Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-06, 22:53
  #6397
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Aah ok, Lucifer försökte jag faktiskt med förr men jag fastnade inte riktigt i den, även om jag ville gilla den så tyckte jag på nåt sätt det blev lite ”tramsigt” efter ett tag…. Grimm är däremot väldigt intressant förslag! Vet ej varför jag aldrig såg den, back in the day…. Men den har ju fått rätt bra betyg. Plus att det verkar vara en snygg kille i huvudrollen, aldrig fel… 😁

ska faktiskt ge Grimm ett försök nu! Tack för dina förslag. 👍👍🌸

Ja varför görs det inget mer som Lost och the 100… sorgligt! Älskade verkligen de serierna (även om de spårade ur senare).
Ja, Lucifer har ju en rätt så lättsam personlighet kan man väl säga...
En lite vild chansning skulle ju kunna vara Highlander, TV-serien. Ligger ju lite åt samma håll, den är äldre men jag tror den kan funka också.

Ja. Skulle så gärna ha en bra serie där man får se folk kämpa mot världen/naturen eller vad man vill kalla det. Verkar svårt..
Citera
2023-08-06, 23:00
  #6398
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, Lucifer har ju en rätt så lättsam personlighet kan man väl säga...
En lite vild chansning skulle ju kunna vara Highlander, TV-serien. Ligger ju lite åt samma håll, den är äldre men jag tror den kan funka också.

Ja. Skulle så gärna ha en bra serie där man får se folk kämpa mot världen/naturen eller vad man vill kalla det. Verkar svårt..

Hmm ja jag
Gillade ju filmen Highlander, men det var ju back in the day. Får kika på serien sen o se om det kan vara nåt.

Börjat lite på Grimm här, verkar ok än så länge. Hoppas den inte blir för läskig bara, är inte så bra på att se läskiga saker för mig själv, hehe. Men jag ska ge det några avsnitt absolut och se om jag kommer in i det.

Ja jag tror helt enkelt den typen av serier som Lost och the 100, är väldigt komplexa att göra. Dyra också. Måste ha bra manus, massor av bra/okej skådisar. Filma mkt utomhus osv. Men ja det är sorgligt.
Citera
2023-08-06, 23:08
  #6399
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IcyHeart
Hmm ja jag
Gillade ju filmen Highlander, men det var ju back in the day. Får kika på serien sen o se om det kan vara nåt.

Börjat lite på Grimm här, verkar ok än så länge. Hoppas den inte blir för läskig bara, är inte så bra på att se läskiga saker för mig själv, hehe. Men jag ska ge det några avsnitt absolut och se om jag kommer in i det.

Ja jag tror helt enkelt den typen av serier som Lost och the 100, är väldigt komplexa att göra. Dyra också. Måste ha bra manus, massor av bra/okej skådisar. Filma mkt utomhus osv. Men ja det är sorgligt.
Highlander, TV-serien är faktiskt rätt bra. Oväntat bra med tanke på hur filmerna sög efter den första.

Grimm har väl lite skräck-element men mycket lite. Hade det varit mycket så hade jag inte gillat den heller. :P
Citera
2023-08-06, 23:15
  #6400
Medlem
IcyHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Highlander, TV-serien är faktiskt rätt bra. Oväntat bra med tanke på hur filmerna sög efter den första.

Grimm har väl lite skräck-element men mycket lite. Hade det varit mycket så hade jag inte gillat den heller. :P

Jepp ska kolla in den senare.

Hittills det lilla jag sett av Grimm, så får jag lite grann känsla av serien ”Fringe”. Lite likt verkar det vara i alla fall, just med monster osv. Fringe tyckte jag väldigt mkt om, förr. Blir nog bra, jag klarar lite monster, absolut. Så länge det inte blir för mkt ”skräckfilm”..
Citera
2023-09-22, 11:29
  #6401
Medlem
Familjen på två vuxna och ett son på 13 har sett Blood of Zeus, Vinlands saga och Arcane. Vad skulle ni rekommendera vidare i ungefär samma genre?
Citera
2023-10-21, 18:34
  #6402
Medlem
GertBennys avatar
Hej jag gillade serien Masked Girl, en koreansk serie. Är det någon som har tips på liknade serier? Med en annorlunda story och gärna asiatisk - då man slipper alla woke element som finns i typ varenda västerländsk serie idag....
Citera
2024-02-18, 04:08
  #6403
Medlem
Superstore var en riktig höjdare, dom lyckades bra med att få in mycket roligt under flera säsonger.
Små detaljer som att det spelades "Disturbed - Down with the sickness" i butikshögtalarna under pandemin.

En annan rolig serie som också utspelar sig på en arbetsplats är Mythic Quest, bara en säsong dock.
Kan väl lika gärna slänga in Community här också, som jag kom på nu, lika lättsam lite löjlig.

Så någon med förslag på serier i denna lite 'oskyldiga' komedi-stil?
Citera
2024-02-18, 04:13
  #6404
Avstängd
lillfloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag söker hyfsat moderna nordiska kriminalserier. Gärna 2010 och framåt. Favoriter är Bron, Kastanjemannen och Händelser vid vatten. Jag tycker ofta att de äldre är förvånansvärt träiga och tråkiga.

Tusenbröder.

Äldre serie men den leker med serierna du nämner.
Citera
2024-02-18, 10:49
  #6405
Medlem
Ja
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback