2009-12-10, 17:26
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen

Sen om du inte har sett så kolla in Burn Notice
http://www.imdb.com/title/tt0810788/Andra halvan av säsong 3 kommer i januari

Lägger till White Collar också
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1069227
Sju avsnitt på första säsongen än så länge, fortsätter också i januari.
Citera
2009-12-12, 00:12
Medlem
Har sett och gillar/älskar: Arrested Development, Twin Peaks, Carnivale, Spaced, The Mighty Boosh, The Office, Extras, Dexter, Curb Your Enthusiasm, första säsongerna av X-Files, Trailer Park Boys, Flight of the Conchords, Californication, True Blood, Eastbound & Down, Lost...

Sugen på något nytt att sätta tänderna i.
Citera
2009-12-12, 10:47
Medlem
ellerhur?s avatar
Ny Serie

Behöver en ny serie att titta på. Favoriterna är 24, Chuck och Battlestar Galactica.

Har inte lyckats hitta någon serie som kunnat matcha BSG, satt i princip 24 timmar om dygnet eftersom jag inte kunde sluta kolla. Fastnade för spänningen, känslan av att aldrig veta vilka man kan lita på eller vad som kommer att hända och älskade filosofin i serien.

Så jag söker helt enkelt en serie som gör att man vill kolla mer, gärna med inslag som sätter igång processen i hjärnan.
Citera
2009-12-12, 16:36
Medlem
Calaveras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellerhur?
Behöver en ny serie att titta på. Favoriterna är 24, Chuck och Battlestar Galactica.

Har inte lyckats hitta någon serie som kunnat matcha BSG, satt i princip 24 timmar om dygnet eftersom jag inte kunde sluta kolla. Fastnade för spänningen, känslan av att aldrig veta vilka man kan lita på eller vad som kommer att hända och älskade filosofin i serien.

Så jag söker helt enkelt en serie som gör att man vill kolla mer, gärna med inslag som sätter igång processen i hjärnan.

Du har väll lite av det i t.ex. Lost och troligen även Prison Break.
Sen kanske Stargate Universe om du gillar drama...
Även kanske FlashForward och Dollhouse, samt kanske True Blood / V / Firefly?
Citera
2009-12-12, 17:34
Medlem
Freddyyys avatar
Bsg Ftw!
Citera
2009-12-12, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av josundlo
Har sett och gillar/älskar: Arrested Development, Twin Peaks, Carnivale, Spaced, The Mighty Boosh, The Office, Extras, Dexter, Curb Your Enthusiasm, första säsongerna av X-Files, Trailer Park Boys, Flight of the Conchords, Californication, True Blood, Eastbound & Down, Lost...

Sugen på något nytt att sätta tänderna i.

Entourage ,Sopranos två storslagna serier.
Citera
2009-12-13, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikoz
Citat:
Ursprungligen postat av josundlo
"Har sett och gillar/älskar: Arrested Development, Twin Peaks, Carnivale, Spaced, The Mighty Boosh, The Office, Extras, Dexter, Curb Your Enthusiasm, första säsongerna av X-Files, Trailer Park Boys, Flight of the Conchords, Californication, True Blood, Eastbound & Down, Lost...

Sugen på något nytt att sätta tänderna i."

Entourage ,Sopranos två storslagna serier.

Tackar, har sett båda och gillade Sopranos men fastnade inte för Entourage.
Citera
2009-12-21, 23:30
Medlem
crusherzs avatar
är ute efter lite tips på lite nyare serier, gillar följande:

2½ men
HIMYM
Entourage
It's always sunny in philly
scrubs
worst week

första säsongerna av weeds också.

tack på förhand
Citera
2009-12-22, 07:48
Medlem
Söker en serie som är lik Legend of the seeker eller Merlin, har sett Rome innan och nya Spartacus serien har jag redan spanat in.
Citera
2009-12-23, 21:54
Medlem
hejdamans avatar
Hallå på er alla underbara, härliga människor därute! Jag skulle bara vilja att ni tipsade mig om en serie som liknar Breaking Bad & Weeds. Alltså en serie som har humor, droger och dramatik. Tack på förhand allihopa! Ha det bra därute i stugorna.

Mvh, Hejdaman.
Citera
2009-12-23, 22:12
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusherz
är ute efter lite tips på lite nyare serier, gillar följande:

HIMYM

scrubs

tack på förhand

Kolla in den relativt nya serien Comunity http://www.imdb.com/title/tt1439629/
12 avsnitt har sänts än så länge.
Citera
2009-12-24, 01:13
Medlem
Skrivbordslampas avatar
Söker mystery/sci-fi.
Jag gillar Battlestar Galactica, Heroes, Lost etc och funderar på om det finns någon mindre och ändå hyfsat spännande serie jag missat (som exempelvis nåt i stil miniserien The Lost Room som jag upptäckte för ett tag sedan)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in