2013-01-08, 10:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Ja att slåss om vem som lyder Jesus bäst är idiotiskt å det extrema då han hade vänt kristendomen ryggen i samma sekund som konsiliet var avklarat och hans religion hade blivit en hora till Rom.

Jesus följde faktist religioner och hade väldigt onyttiga matvanor bara för att religionerna skrev att människan blev köttätare på grund av en flod.

Den där Jesus stog minsan inte på sina 2 egna ben, nej han följde och avgudade religioner.

Japp, Trolliz har lärt mig allt om Jesus som person, eller snarare hans syn på Jesus..

Jag har varit mer fokuserad på budskapet som Jesus hade, som tex. att man ska stå på sina egna 2 ben och inte avguda eller följa nån falsk gud som tex. religioner eller pengar..

Vissa som trolliz är dock "frälsta"/märkta och kristen-dommen har vekrligen hjälpt dom framåt i evolutionen../märkt dom för att dom ska bli mat åt utomjordingar..

Men du Puffarn, hur går det med köttätandet?
Är du redo att ätas om utomjordingar skulle komma och vara hungriga idag?
Är du tjockis än?

Kan du sticka ut ett finger genom fönstret så utomjordingarna får känna om du blivit en tjockis än?

KRam
Citera
2013-01-08, 10:27
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jesus följde faktist religioner och hade väldigt onyttiga matvanor bara för att religionerna skrev att människan blev köttätare på grund av en flod.

Den där Jesus stog minsan inte på sina 2 egna ben, nej han följde och avgudade religioner.

Japp, Trolliz har lärt mig allt om Jesus som person, eller snarare hans syn på Jesus..

Jag har varit mer fokuserad på budskapet som Jesus hade, som tex. att man ska stå på sina egna 2 ben och inte avguda eller följa nån falsk gud som tex. religioner eller pengar..

Vissa som trolliz är dock "frälsta"/märkta och kristen-dommen har vekrligen hjälpt dom framåt i evolutionen../märkt dom för att dom ska bli mat åt utomjordingar..

Men du Puffarn, hur går det med köttätandet?
Är du redo att ätas om utomjordingar skulle komma och vara hungriga idag?

KRam
Varför känns det som att det är Den Lede som infiltrerat denna kindergarten-tråd.. är det till att leka med fingerfärg hela dagen och gissa figuren..
Citera
2013-01-08, 10:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Varför känns det som att det är Den Lede som infiltrerat denna kindergarten-tråd.. är det till att leka med fingerfärg hela dagen och gissa figuren..

Jasså, har du problem med att sluta äta kött?

Och du blir rädd när jag skriver så?

Tur att du inte kan engelska då så du slipper höra vad budbäraren säger kommer hända med köttätare som inte lyssnar..

Och dessutom är det tur att du inte tror på sånna som mig, för då skulle du bli tvingad till att ta hand om din egen kropp med hjälp av rätt mat för ett växtätande djur som människan..

Du kanske ska bli kristen, fråga trolliz..
Gud förlåter dig nämligen, bara du säger att du är kristen.

att gå emot sin egen natur är alltid förlåtbart i dommedagstider .. Fråga trolliz
Senast redigerad av KungPungPat 2013-01-08 kl. 10:32.
Citera
2013-01-08, 10:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Ah, hur DNAt fungerar bestäms och styrs av fysiska lagar, inget annat. Det finns inte något program. Det finns inte något intelligent med DNAt. Evolutionen finns inte alls inprogrammerad i DNAt, evolutionen är en produkt av DNAts egenskaper och funktion.

Lulz, gravitation fungerar på cellnivå också, är enskilda celler tyngdlösa? Nej det är de inte...

Citat:
På dom nivåerna så fungerar inte gravitation eller dom fysiska lagarna så tyvär så kan inget hända av en slump på dom nivåerna..

Tror du på fullaste allvar att celler har råkat få 13 fungerande processer genom gravitation och vinden?

Sex laxar i laxaskar..

Jag anser detta vara # 2 på okunnighets-listen i hela min tid som debattör på religions-forumer.

Och som vanligt: Vilken 'slump' är det du snackar om?
Citera
2013-01-08, 10:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad sägs om att bevisa att han agerar eller har agerat i vår verklighet?

Citat:
Ursprungligen postat av apologetics
Eh, Big Bang?

BB är inget 'guds'-bevis, och har inget med 'gud' att göra öht.
Senast redigerad av Bogomil 2013-01-08 kl. 11:11.
Citera
2013-01-08, 10:57
Medlem
KungPungPats avatar
[quote=Bogomil]
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad sägs om att bevisa att han agerar eller har agerat i vår verklighet?

BB är inget 'guds'-bevis, och har inget med 'gud' att göra öht.

Så BB kunde smälla utan att nån tände stubinen?

Vet du hur mycket intelligens det krävs för att smälla en bomb som skapar ett helt universum?

Då pratar vi kunskaper och intelligens som är mer avancerat än atombombernas skapares intelligens.

Men okej, så universum behöver ingen som tänder stubinen ens?

Slump är ditt slutgiltiga svar?

Det är bra att vi får reda ut det här i dommedagstider..
Citera
2013-01-08, 11:08
Medlem
Bogomils avatar
Edit: Double.
Citera
2013-01-08, 11:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voddy
vi krigar, men inte med denna världens medel, inte med kärnvapen eller kulor, utan med Guds svärd som är så starkt enligt bibeln att det skiljer märg från benen, likt en slägga som krossar berg.
Vi är de som är kallade att stå fasta vid det som är sant, rättfärdigt och riktigt, och det kostar liv, våra egna. De kristna ska vara de första på led för att ge sina liv och sist i led för att äta, för att se till att andra har mat.
Vi ska hata allt som Gud hatar, all synd, all orättvisa, all ogudaktighet, all girighet och orättfärdighet. Men vi ska älska allt som Gud älskar, det som är gott, det som är rätt och rättfärdigt, men också alla människor.
Vi ska vara som honom själv, som gav sitt liv för alla, [i]ju mer lika vi blir honom desto mer kommer vi ge ut av oss själva.

Och denna standard predikan med kristen självgodhet, hyckleri och inte minst pådyvlar-kristendomens ständiga underlag av fascism ...... 'bevisar' den 'gud'?
Senast redigerad av Bogomil 2013-01-08 kl. 11:25.
Citera
2013-01-08, 11:17
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Jasså, har du problem med att sluta äta kött?

Och du blir rädd när jag skriver så?

Tur att du inte kan engelska då så du slipper höra vad budbäraren säger kommer hända med köttätare som inte lyssnar..

Och dessutom är det tur att du inte tror på sånna som mig, för då skulle du bli tvingad till att ta hand om din egen kropp med hjälp av rätt mat för ett växtätande djur som människan..

Du kanske ska bli kristen, fråga trolliz..
Gud förlåter dig nämligen, bara du säger att du är kristen.

att gå emot sin egen natur är alltid förlåtbart i dommedagstider .. Fråga trolliz
Nä just det, vad sa jag.. det är ordbajs, så njee röra runt för rötandets skull då är man max 18 - och du lägger upp dig för match .. loool

ok din låga ålder i kombination med nersupna celler kan ev. ursäkta.. nä.. inte ens det, men är väl för fattig att ha råd med behandling, inte ens den behövliga medicinen tycks du ha fått i dig, men du har ju ocks nämnt hur fördärvad du blev av fostran, som du väl befriar dig ifrån, ditt lilla befrielsekrig - ha en god rond idag, har du tur slipper du sitta och slå in öppna rutor och krossa fönster, då kan ju fb vara rena moralen för dig.. lille hjärtat, ta nu en klunk zingo med lite av chipset i botten på påsen så ska du se att din vän troll kommer och ruskar loss med dig, radarparet.. och så den lede, så blir ni en riktig frälsartrio här, har du förresten inte råd att lana?

Sådana som du ska sitta på lan-café.. men visst ja, för dyrt...
Citera
2013-01-08, 11:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så BB kunde smälla utan att nån tände stubinen?

Möjligen, ...... om nu ordet 'smälla' användas extremt metaforisk.

Citat:
Vet du hur mycket intelligens det krävs för att smälla en bomb som skapar ett helt universum?

Nej, gör du? Och vad har ditt cirkel-argument med saken att göra?

Citat:
Då pratar vi kunskaper och intelligens som är mer avancerat än atombombernas skapares intelligens.

Nej, inte "VI" .... DU pratar om sånt, och dina premisser är som vanligt kass hela vägen.
Citat:
Slump är ditt slutgiltiga svar?

Förklara ditt ständigt återkommande strawman's 'slump'. Du verkar p.t. vara den enda som öht tar det allvarligt.

Citat:
Det är bra att vi får reda ut det här i dommedagstider..

Galninger har existerat sen urminnes tid.

S:a: Ännu ett fakta- och bevis-befriat inlägg med 'something-of-gaps' fabulationer.
Citera
2013-01-08, 11:28
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Nä just det, vad sa jag.. det är ordbajs, så njee röra runt för rötandets skull då är man max 18 - och du lägger upp dig för match .. loool

ok din låga ålder i kombination med nersupna celler kan ev. ursäkta.. nä.. inte ens det, men är väl för fattig att ha råd med behandling, inte ens den behövliga medicinen tycks du ha fått i dig, men du har ju ocks nämnt hur fördärvad du blev av fostran, som du väl befriar dig ifrån, ditt lilla befrielsekrig - ha en god rond idag, har du tur slipper du sitta och slå in öppna rutor och krossa fönster, då kan ju fb vara rena moralen för dig.. lille hjärtat, ta nu en klunk zingo med lite av chipset i botten på påsen så ska du se att din vän troll kommer och ruskar loss med dig, radarparet.. och så den lede, så blir ni en riktig frälsartrio här, har du förresten inte råd att lana?

Sådana som du ska sitta på lan-café.. men visst ja, för dyrt...

Oj oj oj oj stackarn..

Har du gått ner i hålet där man tror att pengar ger lycka?

Du verkar ganska olycklig må jag säga och det förvånar mig inte..

Jag finns alltid här för dig vännen, och jag påpekar gärna gång på gång att du är en slav och att pengar är fejk.. Men jag vill inte göra din deppresion värre så jag tar det lungt med sånnt.. Eller nej just det, du bryr dig ju ändå inte om vad jag skriver..

Det är väl för dyrt mentalt för dig att förstå det jag skriver utifrån äkta kärlek för er alla

Du däremot skulle nog må bättre av att ignorera ilskan och sen invänta beviset för gud i form av N----- som kommer och r---ar Jorden på ins------ som diig själv och politiker och annat som är i obalans med natur och våran Moder Jord.

Jag är runt 30 år för i helvete så tro inte att jag ser upp till dig som verkar tjurig som en tonnåring som nyss blitt könsmogen..

Livet är underbart 13..
Citera
2013-01-08, 12:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du däremot skulle nog må bättre av att ignorera ilskan och sen invänta beviset för gud i form av N----- som kommer och r---ar Jorden på ins------ som diig själv och politiker och annat som är i obalans med natur och våran Moder Jord.

När kommer du till att förklara vad du tror ett 'bevis' är?

Inget rationellt människa skulle anse något som är osynligt, inte har hänt, "bara är så", "inte kan uteslutas" eller "det ser ut att vara så" att vara 'bevis'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in