2013-02-14, 13:23
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Religioner pratar väl aldrig om nån vetenskap som bevisar gud, för skulle folk veta om att dom är guds barn så skulle ingen nånsin gå till en kyrka och betala "ihopslavade pengar" i hopp om att en ond gud inte ska bestraffa en efter livet..

Religioner går tydligen ut på att lura människor att avguda nån annan än sig själv, och holy wood också, Hollywood.. Hur många av er avgudar egentligen kändisar på tv-rutan istället för er själva?

Så varken religioner, pengar eller Hollywoodkändisarna är nånting som gud vill att nån ska avguda, men korrupta maktgalna människor vill såklart att människor avgudar materiella saker och fejkpengar, och idoliserar andra än sig själv samtidigt som man invätar en frälsare istället för att använda sin fria vilja..

Upp till dig att avgöra.

Mvh

Kan det bli tydligare än så att du antingen inte vill eller förmår svara på frågan? Det var en ganska enkel fråga som belyste ett ganska rejält håll i din s.k. tankeverksamhet....men strutsa ner huvudet i sanden du...

P-A-J-A-S
Citera
2013-02-15, 00:04
Medlem
KungPungPats avatar
Jag snubblade över bevis för gud nu igen:

THE HUMAN SPECIES IS WELL BEYON EVEN QUANTUM SCIENCE, AS A CONSCIOUS BEING.
"KNOW THAT I AM GOD".wmv http://youtu.be/41ZWr6X9J5Q

Vi har talat om det förut men såklart verkar ingen i den här tråden förstå det..

Vågfunktionen i verkligheten försvinner när någon människa observerar experimentet, det är vad dom kom på med kvantfysiken.

Det bevisar att vi människor påverkar världen genom att fokusera och observera och det gör nog inte djur på samma sätt, men jag vet inte.. Men jag vet att en katt känner av när man kollar på dom, kanske känner katterna att vågfuktionen försvinner och därmed tittar en människa på katten enligt katten..

Mäktig video.

Men vad tror ni då?

Är kvantfysik en lögn?

Eller bevis för gud och guds barn?
Citera
2013-02-15, 01:53
Medlem
KungPungPats avatar
Även en människa kan känna när nån observerar människan..

Detta har ni bevisat många gånger för er själv om ni är en kille som tex. fokuserar på en tjej så kan ni lägga märke till att tjejen känner av direkt att hon observeras..

Det kan blir lite pinsamt för vissa killar att dom fokuserar på kroppsdelar hos en tjej medans tjejen känner att hon observeras och tittar sig omkring och får se en kille med blicken fokuserad på hennes kroppsdelar.

Klart det är bevis för gud om vi alla sitter ihop med varandra och planeten, och telepati fungerar precis som vetenskap bevisat.

Då är det dags att börja inse att vi inte är nån slump eftersom vi har ett medvetande och kan fråga oss själva vad vi är för djur och vad en design är.. Evolutionen är sanning men långt ifrån hela sanningen på hur livet på Jorden och speciellt människan kom hit.

Dessutom så kan inte galaxer skapas genom evolution som ni KANSKE förstår, för hur skulle det egentligen se ut? Och vart fan kom organiseringen/intelligensen i designerna ifrån?

It is spirit/gud som är en del av allt och alla..
Citera
2013-02-15, 02:27
Medlem
baylifes avatar
Tänk vad skönt livet är när det finns en ignore-funktion.
Citera
2013-02-15, 02:51
Medlem
Är det någon ännu i tråden som kommit med nåt bevis att gud existerar? Vilken gud var det fråga om då? Det tycks som att en del inte pratar om den kristna guden längre, iallafall inte såsom han beskrivs i bibeltexterna.

Vetenskapen har ju en tendens att förskjuta det okända inkl icke-existerande gudar allt längre och längre bort. Det syns som att den moderna guden om han / hon ska överleva kommer att bli tvungen att vara en gud som är precis alla atomer i hela universum och lite till.. inte direkt någon som man tänker gör människan till sin avbild eller beordrar Moses skriva 10 lagpunkter varav det viktigaste är att inte sätta någon annan gud före denna guden som ändå på nåt mysko sätt blivit tre gudar varav de kristna helst diggar hans/hennes son Jesus som föddes av en kvinna som var jungfru och inte haft sex med någon.

Tja.. sen var det ju detta med änglar.. och fallna änglar.. och sankte per.. satan, helvete och paradis. Vem kom på att helvetet skulle vara varmt? Det är väl nästan mer helvetiskt om det är svinkallt? Ah, ja just det ja.. så kallt är det ju inte i Egypten/mellanöstern där abrahamreligionerna skapades, desto hetare i solen.. längtar till våren. Godnatt!
Citera
2013-02-15, 13:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Är det någon ännu i tråden som kommit med nåt bevis att gud existerar? Vilken gud var det fråga om då? Det tycks som att en del inte pratar om den kristna guden längre, iallafall inte såsom han beskrivs i bibeltexterna.

Vetenskapen har ju en tendens att förskjuta det okända inkl icke-existerande gudar allt längre och längre bort. Det syns som att den moderna guden om han / hon ska överleva kommer att bli tvungen att vara en gud som är precis alla atomer i hela universum och lite till.. inte direkt någon som man tänker gör människan till sin avbild eller beordrar Moses skriva 10 lagpunkter varav det viktigaste är att inte sätta någon annan gud före denna guden som ändå på nåt mysko sätt blivit tre gudar varav de kristna helst diggar hans/hennes son Jesus som föddes av en kvinna som var jungfru och inte haft sex med någon.

Tja.. sen var det ju detta med änglar.. och fallna änglar.. och sankte per.. satan, helvete och paradis. Vem kom på att helvetet skulle vara varmt? Det är väl nästan mer helvetiskt om det är svinkallt? Ah, ja just det ja.. så kallt är det ju inte i Egypten/mellanöstern där abrahamreligionerna skapades, desto hetare i solen.. längtar till våren. Godnatt!

Jag skulle svara men batteriet i tangenbordet tog slut precis efter första bokstaven var skriven och jag tolkade det som ett tecken från gud att du inte behöver veta sanningen

Alla religioner talar om samma gud, men sen är dom så pass vilseledda efter att ha läst biblar och koraner så dom tror att det är olika gudar och att dom andra avgudar fel gud..

Men i själva verket så har religionerna ingenting med gud att göra medans naturen har allt med gud att göra.

Designerna i naturen bevisar gud eftersom mänskligheten vet bara en sak som kan skapa designer och det är intelligens.

Och ja det är som du säger, helvetet är svinkallt och under konstruktion på planeten just nu i form av flygplan som sprayar långa sträck över hela himmlen för att hindra solstrålar från att nå oss.. (det är för att rädda oss från växthuseffekten enligt "dom som sprayar" och dom kan inte berätta för folk att dom börja spraya atmosfären för 10 år sedan för folk skulle protesterat om det inte var så hemligt och folk var så vilsna så dom aldrig kollar uppåt)

I slutändan så kommer politiker, pengar och religioner leda fram till samma sak, en mister Satan som är en människa som ser ut som Jesus, som anläder från yttre rymden med ett förslag som skall rädda mänskligheten från undergång (klart religiösa människor aldrig behöver göra nånting för naturen eller andra människor så länge dom håller i bibeln och är beredda på att säga "förlåt gud för att vi sabbade planeten men vi trodde det var du som skrev bibeln" efter att dom saboterat sitt hem och sig själva genom att stödja krig och slaveri)

Bevis för gud är redan överallt (tillåmed i vattenkristaller), men det stora bevis för gud är på ingång men tyvär så är det satan själv som blir det beviset för dom flesta som kommer stanna kvar efter att pånyttfödelsen ägt rumm för dom som förstod att det är pånyttfödelsedags om man inte vill uppleva dommedagen och "helvetet på Jorden" som är under kontruktion..

Det är helt upp till er att avgöra om intelligent design är dom 2 orden som gör att ni förstår att vi är speciella varelser och att gud är verklighet som är en del av allt och alla (för det är en intelligent design i varenda cell, varenda atom & molekyl, så var det för mig. För jag tänker alltid logiskt och jag älskar vetenskap och sanningar..

Men det är ingen "höjjdartråd" för att diskutera bevis för gud eftersom dom flesta här slår huvudet i väggen konstant och skriver samma sak om att dom faktist tror på slumpen och att allt är obetydligt och tråkigt och jobbigt och inte värt att bry sig om..

Och det blir väl så när man TROR att lögner är sanning och sen slutar tänka själv eftersom skolorna sa att man inte behöver tänka så länge man kan memorera massa obetydligt skit..

Oj ursäkta min ärlighet.
Citera
2013-02-15, 13:54
Medlem
Armaitis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Får se om jag förstått det här rätt: satan lurade alltså 90% av mänskligheten att tro på gud, för att lura dem att gud inte finns? Bara jag som ser problem med detta?

Vilken inkompetent allsmäktig och allvetande "G*d"!!!
Citera
2013-02-15, 18:31
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Vilken inkompetent allsmäktig och allvetande "G*d"!!!

Ni tror inte på gud för att religionernas gudsversion är väldigt otrolig för gud är precis som en grinig gammal mänsklig gubbe enligt dom..

Dom enda som tror på religionerna är dom som är väldigt vilsna och behöver nån som leder dom och säger vart dom ska be, och såklart ska dom undvika droger och meditering enligt prästen, för det vet dom gör att folk kommer i kontakt med sitt inre/gud.. Och det vill absolut inte religionerna som är skapade för att ni alla ska avguda satan sen när den efterlängtade frälsaren kommer och ska rädda er alla från er själva sen..

Ni inväntar ju bevis för gud i form av motsatsen från kristen-dommen och deras landningbana som dom byggt i Jerusalem för att Elohim , utomjrdingarna som skapat oss ska kunna återvända till Jorden och landa i Jerusalem, tammefan Jesus bror har setat på tv och talat i väldigt många år om detta men ni har väl missat det..

Han har ett hitlerkors på insidan av en stjärna, kanske solkors eler vafan vet jag egentligen, men det såg inte så bra ut.. (vid 1:14 ser ni hitlerkorset på insidan av stjärnan)

Raelian Happiness Academy 2011 in Japan http://www.youtube.com/watch?v=6FrGbQLKgSg

Här talar Rael om dommedagen och att en världregering och en världvaluta (bitcoins) som behövs för att rädda världen och ta bort pengar.. Jofan, för först måste en världvaluta skapas för att kunna ta bort pengar, sen. Rael Talks About Money http://youtu.be/eO_Mmssa3xM

Bevis för gud eller motsatsen?
Rael alltså?
Senast redigerad av KungPungPat 2013-02-15 kl. 18:36.
Citera
2013-02-16, 00:02
Medlem
Armaitis avatar
Jösses......alltså va? Du slår IP med hästlängder.
Citera
2013-02-16, 03:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Armaiti
Jösses......alltså va? Du slår IP med hästlängder.

KungPungPat köper varje konspirationsteori med hull och hår och gudsbevis för honom är att lampan i ett mörkt rum tänds när man klickar på lampknappen.

IP håller sig i alla fall till en religion men KKP sväljer precis han matas med, så till vida det presenteras i form av youtube-klipp där man pratar om aliens, design, vibrationer eller dimensioner! Så KKP får i mina ögon IP att framstå som en sund skeptiker, och det är fanimej en bedrift värd en applåd!
Citera
2013-02-16, 04:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
KungPungPat köper varje konspirationsteori med hull och hår och gudsbevis för honom är att lampan i ett mörkt rum tänds när man klickar på lampknappen.

IP håller sig i alla fall till en religion men KKP sväljer precis han matas med, så till vida det presenteras i form av youtube-klipp där man pratar om aliens, design, vibrationer eller dimensioner! Så KKP får i mina ögon IP att framstå som en sund skeptiker, och det är fanimej en bedrift värd en applåd!

Nu är du så långt ifrån sanningen som du kan komma, det var minst 5 år sedan jag fick lov att sluta lyssna på teorier och börja fokusera på bevis för att få en klar bild över vad som är bevisat..

Och tyvär så är ordet konspirationsteori ett sätt för makteliten att gömma sin korruption för er som inte förstår vad som är bevisat och inte.. Klart allt är teorier , det hade det varit enligt dig också om nån sa att du rånat människor, om dom som blivit rånade av dig frågade dig om sanningen så skulle väl du säga att det bara är en konspirationsteori?

Men visst fan är ni rejält vilseledda om ni tror att konspirationer är enbart teorier och aldrig är bevisade.. För sanningen är som jag beskrev.

IP är en dräpare som har mord på sitt samvete och ar är väldigt vilsen och rädd iomed det, han blir extra rädd när jag skrivr om karma och pånyttfödelse, och det är förståeligt.

Religioner har ingenting med gud att göra, för religionernas gud är satan själv..

välj och vraka gott folk , real recognise real och jag vet vilka jag väljer att lyssna på i dessa tider, ni är fri att gå vidare efter "ledarna/politikerna" och ignorera att det står helvetet på skyltarna när ni kommer närmare destinationen som politiker leder er mot.

Jag bryr mig inte en sekund om ni recognise mig eller inte , för jag säger som budbärarna säger att only 10% will make it, 90% will not..

10% blir guds äkta barn (kristallbarn i högre dimension)
Och 90% får stanna kvar och möta satan genom religionerna och politiker.

Så vi får alla bevis för gud tillslut, jag har redan fått gud bevisat vetenskapligt för mig iomed mitt logiska tänkande, synd att ni inte kunde se det efter att orden intelligent deisgn sas men jag förstår att det inte är så lätt när man blivit vilseledd från tidigt i livet ..

Tro mig det var en lång väg för mig att programmera av allt skit som skolorna lärde mig.

Och ni får bevis för gud i form av satan inom kort, men som jag skrev tidigare så varkar satan redan vara här och har lurat extramånga svenskar att kriga mot naturen iomed kriget mot droger där det finns naturliga droger/medeciner..

Om det är som det står i bibeln att satan får människor att kriga mot gud precis innan det blir game over för många..
Då skulle jag inte rekomendera att lyssna på politiker eller relgioner i dessa tider om dom säger hata mot en planta och psykadeliska svampar och alla som nånsin pratar om just dom naturliga delarna, hata hata hata..

Jag tolkar det som krig mot gud, evolutionsteorin och kriget mot droger, bör rimligtvis kunna tolkas som ett krig mot gud, och dom flesta av er krigar det..

Varenda människa som skrivit att nån röker hasch när dom skriver nått djupt som enligt eran miniimala världsbild inte stämmer.. Det är ni som då krigar i kriget för det är så kriget krigas, fula kommentarer om folk intellgiens och sen drar man en linje till naturliga medeciner/droger som hjälpt folk att tänka utanför ramarna i tusentals år..

Lycka till gott folk , lycka till att kriga mot gud.. fortsätt följa era politiker, och ignorera vad jag skriver om att dom leder er till helvetet just nu och att dom bygger helvetet just nu runt om dig, öppna ögonen vettja..

Citera
2013-02-16, 08:05
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast

Den bästa reflektionen jag sett på länge, KKP är ju ett vandrande genhaveri i sina försök att måla upp sin världsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in