2011-12-06, 23:46
Medlem
Finns det någon serie som liknar Generation kill? Älskar denna serie och blev väldigt nere när jag såg att det bara va en sesong :/
Citera
2011-12-06, 23:56
Medlem
kirrem4ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staedi
Homeland. Liknar några av serierna du nämnde, men inte Sons of Anarchy. Riktigt bra är den hur som helst.
Håller med om Homeland, kan vara det bästa som går just nu!
Citat:
Ursprungligen postat av General i götet

Tänkte prova The Black Donnellys, är den bra? Andra tips?
Jag gillade serien som fan, tyvärr blev det inget riktigt slut men jag tycker det är värt att kolla endå faktist!
Citera
2011-12-07, 00:43
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swhite
Tjenare!

söker tv-serier som är liknande:

Supernatural
Walking dead
American horror story

någon som vet bra tv-serier som dessa?

Har aldrig sett serien men det går reklam för den på tvn, "Grimm", verkar handla om lite övernaturliga saker sådär, varuvlar och grejs.
Citera
2011-12-07, 00:45
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag har varit lite förtvivlad inom mig enda sedan Prison Break lades ned. Det finns helt enkelt ingen serie idag som håller i klass med:

Twin Peaks

Oz
The Sopranos
The Wire
Prison Break
Deadwood

Band of Brothers
The Pacific

Twin Peaks förstås i en klass för sig då den är överlägset bäst, alla kategorier.

Någon, hjälp mig finna en serie värd att kvala in i samma liga som ovanstående. Gärna halv-ny och gått ett par säsonger, eller avslutad!

Jag har hört talas om att det finns vissa som inte sett X-Files, måhända du är en av dom? Jag som stor X-filesfanatiker älskade Twin Peaks, kanske kan du göra samma sak fast tvärtom?
Citera
2011-12-07, 21:42
Medlem
caorle11s avatar
Jag gillar dessa tv serier - Prison Break, Lost, The walking dead och Heroes

Så kom med lite tips har precis sett klart alla säsonger av Prison Break och är helt avtrummad efter det slutet och behöver en ny tv serie att börja följa. De jag inte vill ha tips om är Fringe, Twin Peaks, Dexter, Supernatural och Game of Thrones men annars kom gärna med tips !
Citera
2011-12-07, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Professorn.
Jag har hört talas om att det finns vissa som inte sett X-Files, måhända du är en av dom? Jag som stor X-filesfanatiker älskade Twin Peaks, kanske kan du göra samma sak fast tvärtom?

Hur bra är x-files? Tycker inte om serier som liknar CSI serierna osv.. alltså ett nytt brott varje avsnitt, vill ha en serie där man måste se alla avsnitt för att hänga med i handlingen, inte en ny skurk varje avsnitt
Citera
2011-12-08, 00:01
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Hur bra är x-files? Tycker inte om serier som liknar CSI serierna osv.. alltså ett nytt brott varje avsnitt, vill ha en serie där man måste se alla avsnitt för att hänga med i handlingen, inte en ny skurk varje avsnitt

Angående avsnitten så finns det en huvudstory som sträcker sig över alla 9 säsonger och handlar om Fox Mulders (ena agenten) besatthet vid sin systers bortförande när dom var barn och konspirationerna kring det. Storyn varvas med "Monster of the week", alltså nya fall och nya skurkar men den röda tråden dyker som sagt upp titt som tätt och karaktärer återkommer. Så det är faktiskt båda delarna där. Men jag kan ju säga att det ena fallet är inte det andra likt!

Jag slogs av hur likt X-files är i Twin Peaks tempo, och allt det mystiska, himla härlig stil tycker jag.
Citera
2011-12-08, 00:13
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen

Xfiles är otroligt bra. Huvudstoryn är helt fenomenal och detta varvas med spännande, underhållande och obehagliga avsnitt. Har du inte plöjt igenom hela serien är detta ett måste.
Citera
2011-12-08, 00:23
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Xfiles är otroligt bra. Huvudstoryn är helt fenomenal och detta varvas med spännande, underhållande och obehagliga avsnitt. Har du inte plöjt igenom hela serien är detta ett måste.

Ja jag glömde säga att den är helt galet bra!
Citera
2011-12-08, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caorle11
Jag gillar dessa tv serier - Prison Break, Lost, The walking dead och Heroes

Så kom med lite tips har precis sett klart alla säsonger av Prison Break och är helt avtrummad efter det slutet och behöver en ny tv serie att börja följa. De jag inte vill ha tips om är Fringe, Twin Peaks, Dexter, Supernatural och Game of Thrones men annars kom gärna med tips !

Kolla pa breaking bad, Homeland, The shield.
Citera
2011-12-08, 17:33
Medlem
Kiwifogelthesequels avatar
Värsta Språket

Det perfekta svenska faktaprogrammet i min mening! Finns det något liknande program som blandar fakta och humor på ett sånt bra sätt?
Citera
2011-12-08, 18:33
Medlem
Professorn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiwifogelthesequel
Värsta Språket

Det perfekta svenska faktaprogrammet i min mening! Finns det något liknande program som blandar fakta och humor på ett sånt bra sätt?

Fredrik Lindström har ju gjort en till serie om språk, Svenska Dialektmysterier, jag har bara sett litegrann och det kändes ganska likt. Kan hända att han gjort ännu fler serier, vet inte riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in