2010-08-03, 20:30
Medlem
sv1nt0s avatar
Vill ha serier som är likt, Nevermind the buzzcock och QI. båda är brittiska frågesportsprogram med komiska inslag(egentligen mer komedi än frågesport men aja), Vilket sverige är dåliga på enligt mig.
Citera
2010-08-03, 23:26
Medlem
raspberriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
Ge mig tips på serier som liknar: Arrested development, 30 rock, The Office, Entourage, Weeds etc etc.
Känns som man sett allt nästan, men måste ju finnas något riktigt bra man missat

modern family, breaking bad och community kanske du skulle gilla då!
Citera
2010-08-03, 23:52
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krim1
The Office

Parks and Recreation
Citera
2010-08-04, 00:09
Medlem
Krim1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raspberries
modern family, breaking bad och community kanske du skulle gilla då!

Modern family har jag sett, riktigt bra serie. Ska spana in dom andra asap. Tack för tipset.
Citera
2010-08-04, 01:36
Medlem
raspberriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Parks and Recreation

just det! första säsongen är värdelös, men håller man ut så blir det riktigt bra sen
Citera
2010-08-04, 12:31
Medlem
Von Kiesers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boroj
Söker serier som liknar någon/några av följande:
House
FlashForward
V
Lost
Prison Break
True Blood
Dexter

Stort plus om serien är i samma stuk som Lost, den där "mystiska känslan" som finns i serien hela tiden. Vet inte riktigt hur jag ska förklara det.
Kan tipsa om Amazon http://www.imdb.com/title/tt0205737/ inte lika välgjord som Lost, men klart sevärd, gick på natten på tv4 för några år sedan
Citera
2010-08-05, 08:14
Medlem
Dinitrols avatar
Söker en feelgood serie ala entourage och californication! Dessa två har vart helt underbara när man vart lite nere i vissa perioder. Tips?
Citera
2010-08-05, 14:05
Medlem
salomos avatar
Jag söker psykologiskt gripande, mörka och gärna våldsamma teveserier. (Jag är inte sinnessjuk)

Teveserier jag gillar:
Sopranos
Twin Peaks
Carnivale
Misfits
Citera
2010-08-05, 16:49
Medlem
booreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salomo
Jag söker psykologiskt gripande, mörka och gärna våldsamma teveserier. (Jag är inte sinnessjuk)

Teveserier jag gillar:
Sopranos
Twin Peaks
Carnivale
Misfits

Byakuyako(Journey Under a Midnight Sun)
http://wiki.d-addicts.com/Byakuyako

Battlestar Galactica(Moore lämnade Carnivale efter första säsongen för BSG) eller kanske post-apokalyptiska Jericho.
Också Buffy lär ju platsa i dom kriterierna: även om de startar mest som parodi på skräckfilms-genren och en hel del komedi så är den ju våldsam, och blir och mörkare vad serien lider och handlar ju i grund och botten om ett gäng "Misfits".
Annars kanske Chris Carters Millenium.

edit: Måste ju slänga in American Gothic också
http://en.wikipedia.org/wiki/America...28TV_series%29
gick under namnet Svart Idyll i Sverige.
Senast redigerad av boored 2010-08-05 kl. 17:11.
Citera
2010-08-05, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dinitrol
Söker en feelgood serie ala entourage och californication! Dessa två har vart helt underbara när man vart lite nere i vissa perioder. Tips?
Spaced kanske kan fungera?

http://www.imdb.com/title/tt0187664/
Citera
2010-08-05, 17:45
Medlem
raspberriess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boored
Annars kanske Chris Carters Millenium.

Millenium! Det måste vara den läskigaste serien jag nånsin sett, såg ett par avsnitt men sen klarade jag helt enkelt inte av det längre och raderade allt. Och då är ändå Criminal Minds en av mina favoritserier..
Citera
2010-08-06, 01:18
Medlem
spleendids avatar
Mors!

Jag söker en ny drog i form av en svensk komediserie. Den måste vara svensk eftersom jag aldrig blir lika beroende av något amerikanskt. Det kommer mig inte lika nära inpå. Blir aldrig lika roligt. Får inga direkta uppslag själv men har nyss kollat alla avsnitt av Rena Rama Rolf, Svensson Svensson och Segemyhr. Tips på vad jag kan fortsätta med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in