2010-01-26, 14:32
Medlem
DEATHSPELL OMEGA - The Shrine Of Mad Laughter
Citera
2010-01-26, 16:30
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infernus
Min dag är nu förstörd för att skitbandet In Flames kommer till Metaltown...Inte så jävla bra!
Dock blev min dag otroligt mycket bättre när jag hörde Abandon...Har letat efter mörk och elak Doom, nu har jag hittat det och jag är rent sagt imponerad! Hade goda förväntningar om dem, men att de var såhär bra trodde jag inte! Tackar och bockar för detta! Kan även säga att de finns på Spotify...

Abandon - The Dead End

Edit: Skön tid jag postade
Huuuuuuga, in flames...

Abandon, brrrrr. Man drunknar i mörker. Imponerande. Ska plocka hem deras första skiva också!
Min sysselsättning just nu kommer att lyssna in mig på deras 3 plattor dom släppt.

Nu bytte jag dock band en sväng och drog igång Mefisto - The truth. Oldschool yeah!

Edit: Sarcueil - Funeral path
Franskt okänt bm band som jag tycker är riktigt bra! Lyssnat mycket på dom i ett par dagar!

http://www.youtube.com/watch?v=ecxmgO6u27U
Senast redigerad av alprazolam_ 2010-01-26 kl. 17:00.
Citera
2010-01-26, 17:34
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Huuuuuuga, in flames...

Abandon, brrrrr. Man drunknar i mörker. Imponerande. Ska plocka hem deras första skiva också!
Min sysselsättning just nu kommer att lyssna in mig på deras 3 plattor dom släppt.

Nu bytte jag dock band en sväng och drog igång Mefisto - The truth. Oldschool yeah!

Edit: Sarcueil - Funeral path
Franskt okänt bm band som jag tycker är riktigt bra! Lyssnat mycket på dom i ett par dagar!

http://www.youtube.com/watch?v=ecxmgO6u27U

Ja, det sa jag också...Synd att de bokar dem när de har bokat Nile och Finntroll liksom....
Jag blev sugen på lite Doom efter att ha hört Abandon...Så det är Candlemass - Lucifer Rising som står på nu...Otroligt fint!

TÖM DIN INKORG ALPRA
Senast redigerad av Infernus 2010-01-26 kl. 17:44.
Citera
2010-01-26, 17:57
Medlem
BrainDisorders avatar
Kul att ni gillade det gubbar. Stundtals så hårt och ångestfyllt att det känns som att alla demoner ifrån helvetets rike sköljer igenom ens kropp. Okej, det där lät gay, men ni förstår.

Abandon - It's All Gone

Brrr..
Citera
2010-01-26, 18:19
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Kul att ni gillade det gubbar. Stundtals så hårt och ångestfyllt att det känns som att alla demoner ifrån helvetets rike sköljer igenom ens kropp. Okej, det där lät gay, men ni förstår.

Abandon - It's All Gone

Brrr..

Ursäkta, men det där lät jävligt gay...Men helvete vad de är bra!

Abandon - Lost We Are
Citera
2010-01-26, 20:24
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ja, det sa jag också...Synd att de bokar dem när de har bokat Nile och Finntroll liksom....
Jag blev sugen på lite Doom efter att ha hört Abandon...Så det är Candlemass - Lucifer Rising som står på nu...Otroligt fint!

TÖM DIN INKORG ALPRA
Nu så...

Sigh - Hail horror hail
Är det nåt band som är unikt så är det Sigh. Innan den här skivan så var det ren black metal.
På denna är det ju cirkusmusik psykodeluxe. Filmmusik, metalriff, japansk hissmusik, bm vocals.
Denna platta har allt. Dock så är det nog många som inte klarar av detta, men jag tycker alla
borde ge den en chans. Fast detta är ingen skiva som sitter på en gång, man lär ge den ett par varv...
Citera
2010-01-26, 20:43
Medlem
BrainDisorders avatar
Såg att Shining har släppt någon skiva som heter Blackjazz. Alla titlar på engelska och det verkar vara flummigt så jag vet inte om det kan räknas in här, tankar den atm.

Så länge är det;
Nile - Iskander D'hul Karnon

Stenhårt.

Edit; HAHA, det var tydligen inte dom Shining jag tänkte på.
Senast redigerad av BrainDisorder 2010-01-26 kl. 20:47.
Citera
2010-01-26, 22:23
Medlem
Vilket sammanträffande, tänkte just skriva om Shining. Undrar hur fan de kom i kontakt med Nordman. Jag vet att Nordmans brorsa spelar i Crystal Eyes eller vad det var, men det borde väl inte vara någon länk till Shining.
Citera
2010-01-26, 23:03
Medlem
VampireLestats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Såg att Shining har släppt någon skiva som heter Blackjazz. Alla titlar på engelska och det verkar vara flummigt så jag vet inte om det kan räknas in här, tankar den atm.

Så länge är det;
Nile - Iskander D'hul Karnon

Stenhårt.

Edit; HAHA, det var tydligen inte dom Shining jag tänkte på.

Shining från norge du tänker på, skivan du nämner är skitbra, dock är det kanske tveksamt om den passar in i tråden.

Var inne på Ajna Offensive och kollade runt och hittade där Negative Plane, som visade sig ha släppt en jävligt bra skiva, Et In Saecula Saeculorum, som ni bör ge en chans. Dom spelar jävligt bra black kort och gott.
Citera
2010-01-26, 23:56
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireLestat
Shining från norge du tänker på, skivan du nämner är skitbra, dock är det kanske tveksamt om den passar in i tråden.

Var inne på Ajna Offensive och kollade runt och hittade där Negative Plane, som visade sig ha släppt en jävligt bra skiva, Et In Saecula Saeculorum, som ni bör ge en chans. Dom spelar jävligt bra black kort och gott.

instämmer att Negative Plane gör bra black absolut. MEN NU!
får det bli:

Teitanblood - (Hela) Seven Chalices

Citera
2010-01-27, 00:23
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Min dag är nu förstörd för att skitbandet In Flames kommer till Metaltown...Inte så jävla bra!

Men för i helvete. Kan man inte få slippa dom där nån gång?

NP: Blodsrit - Vanmakt
Citera
2010-01-27, 14:27
Medlem
Infernuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Men för i helvete. Kan man inte få slippa dom där nån gång?

NP: Blodsrit - Vanmakt

Precis...Nile och Finntroll lirar där så det är skamligt att de drar dit In Flames...

Watain - The Limb Crucifiks
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in