2012-12-07, 16:05
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Varför heter det tro? Jo för att det man hävdar inte går att bevisa på vanligt vetenskapligt sätt. Inte på något annat sätt heller för den delen.

Därmed är det ganska meningslöst att diskutera med människor som har en stark tro, de behöver inget annat än sin egen övertygelse för att tro att gud finns.
Det är ju sant. Men å andra sidan har alla människor en tro på något i form av en 'världsbild'. Skillnaden är vad man baserar sin tro på. Vissa baserar den på en organiserad religion, andra på filosofiska modeller och resonemang, och andra på empirism. Dvs på det som kan verifieras fysiskt av våra sinnen. Vid en första anblick så förefaller det givetvis mest rimligt att tro på det fysiska. Men när man tänker efter lite till så inser man att denna världsbild inte är konsekvent, och den tar heller ingen hänsyn till vår medfödda förmåga att tänka induktivt. (inte att förväxla med intuition).

Människan söker per automatik efter svar och efter en helhet. Vi ser samband mellan olika saker. Vissa av dessa samband kan verifieras, andra är overifierade, men de bör finnas där rent logiskt, men vi har inte hittat verifiering än. De asiatiska religionerna och även tidiga västerlänska, lade tidigt fram en filosofisk modell för hur allt är. Mycket av detta har verifierats av vetenskapen genom åren. Detta är en anledning att anta att även det som inte är verifierat är sant, eftersom det hänger ihop i en logisk helhet.
Personligen kan jag inte bortse från detta. Det vore intellektuellt oärligt. Om det däremot kom vetenskapliga bevis som motbevisade detta, eller som åtminstone pekade åt en annan riktning, så skulle jag tro på detta. Tro på en enande medveten kraft har inget egenvärde för mig. Dvs jag försöker inte försvara det pga av att jag så gärna vill att det ska vara så, utan för att det inte går att ta bort ur ekvationen.
Senast redigerad av 526 2012-12-07 kl. 16:10.
Citera
2012-12-07, 17:00
Medlem
KungPungPats avatar
Skulle inte det här vara ett ganska mäktigt bevis för gud?

Dolores Cannon - Year 2012 - New Earth in 5D http://www.youtube.com/watch?v=TCvYkplEdow
Citera
2012-12-07, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Dolores Cannon - Year 2012 - New Earth in 5D http://www.youtube.com/watch?v=TCvYkplEdow

Om man med bevis menar någonting helt annat än vad bevis igentligen betyder, med samma resonemang kan ju även filmen du länkade till anses vara en ganska mäktig kladdkaka!
Citera
2012-12-07, 17:12
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:

Det är troligtvis bara ett filmklipp och ljudet av en äldre dam som inte har alla hästarna i hagen.
Pengar gör hon ganska bra också på sina böcker och föreläsningar.

Undrar vilken förklaring hon kommer med i slutet av december?
Jag kan garantera att hon inte kommer att inse att en egen sinnesundersökning vore på sin plats, utan fortsätta sälja böcker och föreläsningar till stackare som dig.
Citera
2012-12-07, 17:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Det är troligtvis bara ett filmklipp och ljudet av en äldre dam som inte har alla hästarna i hagen.
Pengar gör hon ganska bra också på sina böcker och föreläsningar.

Undrar vilken förklaring hon kommer med i slutet av december?
Jag kan garantera att hon inte kommer att inse att en egen sinnesundersökning vore på sin plats, utan fortsätta sälja böcker och föreläsningar till stackare som dig.

hahahahahhahahaaa jo hon säger peace & love = 5D Jorden och..

Rädsla och krig = 3D Jorden..

och det är dom energierna man väljer själv och som gör du blir förbannad på sånnt här, och det är helt okej antar jag..

KRam vänner
Citera
2012-12-07, 17:18
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:

och det är dom energierna man väljer själv och som gör du blir förbannad på sånnt här, och det är helt okej antar jag..

KRam vänner
Yo! Ganjna man whatsup!?
Citera
2012-12-07, 17:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Det är ju sant. Men å andra sidan har alla människor en tro på något i form av en 'världsbild'. Skillnaden är vad man baserar sin tro på. Vissa baserar den på en organiserad religion, andra på filosofiska modeller och resonemang, och andra på empirism.

Din standard post igen; om fusk-epistemologi.

Citat:
Dvs på det som kan verifieras fysiskt av våra sinnen. Vid en första anblick så förefaller det givetvis mest rimligt att tro på det fysiska. Men när man tänker efter lite till så inser man att denna världsbild inte är konsekvent, och den tar heller ingen hänsyn till vår medfödda förmåga att tänka induktivt. (inte att förväxla med intuition).

Induktion är i stort sett kass.

Citat:
Människan söker per automatik efter svar och efter en helhet. Vi ser samband mellan olika saker. Vissa av dessa samband kan verifieras, andra är overifierade, men de bör finnas där rent logiskt, men vi har inte hittat verifiering än. De asiatiska religionerna och även tidiga västerlänska, lade tidigt fram en filosofisk modell för hur allt är.

Tråkigt du inte har förstått dessa.

Citat:
Mycket av detta har verifierats av vetenskapen genom åren.

En del.

Citat:
Detta är en anledning att anta att även det som inte är verifierat är sant, eftersom det hänger ihop i en logisk helhet.

Det är ingen paket-lösning med allt-eller-intet.

Citat:
Personligen kan jag inte bortse från detta. Det vore intellektuellt oärligt. Om det däremot kom vetenskapliga bevis som motbevisade detta, eller som åtminstone pekade åt en annan riktning, så skulle jag tro på detta.

Du kan tro vad du vill, men försök inte göra det pseudo-objektivt genom att jonglera med bevisbördan.

Citat:
Tro på en enande medveten kraft har inget egenvärde för mig. Dvs jag försöker inte försvara det pga av att jag så gärna vill att det ska vara så, utan för att det inte går att ta bort ur ekvationen.

Varför då alla dessa poster där du försökar smyga det med in ändå?
Citera
2012-12-07, 17:21
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:

KRam vänner

Jag blir förbannad för att folk är så jävla lömska och vidriga att de rakt upp och ner ljuger till tusen och åter tusentals människor för egen gagn.

Den 22a kommer du och många andra att sitta där som jävla fån, medans hon sitter hemma i köket och räknar era fd. pengar.

Jag antar att du också lär bli lite irriterad när du märker vilken bluff hon är.
Citera
2012-12-07, 17:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Visst, visst och "War and peace" x pi, ledar till parallel-universet där alla är total-stenade konstant och snackar med 'gud' som odlar maja i sitt växthus i den 4½'te dimensionen.

Citat:

Vid Noodlis, även på 60-talet skulle folk ha sagt: Dra lite ned på rökningen.
Citera
2012-12-07, 17:25
Medlem
Citat:
Jag blir förbannad för att folk är så jävla lömska och vidriga att de rakt upp och ner ljuger till tusen och åter tusentals människor för egen gagn.

Den 22a kommer du och många andra att sitta där som jävla fån, medans hon sitter hemma i köket och räknar era fd. pengar.

Jag antar att du också lär bli lite irriterad när du märker vilken bluff hon är.

Förutsatt att han märker det, damen i fråga har säkerligen redan en färdigställd förklaring till varför alla utlovade mirakel uteblev den 22e, så idiotin kan fortsätta!
Citera
2012-12-07, 17:39
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Varför då alla dessa poster där du försökar smyga det med in ändå?
För att jag stör mig på två saker:
1 - Tankefelet som är väldigt vanligt.
2 - Den intellektuella oärligheten som är så vanlig. Man påstår sig vara öppen och tänkande, men är egentligen inkonsekvent och enfaldig. Vet inte om det beror på att de är oförmögna till att identifiera objektiva faktorer, eller om det beror på en medveten retorisk teknik
Citera
2012-12-07, 17:47
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrin.Radd
Yo! Ganjna man whatsup!?

hahahahahaha klockrent, sånnt är olagligt tyvär du får dra till Norge, Finland eller Danmark för här bryr vi oss faktist om vårat folk tillräckligt mycket för att inte ens våga ha en åsikt om en ovärdelig medecin som cannabis..

Citat:

men du måste själv avgöra vilka som är den goda sidan..

På tv kan du nog hitta ett och ett annat program om att världen kommer gå under, nyheterna kanske berättar hur illa det är för ekonomin överallt .. Ledarna för vädlen vill fortsätta kriga och ha en global diktatur.

Dolores säger att hon genom hypnos talar med högre dimensioner som sagt att det är vad som kommer hända att jorden delas på 2 jordklot i olika fekvenser och dom som inte har peace & love mot allt och alla ungefär.. Dom kommer stanna kvar med rädsla och krig och folk som inte kan förlåta nån..

Ganska galet skämt att försöka lura människor att förlåta alla för att må bättre själv och koppla bort rädsla genom att förstå vad själen är och vad livet är.. och gud..

Men det galnaste är nog dom som inte lyssnar på nått sånnt här och fortfarande har hat och rädsla i kroppen 21 December för dom tyckte inte det finns något man behöver göra själv utan det ska helst komma en räddare i nöden ungefär..

Fortfarande kul om nån våggade ha åsikt i dessa dagar men vi får nog vänta tills ni fått detta bevisat för er istället för att jag ska sitta här och försöka diskutera med ateisterna som inte förstår att deras egna kroppar är intelligent designade hahahah

KRam vänner
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in