Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
hahahahaha så folk som förstår Jesus budskap, kommer att bli dömmda för det?
Och du som säger att du tror på Jesus, du kommer skonas trots att du äter kött och ignorerar att naturen förstörs?
Tror du verkligen att planeten och eventuell skapare gör undantag för dig?
Tror du planet och skapare är ointelligent och inte vet vad du tänker och har i hjärtat??
"Folk som förstår Jesus budskap kommer att bli dömda för det?", ursäkta men va?
Det spelar ingen roll om du förstår Jesus budskap och försöker att leva efter dom. Det som spelar någon roll är om du erkänner med din mun att Jesus är Herre och i ditt hjärta tror att Han dog för dina synder och att Han återuppstod från dödsriket på den 3e dagen.
Om du inte tror på något av det så är du redan förlorad..
Tiden FÖRE floden så var människorna vegetarianer, det stämmer. Men tiden EFTER floden så blev vi köttätare. Även Jesus själv åt kött (lamm), så varför skulle Han behöva döma mig för att jag äter kött? Så idiotiskt. Du är riktigt patetisk..
Att naturen skadas är inget vi kan göra något åt och det är heller inte vårt uppdrag här på jorden att se till så att naturen bibehålls i perfekt skick. Vårt enda uppdrag här på jorden är att älska Gud, älska alla människor och att förmedla det glada budskapet.
Planeten är ointelligent, ja. Planeten kan inte veta vad jag tänker eller vad jag har i hjärtat. Däremot så är Skaparen ofattbart intelligent och vet allas tankar och känner allas hjärtan.