Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Suck, jag visste att några skulle reagera på begreppet un-true. Jag är givetvis inte fullt seriös när jag skriver det, men vad jag menar är att någonstans blir man för kommersiell och alla håller väl med om att det är roligare när banden är lite mystiska och inte fullt så öppna och pengagiriga?
Vafan, hur skulle det se ut om Erik satt i Skavlan och skrattade med?
Erik får göra vad han vill men jag håller med om att mystiska band är mer "intressanta".
Apropå roliga fakta om black metal artister som gör speciella saker.
Basisten i Ragnarok gillar verkligen kaniner - så mycket så att han har ett fotoalbum som heter "Bunnies" (uteslutande Löwenkaniner) på sin facebookprofil. Jag tycker dock bara bättre om dem efter denna upptäckt.
Jag tycker att mysteri-grejen går åt två håll, ena är när man inte vet något om dem och tror massa grejer och därför tycker att dem är intressanta.
Den andra är när man förstår att människorna bakom musiken är människor med mänskliga intressen och att de utför mänskliga saker (eller helt enkelt är vänliga).
Min respekt för Acherontas och Ragnarok växte drastiskt efter de att man har upplevt personerna bakom (till väldigt liten del såklart, men fortfarande) och kan associera med dem.
np: Ragnarok - Blackdoor Miracle ifrån deras spelning på Klubben (sthlm) (förband till Marduk tillsammans med Valkyrja om jag inte missminner mig).