Citat:
Ursprungligen postat av robinehn
Haha allt pekar på att det inte finns en gud? Ge mig en pekning på det :P
Så om en person stod framför dig och visade sig, skulle du då ändå överväga att inte tro på att han finns? Det är det du säger nu
Säger inte hur jag skulle reagera, men det finns ju uppenbarligen folk (du tex) som väljer att inte tro på det som verkar mest logiskt och istället tror på det dom vill ska vara sant.
Nu sa jag inte "allt pekar på att det inte finns en gud" utan "antagligen inte finns någon gud".
Vad tror du är mest sannolikt;
att din religon är rätt men inte någon av de andra religonerna, eller att allihop är fel?
Vi har trott att jorden är platt, men vi lärde oss senare att så inte var fallet.
Vi lärde oss också att solen inte roterar runt jorden utan tvärt om.
Vi lärde oss varför det blixtrar och åskar, vi lärde oss hur liv utvecklas genom evolution.
Vi kartlagde det männskliga nervsystemet vi åkte ut i rymden och vi klöv atomer.
Vad får dig att tro att vi inte i framtiden kommer kunna förklara och bevisa hur universum skapades och alla de andra mysterierna med vår värld. Vad gör du då när det inte längre finns något hål där man måste ta till gud för att förklara?
Hade gud funnits och han är allsmäktig och vill rädda alla människor, då hade han räddat alla människor.
Eftersom han inte gör det så är han
1) Ond
2) inte allsmäktig
3) Påhittad
Vill du ringa en vän?