Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Där har vi i alla fall något gemensamt!
Men säg mig; Vilken gud tillhör du? Jag har nog inte riktigt förstått det. Eller är det så att du ser människan som gud själv?
Jag ser gud som Einsteins Unified stringfield eftersom det är det som håller upp allt i universum..
Gud är en del av oss alla och all materia och alla själar också.. som en stor energi..
Detta går att bevisa genom mikroskop för vart du än zoomar in så kommer du till atomer med 99,9% tummrumm i som enentligen är vibrationer som är gud helt enkelt, den energin som håller upp allt i universum..
Men sen förstår jag att det fnns högre intelligenser än oss i andra dimensioner och det finns säker mängder med andra universum och liv i rörelse ..
Skillanden på oss är väl att om du är kristen så tror du att en gud väntar och jag tror att det är som många som vart döda säger att dom lämnat kroppen när dom dött och det är som olika rumm i efterlivet,. Och livet passerar i resume osv osv..
Jag tror vi är eviga själar som åker från kropp till kropp på planet till planet och får olika livsläxor på olika ställen i universum ..
Vet inte riktigt vad kristna tror, jo att om dom ger mycket pengar till kyrkan och lyder prästen och bibeln så kommer dom få komma in i himmlen efter livets slut..
Och betalar man inte prästen, använder nån naturlig drog, har för mycket sex, gillar onani, är homosexuell eller inte har moral på diverse andra sätt, då kommer gud visa sig vara en ond sate som skickar ner dig i helvetet..
Så du vill väl betala mycket nu va för att hamna i himmlen sen va?