2012-03-31, 12:03
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hundkatt90
Edit: Om vi jämför den franska scenen så är den inte lika smockfull av idioter som den Svenska, kolla bara på Mr Shining - Kvarforth, större idiot får man leta under varenda sten i Asien för att hitta.

Jävligt skönt att man inte behöver umgås med skaparna varenda gång man lyssnar till musiken. Hälften av de band man lyssnar på verkar trots allt bestå av idioter.

NP: Paysage Mauvais. Jag tycker Folkfuck är ytterst tilltalande stundtals.
Citera
2012-03-31, 13:25
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
text
Du missförstådde mitt inlägg, det var Famine jag pratar om. Han heter Ludovic och är även Audreys ex, Neige hete Stephane och de var aldrig ett par. Ludo knullade Audrey vid tidpunkten då Ballade gjordes, just det är väl anledningen till att han tog med "Requiem pour Nioka" som är Audreys pianohyllning till sin döda hund. Passar ju jävligt bra på en NSBM-skiva... Och tro mig, både han och Audrey är rena Flashbackrasisterna ut i fingerspetsarna.

Alla illusioner ni må ha om Audrey kan ni slänga ut genom fönstret, hon må se bra ut och ha en okej sångröst men hon är en egomanisk Asperger-bitch. Vi försökte samarbeta lite musikaliskt på distans för några månader sedan, hon skickade mig hela låtar hon gjort som jag skulle planka och spela in utan noter/tabs från början till slut och blev rosenrasande när hon inte fick den inom en halvtimme exakt som hon ville att det skulle låta. Det samarbetet tog slut lika snabbt som det förra, fy fan.

Ångrar inte en sekund att jag stampade sönder Ballade och jag skulle gjort det igen även om det var ett av tre existerande exemplar. En pisskiva av en pissartist jag fått av en pissbrud förtjänar inget annat.
Citera
2012-03-31, 14:22
Medlem
Hundkatt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Text.
Jag får helt enkelt hålla isär personerna och musiken. (förstår att det är svårt i ditt fall)
Jag lyssnar på Burzum och har inte problem med (majoriteten av) invandrare.

Majoriteten av black metal musiker är elitistiska idioter och det är väll något man helt enkelt får acceptera.
Senast redigerad av Hundkatt90 2012-03-31 kl. 14:35.
Citera
2012-03-31, 15:57
Medlem
Mordum87s avatar
Halvljummet kaffe, snus och
Mutiilation - Vampires of black imperial blood
Rätt så mysig lördag!
Citera
2012-03-31, 17:14
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Jag får helt enkelt hålla isär personerna och musiken. (förstår att det är svårt i ditt fall)
Jag lyssnar på Burzum och har inte problem med (majoriteten av) invandrare.

Majoriteten av black metal musiker är elitistiska idioter och det är väll något man helt enkelt får acceptera.
Det är mitt problem, jag kan inte hålla isär personerna och musiken alls. För mig blir den som en förlängning av deras personligheter och det de står för, och kan de inte backa upp det förlorar musiken allt värde i mina öron. Tyvärr.

Med just black metal är det så att jag i 9 fall av 10 inte kan lyssna på det om någon jag känner personligen ligger bakom. Det måste vara lite mystik och anonymitet över det hela, och den dimensionen går förlorad när man lär känna artisterna närmare. Ofta är de ju svin, men även om de är schyssta kvarstår problemet för mig. Det blir som att musiken tas ned på en alldaglig och "mänsklig" nivå. Det kan man tycka vad som helst om men den mekanismen kan jag inte styra över alls.
Citera
2012-03-31, 19:16
Medlem
IshethZenunims avatar
Kan man kalla A Pregnant Light för black metal? Det är definitivt på gränsen, tycker jag, för det låter mest som en blandning av black, sydstatsrock och punk, fast väldigt lo-fi och med en sång som ligger dränkt i reverb och distortion. Men så förbannat jävla bra det är.

A Pregnant Light - Impurity Flowing Upwards
http://www.youtube.com/watch?v=UwIMg4z5GGk

Bäst av allt: bandet har själva lagt ut musiken på nätet så att den som vill kan ladda ner och lyssna.

http://infernal-black-metal.blogspot.se/2011/06/pregnant-light-feast-of-clipped-wings.html
Citera
2012-03-31, 19:19
Medlem
Nifelhels avatar
Just nu är det Arckanum - Fran Marder. Helt vansinnigt bra skiva. Någon som håller med?
Citera
2012-03-31, 19:35
Medlem
TooOlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel
Just nu är det Arckanum - Fran Marder. Helt vansinnigt bra skiva. Någon som håller med?

Den skivan spelas flitigt på jobbet, eller Arckanum i allmänhet

Np: Galar - Ván http://www.youtube.com/watch?v=e7-YC4KNM5M
Citera
2012-03-31, 19:51
Medlem
Nifelhels avatar
Gött å höra Dem är mäktiga som få
Citera
2012-03-31, 19:57
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nifelhel
Den är rätt schysst, men Antikosmos och ÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞ slår den med hästlängder

NP: Forgotten Woods - As The Wolves Gather
Citera
2012-03-31, 20:03
Medlem
TooOlds avatar
Citat:
Den är rätt schysst, men Antikosmos och ÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞ slår den med hästlängder

NP: Forgotten Woods - As The Wolves Gather

Jag håller med dig där, Antikosmos är riktigt bra! Första spåret Svarti får mig att rysa

Måste lyssna på den bara för att du nämde skivan!
Citera
2012-03-31, 20:09
Medlem
monolithics avatar
Citat:
Den är rätt schysst, men Antikosmos och ÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞÞ slår den med hästlängder r
Håller inte med! Tycker nog faktiskt Fran Marder är hans bästa skiva. Däremot kanske Boka Vm Kaos har hans båda absolut bästa låtar enligt mig, speciellt Bafomet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in