2012-02-27, 23:27
Medlem
Jensofswedens avatar
Tveksamt om Moonsorrow platsar in här men de har onekligen mycket black metal i sin musik.

Har nyligen avspisat Kivenkantaja, Tulimyrsky och senaste plattan Hävitetty i rikliga mängder. Otroligt bra skivor
Citera
2012-02-27, 23:37
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaoriblast
Ersättaren har en riktigt vass stämma han med. Det blir riktigt bra kan jag lova.

LIK är fina grejer, man kan ju önska att de lyckas ta sig samman och spela live vid tillfäle.

NP: Hypothermia - Gråtoner

Ja, om det är han jag hört att det är så kommer jag absolut inte att bli besviken. Men nog kommer man alltid sakna Nebiros vrål och ylande.

Ja att se LIK live hade varit en upplevelse. Alternativt att de blåser liv i Armagedda igen. Det hade också funkat jävligt bra.

NP: Ofermod - Rape The World
Citera
2012-02-27, 23:39
Medlem
Tristramns avatar
Woods of Infinity - Excursions Into The Uncanny Valley

Från FROZEN NOSTALGIA. Den tillsammans med Hejdå och Hopplös Väntan är de plattorna med WoI jag håller högst. Alla deras plattor är dock guldklimpar!
Citera
2012-02-28, 00:13
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Woods of Infinity - Excursions Into The Uncanny Valley

Från FROZEN NOSTALGIA. Den tillsammans med Hejdå och Hopplös Väntan är de plattorna med WoI jag håller högst. Alla deras plattor är dock guldklimpar!
Frozen Nostalgia och Hopplös Väntan är rätt bra men i min mening inte i samma dimension som Ljuset, Hejdå och Hamptjärn. Förlåt är också en grym skiva i sin egen rätt men jag kan inte påstå att den når upp till fullängdarnas kvalité. Förintelse & Libido är förvisso också jävligt skruvad och bra, men Ljuset kommer alltid vara deras magnum opus för mig.
Citera
2012-02-28, 03:36
Medlem
Edenbelows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Frozen Nostalgia och Hopplös Väntan är rätt bra men i min mening inte i samma dimension som Ljuset, Hejdå och Hamptjärn. Förlåt är också en grym skiva i sin egen rätt men jag kan inte påstå att den når upp till fullängdarnas kvalité. Förintelse & Libido är förvisso också jävligt skruvad och bra, men Ljuset kommer alltid vara deras magnum opus för mig.

Håller också Ljuset som deras absolut bästa. Hamptjärn var en sån där skiva som inte imponerade särskilt mycket till en början, men som sedan växte till sig något enormt. Undrar om inte Förlåt kan genomgå en liknande förvandling efter att den fått ligga och växa ett tag.

NP: Woods of Infinity - Avgrund
Citera
2012-02-28, 09:50
Medlem
Losifers avatar
Börjar dagen med doomig black metal i form av låtar med Beherit och Barathrum.
Finns det fler band som lyckas med att blanda doom och black metal på ett bra sätt?

NP: Barathrum - Vampire
Citera
2012-02-28, 10:05
Medlem
Frank Friendlys avatar
Ulver - Nattens madrigal - Aatte hymne til ulven i manden

Fan när andra gitarren kommer in i hymn I - Of wolf and fear.
Musik blir aldrig bättre.
Citera
2012-02-28, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Losifer
Börjar dagen med doomig black metal i form av låtar med Beherit och Barathrum.
Finns det fler band som lyckas med att blanda doom och black metal på ett bra sätt?

NP: Barathrum - Vampire

Hordes of Satan tycker jag blandar de två ypperligt, kolla in låten Joseph om du ej hört dem innan.

Själv startar jag dagen med Nabaath - Detonation 1961.
Ryskt svartsmatter som ger mig Marduk-vibbar.
Citera
2012-02-28, 13:50
Medlem
skogslukts avatar
Timeghoul - Occurence on Mimas

fan vad jag fyndar idag! Hittar helt jävla fantastisk Death Metal bara sådär. Låter lite som Nile de gånger de är bra fast jävligt mycket bättre.
Citera
2012-02-28, 16:12
Medlem
Edenbelows avatar
Antediluvian - Scions of Ha Nachash

Påminner om Mitochondrion, fast med fetare bas. Rekommenderas starkt! Länk bifogas givetvis; http://www.youtube.com/watch?v=mI1y9x_qn-w
Citera
2012-02-28, 18:59
Medlem
Tristramns avatar
Woods of Infinity - Bortom Tveksamheten
Det fortsätter med WoI. Är rätt säker på att det kommer fortsätta så i några dagar. När man väl har börjat lyssna är det svårt att sluta!
Citera
2012-02-28, 20:08
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imperishable
Melechesh - Negative Theology

Hittade dem här i tråden, intressant sound med mellanösterninfluenser. Påminner mig om Nile fast mer lättillgänglig black/death.
Dom har några väldigt bra plattor. Proscriptor från Absu lirar ju trummor på iaf några av deras släpp. Han är en väldigt begåvad och ganska originell trummis imo. Absu hör ju dessutom till det bästa jänkarna har att erbjuda...

Wotanorden - The Hands of Fate
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in