Citat:
Ursprungligen postat av kmer
Nej, den har inte "uppfunnit" sig själv. Den har utvecklats genom förökning med variation och det naturliga urvalet.
Jaha, utvecklats till denna fantastiska,bristfria universum..Du tänker väldigt logiskt...Tänk på allt som är synbart för oss.vfr är människan den regerande varelsen?vfr är det vi som styr och skapar?Vi är i centrum i universum..Vfr finns liv endast på vår planet etc...säg nu inte hur vet du att det endast finns liv på jorden,den e så dålig...tänk lite logiskt min vän..Nåt måste ligga bakom det hela,lever vi och dör??en person som har verkligen lyckats i livet ska behöva lämna allt?Vetenskapen kan inte bevisa ngt som har med meningen med livet att göra...
Eftersom rubriken är : Bevisa att Gud existerar" så vill jag utifrån min religion och vår skrift visa varför vi tror på guds existens. Så jag vill visa en av alla verser som under de senaste seklen har bevisats genom vetenskapen.
”Tror människan att vi inte förmår sätta samman hennes ben [på nytt]? Visst förmår Vi det! Vi förmår [till och med] återställa hennes fingerspetsar [i dess forna]! ”[75:3-4]
Många tror inte att människan efter sin död kommer att återupplivas precis som han var innan, de tror inte att Gud kan skapa människan ännu en gång precis som vid första gången, enligt Islam. Nej, Gud svarar med att Han inte bara kommer att återuppliva dem utan Han kommer även rekonstruera människans fingerspetsar i dess forna form.
Varför talas det just om fingerspetsar där vi har vårt fingeravtryck, vad är det som är speciellt med dessa? Fingeravtryck började användas redan i slutet av 1800-talet till ett speciellt ändamål. Jo, det gamla antropometriska systemet att identifiera personer var inte särskilt bra. Kriminalpolitikerna började väcka intresse för fingeravtryck på grund av att
varje människa har ett unikt mönster på fingertopparna, vilket betyder att det inte finns två människor som har likadana fingeravtryck.
Gud kommer inte bara skapa människan i dess forna form, utan Han kommer att skapa deras fingeravtryck som är unikt hos varje människa precis som den var. Detta är ett tecken från Gud och ett bevis på Hans makt.
"Jag vill bara säga att vi diskuterar här och inte kränker varandra,så jag hoppas att jag blir respekterad som jag respekterar andras inlägg..