2011-03-13, 17:54
Medlem
Tjo! söker serier som é ungefär som The Unit...alltså elitsoldater som gör olika uppdrag och utvecklas m.m, ni förstår vad jag menar.. Sett The unit, The pacific o Band of Brothers..rekommendera filmer också om ni vill
Citera
2011-03-13, 19:13
Medlem
LokalaNyheters avatar
nån serie som är lik sons of anarchy?

tex mc gäng osv?
Citera
2011-03-13, 20:26
Medlem
CaptainInsane-os avatar
Jag söker brittiska komediserier. Renodlade komediserier inget dramakomeditjafs. Drar upp en lista med vad jag har sett så ni vet ungefär vad jag menar.

Peep Show
Green Wing
The Inbetweeners
Absolute Power
Allt med Ricky Gervais

Komediserier i "sit-com format" dvs pålagt skratt behöver ni inte tipsa om.

Thx
Citera
2011-03-13, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainInsane-o
Jag söker brittiska komediserier. Renodlade komediserier inget dramakomeditjafs. Drar upp en lista med vad jag har sett så ni vet ungefär vad jag menar.

Peep Show
Green Wing
The Inbetweeners
Absolute Power
Allt med Ricky Gervais

Komediserier i "sit-com format" dvs pålagt skratt behöver ni inte tipsa om.

Thx

En serie som är sit-com med endå jääävligt rolig är Black Books, tycker du iallefall bör titta på den å så vad du tycker Kan lova dig att du garvar. De tillagda skratten är inte lika kraftiga som 2½ men och sånt skit
Citera
2011-03-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eyelash
Jag söker en serie som innehåller mycket drama, mord, sex, droger t.ex!

Jag vill bli fångad av skådisarna och verkligen känna med dom!

Det jag sett innan är Greys anatomy, sopranos, entourage.

Big Love kanske, där tycker jag att karaktärerna är väldigt starka Den innehåller massa drama, en del mord, en del sex och t.o.m. lite droger!
Citera
2011-03-13, 23:53
Medlem
Grey's Anatomy och Big Love är de bästa dramaserierna enligt mig
Citera
2011-03-14, 00:09
Medlem
hejaklacksledares avatar
Förstår inte varför folk rabblar upp dussintals med serier när topicen är "bästa serien". Notera att det står serien och inte serierna

Min tolva går till första säsongen av Jericho. Väldigt fängslande story, enligt min mening intressanta rollfigurer och ett bra skådespeleri (vilket jag säkert kommer få skit för..). Andra säsongen var krystad så in i bomben och jag önskar att man gjorde en hel andrasäsong för att få ihop slutet ordentligt. I stället fick vi 6-7 avsnitt och ett oerhört öppet slut vilket har lett till ett gäng comics har och ska släppas.
Citera
2011-03-14, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LokalaNyheter
nån serie som är lik sons of anarchy?

tex mc gäng osv?

Underbelly kanske? Australiensisk serie baserad på verkliga händelser. Finns endel mc-relaterade inslag. Mycket våld, sex och droger.

http://www.youtube.com/watch?v=IVwiT8jEHR0
Citera
2011-03-14, 22:33
Medlem
Medves avatar
Skulle också vilja ha en ny serie att titta på.

Dom jag har sätt/följer:

Scrubs
Battlestar Galatica
Stargate SG1(inte alla avsnitt dock)
Stargate Atlantis
Spartacus Blood and Sand
Spartacus Gods of the Arena
No ordinary Family
Family guy
V 2009
Clone Wars
Californacation
How i met your mother
Stargate Universe
True Blood
Vampire Diaries
2/1 men
Chuck
Arkiv X

Har nån nåt att rekomendera som liknar nån av dom jag nämnt.

Laddar för tillfället hem Sons of Anarchy eftersom många har nämnt den i tråden.
Citera
2011-03-15, 00:01
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejaklacksledare
Förstår inte varför folk rabblar upp dussintals med serier när topicen är "bästa serien". Notera att det står serien och inte serierna

Min tolva går till första säsongen av Jericho. Väldigt fängslande story, enligt min mening intressanta rollfigurer och ett bra skådespeleri (vilket jag säkert kommer få skit för..). Andra säsongen var krystad så in i bomben och jag önskar att man gjorde en hel andrasäsong för att få ihop slutet ordentligt. I stället fick vi 6-7 avsnitt och ett oerhört öppet slut vilket har lett till ett gäng comics har och ska släppas.
Serien lades ju ner. Och efter mycket klagande och många många lådor med nötter till CBS så gjorde de några avsnitt till, för att knyta ihop så gott det gick. Väldigt tråkigt då det den var väldigt bra.
Citera
2011-03-15, 00:07
Medlem
-snW-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jake91
Entourage är en grym serie med skön humor. Underbara karaktärer. Den har en riktig handling och man slipper pålagda skratt. Jag fastnade direkt.

Californication är också bra. Inte lika uppenbar humor som Entourage men fortfarande väldigt kul. Sköna karaktärer och lite djupare handling. Mycket naket, bra eller dåligt är väl upp till en själv att avgöra, men kanske inget man kollar på med sin 10-åriga son/dotter.
Gillar hur du använder "men" där, som att uppenbar humor vore det bästa...
Citera
2011-03-15, 00:17
Medlem
Hmm, väldigt svårt. Står mellan: The wire, The Sopranos, OZ eller the office.

Måste nog välja The Sopranos, sedan the wire.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in