2012-12-07, 17:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
1 - Tankefelet som är väldigt vanligt.

Att ingen 'köpar' din induktiva kategorisering, inte anser "det kan inte utslutas" vara ett argument, inte accepterar din förvanskning av riktig vetenskap och inte deltar i ditt strawmanna väderkvarns-krig ..... är det DET "tankfelet" du refererar till?

Citat:
2 - Den intellektuella oärligheten som är så vanlig. Man påstår sig vara öppen och tänkande, men är egentligen inkonsekvent och enfaldig. Vet inte om det beror på att de är oförmögna till att identifiera objektiva faktorer, eller om det beror på en medveten retorisk teknik

Att ..... enligt min första paragraf ovan ....kritisera din hemmasnickrade new-age'ism är inte rigiditet. Du spelar bara på en offer-roll nu.
Citera
2012-12-07, 17:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Men det galnaste är nog dom som inte lyssnar på nått sånnt här och fortfarande har hat och rädsla i kroppen 21 December för dom tyckte inte det finns något man behöver göra själv utan det ska helst komma en räddare i nöden ungefär..

Så det BLIR av? Jag förstod på dig tidigare idag, att det var avlyst.
Citera
2012-12-07, 17:53
Medlem
Norrbottenss avatar
KungPungPat

Varför har Dolores redan bokat in en massa seminarier 2013?

Citera
2012-12-07, 17:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
KungPungPat

Varför har Dolores redan bokat in en massa seminarier 2013?

Så inte du pruttar i byxan såklart hahahaha..

Klart inte många på planeten vill veta att dom måste rensa bort rädsla och förlåta alla för att komma till ett paradis..

Klart dom inte kan skriva att det inte är seminarier 2013 för folk skulle prutta på sig hhhahahah som ni nkanske kan förstå..
Citera
2012-12-07, 18:02
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Klart inte många på planeten vill veta att dom måste rensa bort rädsla och förlåta alla för att komma till ett paradis..

Klart dom inte kan skriva att det inte är seminarier 2013 för folk skulle prutta på sig hhhahahah som ni nkanske kan förstå..

Ja se DET är verkligen ett uttryck för en hög moral.

Att ljuga för folk.
Citera
2012-12-07, 18:03
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:

Hon spenderar hela 2012 med att säga att snart blir det 5D och sen försöker hon dölja det genom att boka in seminarier 2013??

Ta nu en bonghit och kom tillbaka med en förklaring som åtminstone tillfredsställer dig själv.
Citera
2012-12-07, 18:07
Medlem
KungPungPats avatar
Skulle inte ni boka seminarier efter ett datum om ni räknade med att 15% av befolkningen på planeten kommer försvinna till en annan dimension?

Om rädsla är det som kan hålla folk kvar i 3D så skuulla jag bokat in seminarier 2013 för att avlägsna rädsla för att världen ska gå under..
Citera
2012-12-07, 18:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Skulle inte ni boka seminarier efter ett datum om ni räknade med att 15% av befolkningen på planeten kommer försvinna till en annan dimension?

Inte om jag hade den höga moral du förespeglar att representera.

Citat:
Om rädsla är det som kan hålla folk kvar i 3D så skuulla jag bokat in seminarier 2013 för att avlägsna rädsla för att världen ska gå under..

"For their own good" ..... teismens försvar för sina pådyvlande attityder.
Citera
2012-12-07, 18:18
Medlem
Citat:

Men nu får du väl endå ta och skärpa till dig människa! Du får DoÅ att framstå som en sund och rationell individ. Lägg ner bongen och ta några djupa andetag utan THC!

Inga 15% kommer försvinna upp i några kosmiska energier eller magiska dimensioner, världen är komplex och fantastisk helt utan att man blandar in helgalna religioner eller multidimensionella galenskaper. Lär dig lite om verkligheten innan du hakar upp dig på konspiratoriska fantasier!
Citera
2012-12-07, 20:52
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Det är troligtvis bara ett filmklipp och ljudet av en äldre dam som inte har alla hästarna i hagen.
Pengar gör hon ganska bra också på sina böcker och föreläsningar.

Undrar vilken förklaring hon kommer med i slutet av december?
Jag kan garantera att hon inte kommer att inse att en egen sinnesundersökning vore på sin plats, utan fortsätta sälja böcker och föreläsningar till stackare som dig.

Har du kollat inne henne, Norrlands? Kna du ge en recension? Är hon nå' kul i sin galenskap?
Citera
2012-12-07, 20:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Men nu får du väl endå ta och skärpa till dig människa! Du får DoÅ att framstå som en sund och rationell individ. Lägg ner bongen och ta några djupa andetag utan THC!

Inga 15% kommer försvinna upp i några kosmiska energier eller magiska dimensioner, världen är komplex och fantastisk helt utan att man blandar in helgalna religioner eller multidimensionella galenskaper. Lär dig lite om verkligheten innan du hakar upp dig på konspiratoriska fantasier!

Han tror ju även att det kommer en "evolutionsvåg" den 21:a, där vi som tror på evolutionen kommer förvandlas till de apor vi tror att vi kommer ifrån eller något åt det hållet..
Citera
2012-12-07, 21:35
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Har du kollat inne henne, Norrlands? Kna du ge en recension? Är hon nå' kul i sin galenskap?

Alltså, det beror på vad man anser som kul.
Jag älskar att lyssna på folk som McKenna, Hancock och liknande. Inte för att jag såklart tror på allt de säger, utan för att det kittlar fantasin, vilket jag tycker är både trevligt och nyttigt.
Det är på den vägen jag snubblat över Dolores. Men någon vidare recension kan jag inte ge.

Hon är rätt "far out" med sina övertygelser kan man säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in