Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-23, 14:18
  #13
Medlem
plexens avatar
Prova Dirty Sexy Money. Skön serie, första jag tänkte på som skulle kunna likna Entourage
Citera
2009-05-23, 16:38
  #14
Medlem
Jag läste någonstans att säsong sex börjar den 12e juli.
Citera
2009-05-23, 17:52
  #15
Medlem
Skulle också säga californication, det är i vilket fall en jävligt skön serie.

Annars kanske The Hills skulle vara något. Lite mer tjejigt program kanske men det ska ju också handla lite mer om reality.
Citera
2009-05-23, 17:56
  #16
Medlem
melke87s avatar
The season starts on July 12, 2009. Enligt wikipedia. Fan vad najs det ska bli.
Citera
2009-05-23, 19:16
  #17
Medlem
Enfattigens avatar
Rekommendera mig en TV-serie (som är lik)

Det finns en sån tråd i filmforumet men det saknas en här i TV-delen.
Visserligen finns tråden "Söker du en tv-serie/program? Efterlys namn på serier, skådisar och regissörer här!" men den fyller inte riktigt samma funktion.

Efter att det återigen dykt upp en tråd där någon vill ha tips på en serie att följa så är det på tiden att det finns en här också.

Om det är oklart så är det sådana här diskussioner nedan den här tråden kanske kan ersätta:

Det vill säga: "Jag har sett den och den serien och vill ha tips på en serie i ungefär samma stuk" eller "jag är ledig hela sommaren, vill ha tips på en serie att följa..."
Citera
2009-05-23, 22:57
  #18
Medlem
Fahrquarhs avatar
Ska ta och kika in Californiacation nu! Tack så mycket för tipsen.
Citera
2009-05-26, 20:51
  #19
Medlem
Enfattigens avatar
Lägger till den här tråden i listan
https://www.flashback.org/showthread.php?t=923862
Citera
2009-05-26, 21:34
  #20
Medlem
fusiliers avatar
Jag är först då.....Jericho???
Citera
2009-07-06, 10:15
  #21
Medlem
fillesas avatar
Tjo

Nu är alla serier redan tittade på känns det som, till och med sett alla säsonger av The Wire två gånger vilket bara är tragiskt.

Är det någon som har tips på serier som liknar The West Wing och The Wire. Det jag eftersöker är alltså BRA serier om samhället och lite makt. Behöver inte handla om samhälle men you get the picture. Serier med scener man får rysningar av. ''This is my country and I will defend it'' '' We used to build shit in this country, you know? ''

Extremt tacksam för svar, har sett de mesta redan tror ja men tipsa på!

Jag har börjat titta på den nya serien heroesgubben har gjort, KINGS, kan rekommenderas men saknar dessvärre lite djup..

mvh
Citera
2009-07-06, 23:47
  #22
Medlem
retardes avatar
Brotherhood är en serie som handlar både om politiskt och kriminell makt, så den kanske du gillar. Dock håller den inte samma klass som The Wire.
Citera
2009-07-09, 19:17
  #23
Medlem
Calaveras avatar
Trevlig tråd som tyvärr verkar sakna aktivitet.
Själv använder jag mig av http://next-episode.net/ för att följa serier, och denna sida ger även halvdana tips på serier du tros kunna gilla baserat på vad du följer.

Jag följer följande serier:
The Tonight Show with Conan O'Brien, Eureka, Entourage, Top Gear, True Blood, Weeds, Greek, Bones, American Dad, Family Guy, Californication, Dollhouse, Futurama, Heroes, House, Lost, NCIS, Scrubs, Skins, The Big Bang Theory, The Real Hustle, The Simpsons
Varav jag endast Skins och True Blood är serier jag inte sett alla avsnitt av.
Såg även på...
Cupid, Firefly, Kyle XY, Las Vegas, Late Night with Conan O'Brien, Stargate SG-1, Terminator: The Sarah Connor Chronicles, Veronica Mars
...när de fortfarande gick.

Baserat på detta ger sidan mig rätt bra tips, men kanske ni kan ge bättre.
Jag saknar för närvarande Greek, någon som kan ge mig bra tips på serier som liknar denna?
Next-Episode rekomenderar Gossip Girl & Freaks and Geeks, tycker ni dessa är bra tips?
Citera
2009-07-09, 20:06
  #24
Medlem
Enfattigens avatar
Freaks and Geeks, absolut, serien har fått en sorts kultstatus eftersom den bara gick en säsong där inte ens alla avsnitt sändes (som med Firefly)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback