2013-06-01, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfnacht
Brukar väldigt sällan gilla "Technical Death Metal". Men Demilich - Nesphite är så tung, störd och allt annat som krävs för att jag ska uppskatta musik att jag älskar den ändå.

Även om "musikanalys"delen av min hjärna spårar ut av riffen... Att memorera alla titlar är också rätt klurigt.

Demilich är grymma, om du gillar dom borde du spana in Nethilith!
Citera
2013-06-01, 22:44
Medlem
surfacings avatar
Jag känner mig precis lagom episk ikväll. Kör 'Marduk - Temple of decay' och följer sedan upp med 'WoI - Missfostret Tellus'.
Citera
2013-06-02, 00:49
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Jag känner mig precis lagom episk ikväll. Kör 'Marduk - Temple of decay' och följer sedan upp med 'WoI - Missfostret Tellus'.
Jag kan bara inte komma över hur mycket den fetstilta raden i din signatur låter som en refräng från en av Slipknots eller Korns värsta skivor.

Genocide Shrines släpper fullängdare kring årsskiftet, så det kan man ju alltid se fram emot. Annars finns det inget annat att göra än att dricka öl och köra Transilvanian Hunger och Panzerfaust på repeat. Om och om och om igen.
Citera
2013-06-02, 02:34
Medlem
kvertys avatar
Antediluvian har visst släppt två nya spår sedan deras senaste full-längdish...

np: Mount of the Congregation...
Citera
2013-06-02, 03:01
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag kan bara inte komma över hur mycket den fetstilta raden i din signatur låter som en refräng från en av Slipknots eller Korns värsta skivor.

Då borde du reagera mer på användarnamnet..

NP: Revenge - Iron Intolerance
Citera
2013-06-02, 07:51
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Genocide Shrines släpper fullängdare kring årsskiftet, så det kan man ju alltid se fram emot. Annars finns det inget annat att göra än att dricka öl och köra Transilvanian Hunger och Panzerfaust på repeat. Om och om och om igen.

Jag gör inte mycket mer om dagarna själv. Men är iaf inte lika inskränkt som du, jag brukar köra Under A Funeral Moon också.
Citera
2013-06-02, 10:26
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
Då borde du reagera mer på användarnamnet..

NP: Revenge - Iron Intolerance
Haha, du har så rätt.
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag gör inte mycket mer om dagarna själv. Men är iaf inte lika inskränkt som du, jag brukar köra Under A Funeral Moon också.
Ja, det händer förvisso att jag gör också. När jag känner mig RIKTIGT äventyrlig vågar jag mig ibland även på att köra Hate Them eller The Cult Is Alive. Jag skulle kalla mig väldigt öppensinnig.
Citera
2013-06-02, 10:51
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:

För att inte tala om användarnamnet "Surfacing" - Det är väl en av Slipknots kändare låtar om jag inte missminner mig?

Nää fan. Armagedda - Ond Spiritism får det bli!

Edit; någon var visst före..
Citera
2013-06-02, 11:28
Medlem
von_Ss avatar
Jag har aldrig förstått grejen med slipsknutarna. Ett par skapliga låtar på sin höjd men i övrigt känns det tamt. Som en arg hund men utan tänder.
Citera
2013-06-02, 11:36
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Jag har aldrig förstått grejen med slipsknutarna. Ett par skapliga låtar på sin höjd men i övrigt känns det tamt. Som en arg hund men utan tänder.

Det är väl maskerna som göt dem skräckinjagande och tuffa att lyssna på.
Citera
2013-06-02, 12:27
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Tam musik för tama människor.

NP: In Solitude - The World, The Flesh, The Devil
Citera
2013-06-02, 12:51
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Tam musik för tama människor.

NP: In Solitude - The World, The Flesh, The Devil
Säger han och nämner In Solitude i nästa mening

Slipknots självbetitlade platta är bra på sina håll. Resten - nej tack.

EDIT: Lade just en beställning på den första skivan jag köpt sedan... Ja, jag tror fan senast var när TTNBLD - Woven Black Arteries kom. Har ingen fysisk version av Panzerfaust än (UAFM och Transilvanian var bland de första jag köpte, i digipak-version, på den tiden då ett svartvitt necro-omslag var den enda indikatorn man behövde) och nu såg jag att CDON hade en 2CD-version, där den andra CD:n bara är albumet i sin helhet med Fenriz som ger löpande kommentarer genom varje låt. Bättre kan det ju fan inte bli. Sitta och sura i ett hörn och lyssna på en salongsberusad herr Nagells utlåtanden om hur saker och ting ligger till och bör vara. Uuuutmärkt.
Senast redigerad av Adversarius 2013-06-02 kl. 13:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in