2012-07-07, 03:32
Medlem
WhaleMales avatar
Börjar få lite abstinens efter sett de tre säsongerna av arrested development. Vad skall man titta på nu?
Citera
2012-07-07, 13:45
Medlem
Älskar "Stargate SG:1" och "Stargate Atlantis", Det finns humor, action, spänning, teknik, dom är riktigt underhållande och håller hög kvalité.

Söker någon liknande serie som har detta. Testade "Stargate Universe" vilket jag inte tyckte var så bra var alldeles för mycket drama serie för att bli underhållande. Dock ska det helst inte vara någon gammal serie som gick mellan 60talet-80talet
Senast redigerad av Rammel 2012-07-07 kl. 13:55.
Citera
2012-07-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rammel
Älskar "Stargate SG:1" och "Stargate Atlantis", Det finns humor, action, spänning, teknik, dom är riktigt underhållande och håller hög kvalité.

Söker någon liknande serie som har detta. Testade "Stargate Universe" vilket jag inte tyckte var så bra var alldeles för mycket drama serie för att bli underhållande. Dock ska det helst inte vara någon gammal serie som gick mellan 60talet-80talet

Sanctuary
Warehouse 13

Dessa två skulle jag nog rekommendera dig först och främst men sen finns det Fringe också men det är väl också lite väl mycket drama.
Citera
2012-07-08, 01:12
Medlem
LightClouds avatar
Vad kan ni ge mig för tips på serier som liknar Surface?

Alltså där djur är inblandat och gärna lite mystik över det!

Har sett Primeval och Surface hittills som innehåller det.
Citera
2012-07-08, 16:37
Medlem
SneakyCreatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rammel

Battlestar galactica.
Citera
2012-07-08, 17:34
Medlem
HeyMarios avatar
söker serier som är lika:

trailerpark boys
himym
scrubs
that 70s show
its always sunny in philadelphia
inbetweeners
modern family
arrested development
Citera
2012-07-09, 16:07
Bannlyst
Söker serier som liknar Terra Nova, alltså att en grupp människor åker iväg och koloniserar något/lever ensamma. Jag har sett Lost och Stargate-serierna.
Citera
2012-07-09, 21:03
Medlem
waikikiis avatar
Finns det någon skön western serie som är hyfsat ny producerad?
Citera
2012-07-09, 22:31
Medlem
Har inte varit mycket för "långa" serier, utan istället hållt mig till korta miniserier där jag vet att man har ett slut/avrundning: lasermannen, state of play, bron, graven m.fl.

Men jag fullständigt älskade The Killing! Vad har ni mer för tips av liknande serier? Jag vill alltså inte att vara episod ska vara ett case, utan snarare än en pågående story. Jag har blivit rekommenderad The Wire på annat håll, men hade gärna önskat något kortare. Tips?
Citera
2012-07-09, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppenro
Söker serier som liknar Terra Nova, alltså att en grupp människor åker iväg och koloniserar något/lever ensamma. Jag har sett Lost och Stargate-serierna.

Den på tok för kortlivade serien Earth 2 kanske vore något för dig då.
http://en.wikipedia.org/wiki/Earth_2_(TV_series)
Citera
2012-07-10, 02:08
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Har inte varit mycket för "långa" serier, utan istället hållt mig till korta miniserier där jag vet att man har ett slut/avrundning: lasermannen, state of play, bron, graven m.fl.

Men jag fullständigt älskade The Killing! Vad har ni mer för tips av liknande serier? Jag vill alltså inte att vara episod ska vara ett case, utan snarare än en pågående story. Jag har blivit rekommenderad The Wire på annat håll, men hade gärna önskat något kortare. Tips?
Harpers Island kanske vore något? http://www.imdb.com/title/tt1232320/

Citera
2012-07-10, 09:23
Medlem
CoopColas avatar
Its always sunny in Philadelphia var första serien jag har sett helt och älskat från avsnitt ett. Sen upptäckte jag the office US och blev kär. Nu har jag sett the office, alla säsonger, vääldigt många gånger.

Nån som har tips på någon rolig serie som liknar nån av dom? Måste vara lite sjuk humor, inte typ Vänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in