2012-11-30, 23:52
Medlem
KungPungPats avatar
Det här är väl kanske inte direkt bevis för gud men låt oss kalla det ett delbevis för gud att förstå att hypnos är nånting som är verklighet och att Dolores inte är nån ovetenskaplig tramstant som varit framgångsrik på hypnos terapi i 60 år..

Här e bevis för hypnos, har har sagt till den här tjejen att siffran 4a inte existerar.. http://www.youtube.com/watch?v=cY63PLwG-2Y

Som ni ser så kan hon inte fatta att det existerar en siffra som hon alltid användt när hon räknat..

Kolla vidare.. Han har gjort samma sak med väldigt många och han är proffsig på det han gör..
Citera
2012-11-30, 23:59
Medlem
KungPungPats avatar
OMG ser ni det här, asså hur fan gör han det här: http://www.youtube.com/watch?v=MXWAhnwa05Q
Citera
2012-12-01, 01:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
You're one to talk...

Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Ännu en Dolores-anhängare ser jag

Kritik av dig = Dolores-sympatisör?

"If you aren't with me, you're against me" i en tämligen specifik svart/vit version.
Citera
2012-12-01, 01:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Det här är väl kanske inte direkt bevis för gud men låt oss kalla det ett delbevis för gud att förstå att hypnos är nånting som är verklighet och att Dolores inte är nån ovetenskaplig tramstant som varit framgångsrik på hypnos terapi i 60 år..

Vad sägs om ett delbevis på 0,003%. Det motsvarar ung. sannolikheten för att én av alla dom metafysiska fabulationer skulle vara sann.
Citera
2012-12-01, 01:59
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vad sägs om ett delbevis på 0,003%. Det motsvarar ung. sannolikheten för att én av alla dom metafysiska fabulationer skulle vara sann.

Helt upp till dig ju..

Livet är inget annat än testfösök för att lära siig diverse saker och jag tycker jag lärt mig ganska dukktigt sen internet släpptes på mänskligheten eller vad som egentligen hände jag vet inte...

Du stängde nog ute 99,9% av informationen dock för du vet ju allt om foliehattar på internet och att man ska inte lyssna på dom..

Kram
Citera
2012-12-01, 02:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Livet är inget annat än testfösök för att lära siig diverse saker och jag tycker jag lärt mig ganska dukktigt sen internet släpptes på mänskligheten eller vad som egentligen hände jag vet inte...

Det är din subjektiva åsikt, och hittills har du inte gett den minste belägg av något slag som kunne ge den status av objektivitet.

Citat:
Du stängde nog ute 99,9% av informationen dock för du vet ju allt om foliehattar på internet och att man ska inte lyssna på dom..

Du verkar vara otroligt dårligt informerat om vad jag faktisk har berättat om min egen erfarenhets-bakgrund. Jag har hängd med i foliehatts-kretser sen min ungdom på 60-talet, och jag har själv experimenterat omfattande med foliehatts-aktiviteter av många olika varianter.

Jag är inte den okunniga novis du så bekvämd vill reducera mig till för att kunne avfärdiga min kritik. Tvärtom har jag sett 'bakom' en hel del av vad som pågår på new-age/foliehatts-området och vet hur ihåligt och överdimensionerat det vanligen är.

Att det iövrigt .... oavsett legitimiteten som möjligen skulle kunne finnas här och var ..... inte har ett dyft med 'gud' att göra, har jag inte minsta tvivel om.
Citera
2012-12-01, 03:36
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det är din subjektiva åsikt, och hittills har du inte gett den minste belägg av något slag som kunne ge den status av objektivitet.

Du verkar vara otroligt dårligt informerat om vad jag faktisk har berättat om min egen erfarenhets-bakgrund. Jag har hängd med i foliehatts-kretser sen min ungdom på 60-talet, och jag har själv experimenterat omfattande med foliehatts-aktiviteter av många olika varianter.

Jag är inte den okunniga novis du så bekvämd vill reducera mig till för att kunne avfärdiga min kritik. Tvärtom har jag sett 'bakom' en hel del av vad som pågår på new-age/foliehatts-området och vet hur ihåligt och överdimensionerat det vanligen är.

Att det iövrigt .... oavsett legitimiteten som möjligen skulle kunne finnas här och var ..... inte har ett dyft med 'gud' att göra, har jag inte minsta tvivel om.

Men det grundar sig nog i att du tror att vi människor är intelligentast trots att designen på din kropp är bevis för nånting intelligentare än dig som vi är en del av..
Citera
2012-12-01, 03:39
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Men det grundar sig nog i att du tror att vi människor är intelligentast trots att designen på din kropp är bevis för nånting intelligentare än dig som vi är en del av..

Där har vi i alla fall något gemensamt!

Men säg mig; Vilken gud tillhör du? Jag har nog inte riktigt förstått det. Eller är det så att du ser människan som gud själv?
Citera
2012-12-01, 03:57
Medlem
titta på denna video om du vill veta hur man bevisar att Gud existerar: http://www.youtube.com/watch?v=-XhMy79k4gA
Citera
2012-12-01, 04:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Där har vi i alla fall något gemensamt!

Men säg mig; Vilken gud tillhör du? Jag har nog inte riktigt förstått det. Eller är det så att du ser människan som gud själv?

Jag ser gud som Einsteins Unified stringfield eftersom det är det som håller upp allt i universum..

Gud är en del av oss alla och all materia och alla själar också.. som en stor energi..

Detta går att bevisa genom mikroskop för vart du än zoomar in så kommer du till atomer med 99,9% tummrumm i som enentligen är vibrationer som är gud helt enkelt, den energin som håller upp allt i universum..

Men sen förstår jag att det fnns högre intelligenser än oss i andra dimensioner och det finns säker mängder med andra universum och liv i rörelse ..

Skillanden på oss är väl att om du är kristen så tror du att en gud väntar och jag tror att det är som många som vart döda säger att dom lämnat kroppen när dom dött och det är som olika rumm i efterlivet,. Och livet passerar i resume osv osv..

Jag tror vi är eviga själar som åker från kropp till kropp på planet till planet och får olika livsläxor på olika ställen i universum ..

Vet inte riktigt vad kristna tror, jo att om dom ger mycket pengar till kyrkan och lyder prästen och bibeln så kommer dom få komma in i himmlen efter livets slut..

Och betalar man inte prästen, använder nån naturlig drog, har för mycket sex, gillar onani, är homosexuell eller inte har moral på diverse andra sätt, då kommer gud visa sig vara en ond sate som skickar ner dig i helvetet..

Så du vill väl betala mycket nu va för att hamna i himmlen sen va?
Citera
2012-12-01, 04:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamanders
titta på denna video om du vill veta hur man bevisar att Gud existerar: http://www.youtube.com/watch?v=-XhMy79k4gA

Ditt klipp var bra..
Men du kolla alltid : 53 likes, 29 dislikes ..

Kolla här istället: 72 likes, 3 dislikes
Det här är bevis för vad gud är och att det finns andra högra intelligenser än oss: http://www.youtube.com/watch?v=eTGnO3T0k-g

Kram
Citera
2012-12-01, 04:13
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Jag ser gud som Einsteins Unified stringfield eftersom det är det som håller upp allt i universum..

Gud är en del av oss alla och all materia och alla själar också.. som en stor energi..

Detta går att bevisa genom mikroskop för vart du än zoomar in så kommer du till atomer med 99,9% tummrumm i som enentligen är vibrationer som är gud helt enkelt, den energin som håller upp allt i universum..

Men sen förstår jag att det fnns högre intelligenser än oss i andra dimensioner och det finns säker mängder med andra universum och liv i rörelse ..

Skillanden på oss är väl att om du är kristen så tror du att en gud väntar och jag tror att det är som många som vart döda säger att dom lämnat kroppen när dom dött och det är som olika rumm i efterlivet,. Och livet passerar i resume osv osv..

Jag tror vi är eviga själar som åker från kropp till kropp på planet till planet och får olika livsläxor på olika ställen i universum ..

Vet inte riktigt vad kristna tror, jo att om dom ger mycket pengar till kyrkan och lyder prästen och bibeln så kommer dom få komma in i himmlen efter livets slut..

Och betalar man inte prästen, använder nån naturlig drog, har för mycket sex, gillar onani, är homosexuell eller inte har moral på diverse andra sätt, då kommer gud visa sig vara en ond sate som skickar ner dig i helvetet..

Så du vill väl betala mycket nu va för att hamna i himmlen sen va?

Okej, då förstår jag. Din tro handlar alltså om att du ser dig själv som Gud, även fast du inte sa det i klarspråk så säger du det indirekt.

Precis som du säger; du vet inte riktigt vad kristna tror.

Nu kan jag säkert inte tala för alla kristna, men för majoriteten av oss. Att betala en avgift till kyrkan har ingenting med vår tro att göra. Faktum är att Jesus själv sa att "kroppen är ditt heliga tempel", därför behövs ingen kyrka för just det ändamålet.

"Lyda prästen" ? Vart har du fått det ifrån? En präst är lika mycket människa som dig och mig. En lika stor syndare som inte förtjänar annat än helvetet, såvida han inte har accepterat Jesu offergärning såklart.

Du har nog fått allt om bakfoten när det gäller den kristna tron. Kyrkan och prästen har ingenting med vår tro att göra. Allt handlar enbart om Jesus blod som offrades för oss på Golgata, absolut ingenting annat.

Däremot så har du rätt i att katolikerna tror att man måste betala så mycket pengar till kyrkan som möjligt (den som betalar mest vinner är deras tänk) och att man måste lyda prästen. Katolikerna tycks också anse att Jungfru Maria är mer helig på något sätt än självaste Guds Son. Maria var bara en syndig människa och inget annat..
Senast redigerad av Troll0lz 2012-12-01 kl. 04:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in