Citat:
Ursprungligen postat av asmodeus666
Jag förstår mig inte på hela drone grejen öht. Första gången jag hörde Sunn o)))))))"#"¤#% trodde jag det var ett skämt. 40 minuter långa låtar som består av dovt mullrande och extremt utdraget rapande från "sångarens" sida. Det finns som inget där... Det har inget artistiskt värde alls. Går inte att recensera eller använda uttryck som bra eller dåligt. Det är inte musik för mig och borde inte disskuteras som sådan. Kanske jag bara börjar bli gammal och gaggig och inte förstår mig på dagens ungdom och deras dunka dunka.
Nu lyssnar jag på Antaeus - Cut Your Flesh And Worship Satan
Bara skivtiteln borde få er som inte hört det att fatta hur jävla bra och häftig den är.
Må vara att du inte gillar det men det innebär inte att det inte är musik. Musik är något helt och hållet subjektivt, om jag fiser i en mikrofon i 40 minuter och släpper det som en skiva är det musik. Allt är musik så länge det är gjort i avsikt att vara det.
Personligen föredrar jag de skivor som inte har sång. Gillar mer det tidigare materialet, främst The Grimmrobe Demos och ØØ Void. Där är det bara gitarrmuller. Vad jag gillar med det kan jag inte förklara konkret, men jag är öppensinnig och lyssnar på en hel massa musik som bygger på "ljud" och "oljud" och alltså ingen rytm och tonalitet i den musikaliska benämningen. Just drone med sina djupa basfrekvenser har en enormt lugnande inverkan på mig och jag somnar ofta som ett barn 20 minuter in i en Sunn-skiva. Behöver jag ta en tupplur i ett fordon, bland folk, på dagen etc är det mitt främsta val. Det stänger ute alla bakgrundsljud och masserar trumhinnorna med sitt vibrerande. Underbara grejer.
CYFAWS är en klassiker. Även om den får storspö av kronjuvelen Blood Libels. Apropå det, allas våra
Aosoth har förlängt sin deal med Agonia; en uppföljare till III väntas i slutet på 2012, och ännu bättre, en ny EP kommer i början på året