2012-12-07, 01:52
Medlem
KungPungPats avatar
Sluta fjanta er nu, ni vet inte hur universum fungerar eller varför ni ens är en människa..
Så hur ska ni kunna lyssna på nån som berättar vad som händer..
Universum kan inte ha dimensioner för universum utvecklats genom evolution och slump och det fins absolut inga regler eller en skapare.. eller jo regler typ gravitation och sånnt men dom reglerna "utvecklades" genom slump och evoolution för absolut inga val har tagits för lagarna i den här dimensionen..
Gud existerar ju inte så ,,..

Inget kommer ju hända 21 December.. Blir nog ett rejält dissaperingact om alla som har kärlek i kroppen förflyttas till högre dimension..

Vad tror ni händer då om alla med kärlek i kroppen bara försvann från paneten 21 December?
Och alla utan rädsla..

Alla som vågade klaga på slaveriet och korruptionen..

Om vi säger att 15% av befolkningen försvinner till annan dimension, och det var dom människorna som hade positia energier i kroppen och mycket kärlek trots att ekonomin och hela samhället håller på att kollapsa?

Vem ska snacka om detta händer? jag är ingen talare..
Vem tar itu med korrpuptionen som alla accepterar för media inte beärttar några sanningar för folket?

Nää tammefan nu äre bevis för gud och allting håll i hatten nu grabbar.-.

KRam
Citera
2012-12-07, 06:50
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
[

Har inte kollat på tv på flera år nu. Youtube har varit välanvändt dock för sanningen kunde komma ut där om nånstans..

Känns som att du inte vill inse samhällets problem och istället önskar du att det var mig det var fel på..

Allt är väl bevis för men ni vill ju inte diskutera dom egentlige vetenskapliga bevisen för vad gud är alltså vart allt kom ifrån..

Det som jag skulle vilja diskutera är om ni tror på varningen och "tipset" från högre dimensioner om 21 December?

Det är väl det ultimata beviset som kommer nu.. Jag kan förstå att det antagligen kan vara svårt att tro på andra dimensioner om man inte ens tror på en gud eller att nånting är intelligent designat i universum trots att bevisen är överflödiga..

eller ens att konspirationsteorier existerar hahaha då är man på djupt vatten om man inte ens börjat kolla upp sånnt för skolan lärde så många ord att säga till folk, foliehattar, psykos, knarkare.. osv..
Klart man inte ska lyssna på vissa människor, religiösa också.. Alla är galna..

hahahaha finns inga bevis kommer ni säga, strawman och andra ord från den listan ni lärt er med ord ni kan säga när ni vill undvika att lära er ..

Nej, det är bara det att dina "lösningar" inte är bärbara.

Men fan, du har inte några bevis och du snackar bara off topic.
Senast redigerad av koffski 2012-12-07 kl. 07:11.
Citera
2012-12-07, 09:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Inget kommer ju hända 21 December..

Är evenemanget avlyst?

Citat:
Nää tammefan nu äre bevis för gud och allting håll i hatten nu grabbar.

Det ser jag fram emot.
Citera
2012-12-07, 10:50
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Sluta fjanta er nu, ni vet inte hur universum fungerar eller varför ni ens är en människa..
Så hur ska ni kunna lyssna på nån som berättar vad som händer..
Universum kan inte ha dimensioner för universum utvecklats genom evolution och slump och det fins absolut inga regler eller en skapare.. eller jo regler typ gravitation och sånnt men dom reglerna "utvecklades" genom slump och evoolution för absolut inga val har tagits för lagarna i den här dimensionen..
Gud existerar ju inte så ,,..

Inget kommer ju hända 21 December.. Blir nog ett rejält dissaperingact om alla som har kärlek i kroppen förflyttas till högre dimension..

Vad tror ni händer då om alla med kärlek i kroppen bara försvann från paneten 21 December?
Och alla utan rädsla..

Alla som vågade klaga på slaveriet och korruptionen..

Om vi säger att 15% av befolkningen försvinner till annan dimension, och det var dom människorna som hade positia energier i kroppen och mycket kärlek trots att ekonomin och hela samhället håller på att kollapsa?

Vem ska snacka om detta händer? jag är ingen talare..
Vem tar itu med korrpuptionen som alla accepterar för media inte beärttar några sanningar för folket?

Nää tammefan nu äre bevis för gud och allting håll i hatten nu grabbar.-.

KRam

Lite rörande, faktiskt. Du påminner mig om mina småpojkars förväntan inför julafton. Jag förutspår dock att de för bättre utdelning än du.
Citera
2012-12-07, 12:01
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Nej, det är bara det att dina "lösningar" inte är bärbara.

Men fan, du har inte några bevis och du snackar bara off topic.

Det är fortfarande ni som inte vill duskitera eller se några bevis för gud innan planeten får "guds hand" på sig ungefär.. Så för att ingen av oss kan ta upp en bild på det som allt i hela universum kom ifrån, är det offtopic då?

Jag tycker det är bevis för gud när all materia är atomer som snurrar snabbt runt tomrum/energiklump..

Ni anser antagligen att det finns helt "logiska" slumpförklaringar på att all materia i världen ser ut så och det behöver inte vara nån intelligens inblandat för att atomer ska snurra i ljusets hastighet runt en klump energi.. zzzzzz

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Är evenemanget avlyst?

Det ser jag fram emot.

zzzz

Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Lite rörande, faktiskt. Du påminner mig om mina småpojkars förväntan inför julafton. Jag förutspår dock att de för bättre utdelning än du.

Har man gått runt i 10 år och försökt prata sanning man grävt ut internet med folk..
Då känns det fortfarande inte som att jag är galen utan alla som accepterar slaveri och krig i samhälet är dom som egentligen är gallna och alltid varit..
Citera
2012-12-07, 13:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag tycker det är bevis för gud när all materia är atomer som snurrar snabbt runt tomrum/energiklump..

Då får du förklara vad 'bevis' är för dig.

Citat:
Ni anser antagligen att det finns helt "logiska" slumpförklaringar .....

Strawman.

Citat:
........på att all materia i världen ser ut så och det behöver inte vara nån intelligens inblandat för att atomer ska snurra i ljusets hastighet runt en klump energi

Nej, det "behövar" det inte.

Vill DU .... via ID-postulatet .... stoppa en god-of-gaps in i det, måste du först presentera och validera detta ID-postulat.

Citat:
Är evenemanget avlyst? Det ser jag fram emot.

Citat:
zzzz

Du får monotona reaktioner på monotona postulat. Klarar du inte av din egen 'debatt-form'?

Citat:
Har man gått runt i 10 år och försökt prata sanning man grävt ut internet med folk..
Då känns det fortfarande inte som att jag är galen utan alla som accepterar slaveri och krig i samhälet är dom som egentligen är gallna och alltid varit..

Jamen i så fall 'vinnar' jag; jag har hållit på i snart 50 år med existentiella frågor.
Citera
2012-12-07, 13:24
Medlem
Citat:
Det är fortfarande ni som inte vill duskitera eller se några bevis för gud innan planeten får "guds hand" på sig ungefär.. Så för att ingen av oss kan ta upp en bild på det som allt i hela universum kom ifrån, är det offtopic då?

Ni anser antagligen att det finns helt "logiska" slumpförklaringar på att all materia i världen ser ut så och det behöver inte vara nån intelligens inblandat för att atomer ska snurra i ljusets hastighet runt en klump energi.. zzzzzz

zzzz

Ett bevis kan man inte välja att se, ett bevis finns där oavsett vad man man har för personlig tro.
Ett bevis är något som alla kan ta del av och analysera och undersöka.

Du förstår inte hur vissa saker fungerar villket är helt OK, kvantmekanik, abiogenesi och astronomi med mera är inga lätta ämnen att hantera. Men att du inte förstår är inget bevis på gud utan enbart en bekräftelse på din okunskap. Och om du vill hänge dig åt metafysisk deduktion så måste du utveckla dina argument och inte utgå ifrån att dina meningsmotståndare har en lika begränsad förståelse för våran omvärld.
Citera
2012-12-07, 13:37
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Jamen i så fall 'vinnar' jag; jag har hållit på i snart 50 år med existentiella frågor.

Detta är dock ingen tävling som i skolan utan detta är livet ..
Bra att du också lärt dig att allt är en bluff inklusive sklosystemet..

Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Ett bevis kan man inte välja att se, ett bevis finns där oavsett vad man man har för personlig tro.
Ett bevis är något som alla kan ta del av och analysera och undersöka.

Du förstår inte hur vissa saker fungerar villket är helt OK, kvantmekanik, abiogenesi och astronomi med mera är inga lätta ämnen att hantera. Men att du inte förstår är inget bevis på gud utan enbart en bekräftelse på din okunskap. Och om du vill hänge dig åt metafysisk deduktion så måste du utveckla dina argument och inte utgå ifrån att dina meningsmotståndare har en lika begränsad förståelse för våran omvärld.

Så hur skulle all materia i den här världen egentligen kunna vara energiklumpar med atomer som snurrar i ljuseta hastighet runt dom, om inte nån sorts intelligens skapat allt som vi och allting kommer i från..

Hur många år tar det innan vi kan snurra atomer runt energiklump och sen skapa hela världar med olika frekvernser på snurret på atomerna ?

Klart det är hjärndött att försöka diskutera vad som är intelligent design med nån som inte kan skilja på en intelligent design och nånting format av slump..

Tur att ni läst på dock..
Citera
2012-12-07, 13:45
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Så hur skulle all materia i den här världen egentligen kunna vara energiklumpar med atomer som snurrar i ljuseta hastighet runt dom, om inte nån sorts intelligens skapat allt som vi och allting kommer i från..

Hur många år tar det innan vi kan snurra atomer runt energiklump och sen skapa hela världar med olika frekvernser på snurret på atomerna ?

Klart det är hjärndött att försöka diskutera vad som är intelligent design med nån som inte kan skilja på en intelligent design och nånting format av slump..

Tur att ni läst på dock..

Dags för dagisnivå igen med skolförnekaren som mest skulle tjäna på att lära sig något..

Ett bevis lyder inte "hur skulle det annars.." utan snarare "det är såhär, för att..."
Citera
2012-12-07, 13:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Aaaah, 'livets universitet' som för min del har bestått av en omfattande idealistisk aktivitet 'på barrikaderna' och för din del uppenbarligen mest som drog-flummig nörd (med underlag från dina inlägg).

Citat:

Strawman.

Citat:

Bevisbördan är din.

Citat:

Fråga Dolores, om du vill ha profetier.

Citat:

Strawman.
Citera
2012-12-07, 13:51
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Dags för dagisnivå igen med skolförnekaren som mest skulle tjäna på att lära sig något..

Ett bevis lyder inte "hur skulle det annars.." utan snarare "det är såhär, för att..."

En sten i skogen är en slumpdesign.. En gräsklippare är en intelligent design och vi kan avgöra det direkt med våran intelligens.

Vilken kategori hamnar djur, naturen och vi i?
Slumpdesign eller intelligent design?
Citera
2012-12-07, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz

Det är många troende som pratar om "bevis" just nu tycker jag. Eller, det är många troende som våldför sig på ordet "bevis" just nu, kanske är mera passande

Just nu äter jag en köttbullsmacka och jag kan inte förstå hur den kan vara så god, därför är min macka med köttbullar bevis för guds existens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in