2013-01-08, 12:50
Medlem
Eftersom jag antar att folk tror att man ska kunna "hålla" det jag skrev för att vara kristen så får jag skriva en sak till, kanske främst till de kristna.

Det är inte till att börja med vi själva som behöver göra något alls. Det liv som Gud kallar de kristna till är inte bara martyrskap, det behöver inte vara det alls. Men jag tror däremot att man ska beräkna kostnaden, dvs innefatta att det kan komma att handla om det, och vid den punkten och den tiden för förföljelse så kommer Gud ge extra mycket kraft att uthärda de situationer då är.
Det beror inte på vad vi gör, för att vara frälst så är det knappast så att vi behöver uppfylla en kvot av X antal goda gärningar, missionsresor,

Det som jag talar om är något som man inte gör på en gång, utan det är en längtan som växer fram hos den enskilde kristne, och de olika kallelserna kan variera. Då behöver man inte vara rädd för döden, vi vet att vi har evigt liv även efter detta. Därför kan vi göra detta med glädje och inte tvång.
Det vill säga, vi vet att vi har evigt liv, därför kan vi ge vårt liv för andra.

Min poäng var att det är på detta sätt som en kristen krigar, dvs man älskar dem som hatar oss, ber för dem som förföljer oss. ger sitt liv för dem som dödar oss. Igen, jag åsyftar inte att jämföra mig själv med vare sig den ena kristna eller den andra. Alla gör fel, inklusive kristna, även efter de är kristna, alla behöver sin tid på sig.
En kristen är en lärjunge till Jesus och hans bud är lätta och inte tunga. 1Jh 3:23

Och att just att gångna tiders kristna samt även idag, många kristna villigt ger sitt liv eller låter sig öppet hånas är ett tecken på att det finns en Gud. De har varit med om saker större än någon kan förklara.

@Hammaren.
Du talar likväl om "EN" kristendom, gör du inte lika mycket fel som du anklagar mig för?

@Puffarn.
Jag läser vad som står i svenska folkbibeln, det räcker för mig. använder mig ibland av KJV och andra biblar som ESV för att jämföra.
Vad anser du vara barbariskt av Jesus? ge lite exempel.
Ja Jesus riktade sig till Judarna främst när han undervisade och talade, det är inte så konstigt att man inte förstår alltid vad han talar om eftersom vi inte har deras kultur. Men det utesluter inte att han tog evangeliet ut till alla människor.
Även lärjungarna var fundersamma om frälsningen bara gällde Judarna eller inte, och detta motbevisade Gud genom att låta hedningar på den tiden bli uppfyllda av den helige ande genom Petrus predikan.

Pratar du om Nicaea?

@Bogomil
Ja, jag antar att du får tycka att jag är självgod då
Citera
2013-01-08, 12:59
Medlem
Jag fattar inte... Denna tråden har inget slut och ni tjänar ingenting på detta.
1.Ni som är ateister ni kan fortsätta neka Guds existens och vänta och se vad som händer efter döden.
2.Ni som är troende dvs religiösa behöver inte slösa eran energi på att skriva här för att ni tjänar ingenting på det heller.
Citera
2013-01-08, 13:36
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
@Hammaren.
Du talar likväl om "EN" kristendom, gör du inte lika mycket fel som du anklagar mig för?

Vet inte. Tror inte det. Det finns Arianer, mormoner, katarer, grekisk/rysk/syriskt ortodoxa, katoliker, pentekost, 7:e dags adventister, Jehovas Vittnen, Plymoth bröder, unitarianer, kväkare, Lutheraner, Kalvinister, Evangelister, Anglikaner... alla är olika synteser med någon fnurr om centrala delar vilka handlar om Jesu gudomlighet, treenigheten, uppståndelse, helgon, syndernas förlåtelse, helvetet, homosexualitet. Att svepande tala om en kristenhet låter rent förljuget.
Citera
2013-01-08, 13:37
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realdeal4215
Jag fattar inte... Denna tråden har inget slut och ni tjänar ingenting på detta.
1.Ni som är ateister ni kan fortsätta neka Guds existens och vänta och se vad som händer efter döden.
2.Ni som är troende dvs religiösa behöver inte slösa eran energi på att skriva här för att ni tjänar ingenting på det heller.

Så varför skriver du här? Vad får dig att tro att du har något att tillägga?
Citera
2013-01-08, 13:52
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
@Bogomil. Ja, jag antar att du får tycka att jag är självgod då

Vilket inte besvarar min fråga:

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och denna standard predikan med kristen självgodhet, hyckleri och inte minst pådyvlar-kristendomens ständiga underlag av fascism ...... 'bevisar' den 'gud'?

Anser du ditt predikande vara ett 'bevis' för 'gud'?
Citera
2013-01-08, 13:58
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

1. Ateister kan må bra av att veta att dom är eviga själar också..

2. Religioösa kan må bra av att veta att dom är eviga själar också..

För människan är det enda djuret som går att kontrollera, eftersom alla människor tror att döden existerar, när den inte ens gör det..

För att religionerna tjänade på att folk tror att döden är slutet, himmel och helvete efter att ni dör, bull shit.. Google it!

Kram
Citera
2013-01-08, 14:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
1. Ateister kan må bra av att veta att dom är eviga själar också..

2. Religioösa kan må bra av att veta att dom är eviga själar också..

För människan är det enda djuret som går att kontrollera, eftersom alla människor tror att döden existerar, när den inte ens gör det..

Och foliehattar kan må bra av att ta reda på vad ett bevis är.
Citera
2013-01-08, 14:15
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Oj oj oj oj stackarn..

Har du gått ner i hålet där man tror att pengar ger lycka?

Du verkar ganska olycklig må jag säga och det förvånar mig inte..

Jag finns alltid här för dig vännen, och jag påpekar gärna gång på gång att du är en slav och att pengar är fejk.. Men jag vill inte göra din deppresion värre så jag tar det lungt med sånnt.. Eller nej just det, du bryr dig ju ändå inte om vad jag skriver..

Det är väl för dyrt mentalt för dig att förstå det jag skriver utifrån äkta kärlek för er alla

Du däremot skulle nog må bättre av att ignorera ilskan och sen invänta beviset för gud i form av N----- som kommer och r---ar Jorden på ins------ som diig själv och politiker och annat som är i obalans med natur och våran Moder Jord.

Jag är runt 30 år för i helvete så tro inte att jag ser upp till dig som verkar tjurig som en tonnåring som nyss blitt könsmogen..

Livet är underbart 13..
vad du kan, ja bara lek med tangenterna, förstår att lan blev för mycket, jävla priser, för att ints äga nivåer
Citera
2013-01-08, 14:17
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Typ som att lyssna på hundratals människor som varit döda men blivit återupplivade?

Det är exakt vad jag gjorde, och ni kan göra det själva genom 2 sökord på youtube, sen får ni lyssna på hur många människor som helst som varit döda.. Och dom är ganska många tro mig för sjukhusen kan sin grej mer och mer.

Tycker du att dom ska ta med sig kamera när dom dör för att bevisa det för diig när dom väl blir återupplivade?
eller duger deras ord?

Astral projektion då?

Lögn?
Citera
2013-01-08, 14:25
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Det finns ingenting att neka.. det är ordlekar för äventyrare,

dem som behöver ngt fast att grubbla på, då de har svårt för att förlika sig med sig själv

2. vad gäller tjäna så får du allt syfta på dig själv, det är bedjandena som inget tjänar till, jag sa det innan.. att det är lönlöst.. då en tankeídé utan substans på jorden, inte hjälper mäniskan, däremot närvaro och ansträngning, det är alltså inte vad de tror på utan hur de beter sig och vad de undanhåller som är artisteriet och strategin bakom jordens största myt och fantastiskt inkomstbringande hjärntvättarsystem.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-01-08 kl. 14:47.
Citera
2013-01-08, 14:25
Bannlyst
Vad vore detta forum utan KPP?!?
Citera
2013-01-08, 14:30
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Typ som att lyssna på hundratals människor som varit döda men blivit återupplivade?

Det är exakt vad jag gjorde, och ni kan göra det själva genom 2 sökord på youtube, sen får ni lyssna på hur många människor som helst som varit döda.. Och dom är ganska många tro mig för sjukhusen kan sin grej mer och mer.

Lögn?

Jag skrev: "Ta reda på vad ett bevis är" .... jag skrev INTE: Rada upp flera postulat.

Citat:
Tycker du att dom ska ta med sig kamera när dom dör för att bevisa det för diig när dom väl blir återupplivade?

Nja, varför inte. Kirlian-fotografering skulle få sin chans.

Citat:
eller duger deras ord?

Dels är det mesta av denna sortens 'evidens' av mycket tvivelsam typ, och dels är argumentum ad populum inte 'bevis'.

Citat:
Astral projektion då?

Svara nu först på vad ett 'bevis' per se egentligen är, FÖRE du radar upp pseudobevis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in