Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-03-15, 00:28
  #1201
Medlem
Dest88s avatar
Om man räknar miniserier som serier så är den bästa enligt mig Band Of Brothers. Sopranos är även den top notch.

Övrigt
Citera
2011-03-15, 00:46
  #1202
Moderator
NewDeers avatar
Sammanfogat ämnen /mod
Citera
2011-03-15, 00:55
  #1203
Medlem
De bästa serierna jag sett sista tiden är lätt:

Spartacus, båda såklart
Sons of Anarchy
The Walking Dead


Serier som alla började bra men som spårade ur är:

Arkiv X
Millenium
Fringe
Criminal Minds

På ngt sätt så måste det bli en massa konspirationer i dessa serier som bara får allt att stå stilla.
Kanske inte CM då men de andra tre.
Citera
2011-03-15, 16:44
  #1204
Medlem
Eyelashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dredge
De bästa serierna jag sett sista tiden är lätt:

Spartacus, båda såklart
Sons of Anarchy
The Walking Dead


Serier som alla började bra men som spårade ur är:

Arkiv X
Millenium
Fringe
Criminal Minds

LOST hör ju även till där, haha.

ONT; vad finns det för sjukhusserier som är bra? Sett greys anatomy.
Citera
2011-03-15, 17:23
  #1205
Medlem
LokalaNyheters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farnesol
Underbelly kanske? Australiensisk serie baserad på verkliga händelser. Finns endel mc-relaterade inslag. Mycket våld, sex och droger.

http://www.youtube.com/watch?v=IVwiT8jEHR0

tack. Den verkar intressant
Citera
2011-03-17, 21:04
  #1206
Medlem
4522s avatar
Har rätt mycket tid över under några dagar och skulle vilja ha en ny serie att kika på. Jag har sett det mesta som varit av värde, Rome, Entourage, Californication, The Wire osv. Jag har egentligen bara ett krav och det är att det inte ska finnas sjuhundra säsonger som av Lost eller liknande serier. Sedan slipper jag även sci-fi och liknande mambojumbo.

Tack på förhand.
__________________
Senast redigerad av 4522 2011-03-17 kl. 21:07.
Citera
2011-03-17, 22:03
  #1207
Medlem
Rekomendera mig en Sci-Fi serie

Godkväll!

Jag hade tänkt att jag skulle hitta mig en ny Sci-Fi serie att kolla igenom, problemet är att jag hade tänkt att den skulle vara bra. Jag behöver alltså rekommendationer av er.

Följande serier har jag sett igenom tidigare:
Stargate SG1
Stargate Atlantis
Farscape
Star Trek TNG
Star Trek Enterprise
Battlestar Galactica
Firefly
Eureka

Finns det någon mer som borde ses? Har funderat på att dra igenom Arkiv X, några synpunkter på det?
Citera
2011-03-17, 22:07
  #1208
Medlem
HejAntons avatar
Kan vara bra om du även berättar vilka av dessa serier du tyckte var bra och vilka du tyckte var mindre bra. Mer detaljer!
Citera
2011-03-17, 22:09
  #1209
Medlem
Sanctuary kanske?
Citera
2011-03-17, 22:14
  #1210
Medlem
Star Trek - Deep Space Nine
Warehouse 13 (Seg start, men blir bättre)
Citera
2011-03-17, 22:20
  #1211
Medlem
Vad jag tyckte om serierna:

Stargate SG1 (Klart bästa serien. Har allt. Humor, bra karaktärer, sci-fi snack, mycket avsnitt men håller ändå en viss standard och nästan viktigast = bra effekter)

Stargate Atlantis (Lite sämre än SG-1, men klart sevärd. Pga ungefär samma anledningar)

Farscape(såg den för typ sju år sen men tyckte om den ändå. Ben Browder är betydligt bättre i denna än i SG-1 och serien blir bättre efter första säsongen. Också klart sevärd)

Star Trek TNG (Min favorit av Star Trek serierna. Har ju sett strö-avsnitt av resten på Tv också så jag tänker att jag kan säga så iaf :P. Mycket bra stämning och en bra variation ändå trots att jag tycker Star Trek har en tendens att lyckas upprepa sig ibland.)

Star Trek Enterprise (Säsong 3 av den här serien är riktigt bra. 1 och 2 är ok och vid 4 så börjar det slutta utför, men tredje gör den också klart sevärd)

Battlestar Galactica (Jag vart lite less på hela "space-soap" grejen efter ett tag, men på samma gång är det något som tilltalar mig med den. Lite för mycket, "vems sida är den här med på?" och lite för lite science fiction för min smak)

Firefly (En av mina favoriter. Vad ska man säga mer än Nathan Fillion, rymden och cowboys. Det behövs inte så mycket mer än så. :P)

Eureka (SPOILER! --> Börjar lessna lite på serien efter att den där dimensionsgrejen hände men den är ändå helt ok.)
Citera
2011-03-17, 23:04
  #1212
Avstängd
aventuras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eyelash
LOST hör ju även till där, haha.

ONT; vad finns det för sjukhusserier som är bra? Sett greys anatomy.

Cityakuten är en favorit, ta en titt där. Även House och Chicago Hope är värda att nämnas.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback