2013-01-07, 10:55
Medlem
apologeticss avatar
Hur ska man bevisa Gud? Ska jag använda mig av Bibelns beskrivning av Gud? Att han är osynlig, Heb 11:3 "det vi ser inte har blivit till av något synligt." då har forskarna redan bevisat det för läänge sen.
Citera
2013-01-07, 10:59
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apologetics
Hur ska man bevisa Gud? Ska jag använda mig av Bibelns beskrivning av Gud? Att han är osynlig, Heb 11:3 "det vi ser inte har blivit till av något synligt." då har forskarna redan bevisat det för läänge sen.

Vad sägs om att bevisa att han agerar eller har agerat i vår verklighet?
Citera
2013-01-07, 11:00
Medlem
apologeticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Vad sägs om att bevisa att han agerar eller har agerat i vår verklighet?
Eh, Big Bang?
Citera
2013-01-07, 11:09
Medlem
KungPungPats avatar
Big Bang var en slump, nån snubblade över en sladd i en annan dimension, och av den slumpen så råkade en stubin tändas.. Och sen 13 sekunder senare, BOOOM! big bang..

Så det behövs absolut ingen intelligens för att big bang och allt i Universum ska kunna existera.. Visst det är intelligenta designer i allt från atomer, partiklar till galaxer, solsystem och kretslopp. Men intelligens behövs inte.

Som sagt nån snubbla över en slapp och pang bom så skapades allt genom den slumpen som den klantiga varelsen gjorde i en annan dimension..

Ni är inte als fel ute, jag tror vi har förklaringen på allt här i det jag skrivit och det ni skrivit..
Citera
2013-01-07, 11:12
Medlem
apologeticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Big Bang var en slump, nån snubblade över en sladd i en annan dimension, och av den slumpen så råkade en stubin tändas.. Och sen 13 sekunder senare, BOOOM! big bang..

Så det behövs absolut ingen intelligens för att big bang och allt i Universum ska kunna existera.. Visst det är intelligenta designer i allt från atomer, partiklar till galaxer, solsystem och kretslopp. Men intelligens behövs inte.

Som sagt nån snubbla över en slapp och pang bom så skapades allt genom den slumpen som den klantiga varelsen gjorde i en annan dimension..

Ni är inte als fel ute, jag tror vi har förklaringen på allt här i det jag skrivit och det ni skrivit..
Vem snubblade över en sladd? Kanske "Vem" gjorde det med flit? Hittills är vi i samförstånd, "Vem".
Citera
2013-01-07, 11:13
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Jo det har du nog rätt i, jag borde skaffa mig ett arbete så jag kan kämpa för att samla på mig materiella saker så jag får "status" i andra människor ögon, skaffa fru och Volvo så jag får "status"..
Vägen till himmlen som dom brukar kalla det.

Jasså ännu en falsk profet som vet om att vi alla är en?

Ska vi dra fram korset och spika upp henne för att hon försöker få oss att gå ner i helvetet?
Precis som den där jäveln Jesus som försökte berätta att vi alla är en..
Tur vi spikade upp han men hur hittar vi Dolores?

Har du spik?

Det är knappast vägen till himmlen

Finns bara EN väg till himmlen, endast en.. och det är Jesus. Ingen annan.

Den som förnekar Sonen har inte sanningen i sig. Dolores (och även du) förnekar Sonen, därför är ni båda falska profeter. Men att spika upp någon för att denne försöker bedra oss alla är väl inte nödvändigt..

Gud kommer att ta hand om både dig och den där Dolores på den stora dagen och döma er rättfärdigt. Det är du själv som bestämmer var du vill spendera din evighet efter detta livet min vän
Citera
2013-01-07, 11:13
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Eh, Big Bang?

Finns det något med Big Bang som säger att det är en vem som ligger bakom det, eller vem det i så fall var?
Citera
2013-01-07, 11:25
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Det är knappast vägen till himmlen

Finns bara EN väg till himmlen, endast en.. och det är Jesus. Ingen annan.

Den som förnekar Sonen har inte sanningen i sig. Dolores (och även du) förnekar Sonen, därför är ni båda falska profeter. Men att spika upp någon för att denne försöker bedra oss alla är väl inte nödvändigt..

Gud kommer att ta hand om både dig och den där Dolores på den stora dagen och döma er rättfärdigt. Det är du själv som bestämmer var du vill spendera din evighet efter detta livet min vän

hahahahaha så folk som förstår Jesus budskap, kommer att bli dömmda för det?

Och du som säger att du tror på Jesus, du kommer skonas trots att du äter kött och ignorerar att naturen förstörs?

Tror du verkligen att planeten och eventuell skapare gör undantag för dig?

Tror du planet och skapare är ointelligent och inte vet vad du tänker och har i hjärtat??
Citera
2013-01-07, 11:25
Medlem
apologeticss avatar
Citat:
Finns det något med Big Bang som säger att det är en vem som ligger bakom det, eller vem det i så fall var?
Nej, det finns inget som säger att det är en "Vem", men det är heller inget som säger att det inte är "Vem". Det vi vet att vad det än var så var den inte beroende av tid etc etc och det passar väldigt bra med Gud vi ser i Bibeln.

2Ti 1:9 who did save us, and did call with an holy calling, not according to our works, but according to His own purpose and grace, that was given to us in Christ Jesus, before the times of the ages,

Tit 1:2 upon hope of life age-during, which God, who doth not lie, did promise before times of ages,
Citera
2013-01-07, 11:31
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Nej, det finns inget som säger att det är en "Vem", men det är heller inget som säger att det inte är "Vem". Det vi vet att vad det än var så var den inte beroende av tid etc etc och det passar väldigt bra med Gud vi ser i Bibeln.

2Ti 1:9 who did save us, and did call with an holy calling, not according to our works, but according to His own purpose and grace, that was given to us in Christ Jesus, before the times of the ages,

Tit 1:2 upon hope of life age-during, which God, who doth not lie, did promise before times of ages,

Det passar väldigt bra med Doctor Who också. Det är alltså inte bevis för någonting.
Det är ungefär som om hela kända universum inte innehöll något som helst bevis för en gudomlig skapare som ingriper i vår verklighet alltså? Mycket underligt.
Citera
2013-01-07, 11:32
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
hahahahaha så folk som förstår Jesus budskap, kommer att bli dömmda för det?

Och du som säger att du tror på Jesus, du kommer skonas trots att du äter kött och ignorerar att naturen förstörs?

Tror du verkligen att planeten och eventuell skapare gör undantag för dig?

Tror du planet och skapare är ointelligent och inte vet vad du tänker och har i hjärtat??

"Folk som förstår Jesus budskap kommer att bli dömda för det?", ursäkta men va?

Det spelar ingen roll om du förstår Jesus budskap och försöker att leva efter dom. Det som spelar någon roll är om du erkänner med din mun att Jesus är Herre och i ditt hjärta tror att Han dog för dina synder och att Han återuppstod från dödsriket på den 3e dagen.

Om du inte tror på något av det så är du redan förlorad..

Tiden FÖRE floden så var människorna vegetarianer, det stämmer. Men tiden EFTER floden så blev vi köttätare. Även Jesus själv åt kött (lamm), så varför skulle Han behöva döma mig för att jag äter kött? Så idiotiskt. Du är riktigt patetisk..

Att naturen skadas är inget vi kan göra något åt och det är heller inte vårt uppdrag här på jorden att se till så att naturen bibehålls i perfekt skick. Vårt enda uppdrag här på jorden är att älska Gud, älska alla människor och att förmedla det glada budskapet.

Planeten är ointelligent, ja. Planeten kan inte veta vad jag tänker eller vad jag har i hjärtat. Däremot så är Skaparen ofattbart intelligent och vet allas tankar och känner allas hjärtan.
Citera
2013-01-07, 11:44
Medlem
apologeticss avatar
Citat:
Det passar väldigt bra med Doctor Who också. Det är alltså inte bevis för någonting.
Det är ungefär som om hela kända universum inte innehöll något som helst bevis för en gudomlig skapare som ingriper i vår verklighet alltså? Mycket underligt.
Har Dr Who hävdat det? Och är Dr Who beroende av tiden? Kan han typ köpa en kartong bananer, innan han egentligen gör det etc? Det är många som menar att universum innehåller många små hintar på en skapare, men om vi ska anta att det är Gud som presenteras i Bibeln (Vilket jag tror) så är det precis den här framgången vi ska se med forskningen... Det var en forskare (Atheist) som sa att, det kanske var en mycket evolverad varelse som reste bakåt i tiden o skapade expansionen av universum, har lite svårt att tänka mig det. Om det är Gud vi ser i Bibeln, hur kan du då säga att han inte ingripit i vår verklighet? Han skapade vår verklighet, och visst presenterar Bibeln att Gud ingriper i vår verklighet ständigt. Många forskare tex Richard Dawkins tror att man kan hitta bevis för en intelligent designer i vårat genom, men han tror att det är en extremt evolverad art som ligger bakom det. ch så är vissa forskare helt övertygade om det. Men försök förklara för mig: Hur kan allt, komma från ingenting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in