varit perfekt om det bara var en säsong och ett riktigt slut, nu har jag inte sett andra säsongen än men är rädd att det blir som vilken långkörare som helst)

Jag vet inte vad "Pretty little liars" elller "Harper's Island" är för något, men kan däremot rekomendera Brotherhood som är en gansterserie om den irälnska maffian.

Samt "Persons unkown" som är en korsning mellan Lost och Prison Break,

sen finns det nån som heter The Black Donnelys, (stavning osäker) som jag inte har sett med som ska vara bra.
Citera
2013-01-20, 11:20
Medlem
låter itnressant, ska försöka se den.
tackar
Citera
2013-01-20, 15:58
Medlem
KattPerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Skulle rekommendera att du ser Suits säsong två ändå, den är mycket vassare än ettan.

Jag behöver däremot en lite lättare komediserie i Entourage- eller Big Bang Theory-stil. Avslappnade typer som hänger runt och snackar skit. Jag har sett rätt mycket men alla tips välkomnas.
The League är ett gäng som snackar skit och trackar varandra. Its always sunny in Philadelphia är också ett kompisgäng fast de gör sjukare saker. Väldigt roliga serier utan dramakaos ala friends.
Citera
2013-01-20, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Söker efter en modern komediserie att kolla på som:
- inte är en traditionell sitcom á la HIMYM
- måste följas för att förstå
- är rolig

Exempelserier som jag redan sett är Entourage, Californication, Shameless US och Hung. Har spanat lite på New Girl, Girls och House of Lies - skulle dessa serier kunna stämma överens med vad jag söker?

Community!

Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Skulle rekommendera att du ser Suits säsong två ändå, den är mycket vassare än ettan.

Jag behöver däremot en lite lättare komediserie i Entourage- eller Big Bang Theory-stil. Avslappnade typer som hänger runt och snackar skit. Jag har sett rätt mycket men alla tips välkomnas.

Workaholics! Tre losers som sitter o dricker öl och röker gräs, sen åker o är kassa på sitt jobb som försäljare... Riktigt rolig, produceras och regisseras av dem tre huvudaktörerna om jag minns rätt.
Citera
2013-01-21, 04:38
Medlem
ShazzaJoness avatar
Okej, behöver något bra tips.

Vill ha något som liknar:
Arrested Development
Workaholics
East Bound and Down
Bored to Death

Alltså något lite flummigt som får en att slå sig i pannan innan man brister ut i skratt. Tackar!
Citera
2013-01-21, 17:24
Medlem
Tjockstarks avatar
Något som liknar Californication ?
Citera
2013-01-21, 18:03
Medlem
Tjatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShazzaJones
Okej, behöver något bra tips.

Vill ha något som liknar:
Arrested Development
Workaholics
East Bound and Down
Bored to Death

Alltså något lite flummigt som får en att slå sig i pannan innan man brister ut i skratt. Tackar!
Curb your Enthusiasm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in