Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Exakt, det var också det jag tänkte på. Jag övergav också denna diskussion för att fortsätta en intressantare sådan med min bordslampa och tänker fortsätta så. Däremot känner jag mig efter 10 snarlika inlägg tvungen att poängtera att positivitet och negativitet är HELT subjektiva. Ju gladare, mer upprymd och mer taggad jag är desto mer vill jag hala fram en M16 och spreja så många människor jag bara ser. Således handlar det alltså inte om att man sitter och lyssnar på musik med avsikten att dra ned humöret, bli deprimerad och ledsen. För vissa innebär en positiv musikupplevelse att man diggar, blir glad, på gott humör och allmänt lycklig. För vissa innebär det att man uppfylls med ett intensivt, brännande hat och en outhärdlig vilja att se hela jävla jorden konsumeras. Förstnämnda grupp upplever sistnämnda reaktion som negativ och vice versa. Det är alltså individuellt för varje person vad positivt och negativt, samt deras relation till musik, innebär. Ok?
Absolut! Allting är helt enkelt individuellt, och jag förstår absolut den delen med m16-teorin, sådan blir väl jag själv också.
Men när det kommer till saker som "man borde fan förbjuda folk som har roligt på en spelning, black metal är ingen lek.." må så vara att det inte är en lek. Men nog fan känner jag både upprymdhet och har väldigt roligt när jag är iväg på spelningar av denna sort, då jag tycker det är bland det bästa man kan göra i livet.
Det var bara så att jag upplevde "Pentagrammaton"s inlägg och sätt att uttrycka sig som ganska..ja extremt haha.
Hursomhelst så är den här diskussionen väldigt, VÄLDIGT förlegad och jag förbannar mig själv för att jag slösade min energi till att svara på det.
Katharsis - Fourth Reich
Det här är ingen lek!