2012-12-07, 13:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
En sten i skogen är en slumpdesign..

Vem sägar det?

Citat:
En gräsklippare är en intelligent design och vi kan avgöra det direkt med våran intelligens.

Ja.

Citat:
Vilken kategori hamnar djur, naturen och vi i?

Varför skulle någon använda din nonsens kategorisering?

Citat:
Slumpdesign eller intelligent design?

Falsk dikotomi.
Citera
2012-12-07, 13:55
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Aaaah, 'livets universitet' som för min del har bestått av en omfattande idealistisk aktivitet 'på barrikaderna' och för din del uppenbarligen mest som drog-flummig nörd (med underlag från dina inlägg).

Strawman.

Bevisbördan är din.

Fråga Dolores, om du vill ha profetier.

Strawman.

Bevis för att gud är påväg?: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=vv83H4evKiM&NR=1

Hon menar ungefär att folk som beter sig illa mot andra och planeten kommer försvinna för deras energier är så pass låga så dom kan inte hänga med till högre..
Citera
2012-12-07, 13:55
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Har man gått runt i 10 år och försökt prata sanning man grävt ut internet med folk..
Då känns det fortfarande inte som att jag är galen utan alla som accepterar slaveri och krig i samhälet är dom som egentligen är gallna och alltid varit..

Halmgubbe igen. Du har av allt att döma ett messias-komplex. Lägg av och knarka så blir det nog bättre. Vad vet du om vad folk har för engagemang i Amnesty, Röda Korset, Greenpeaceetc. vid sidan av att man emellanåt sitter vid datorn?
Citera
2012-12-07, 13:59
Medlem
Citat:
Bevis för att gud är påväg?: http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=vv83H4evKiM&NR=1

Hon menar ungefär att folk som beter sig illa mot andra och planeten kommer försvinna för deras energier är så pass låga så dom kan inte hänga med till högre..

En uppenbart rubbad människa som gör ett påstående helt utan belägg är inget bevis! Att det skall vara så förbannat svårt att förstå.
Citera
2012-12-07, 14:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Bevis för att gud är påväg?: [url]http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=vv83H4evKiM&NR=1

Jag tittar FORTFARANDE inte på propaganda-film och relaterar fortfarande minimalt till 'argument from authority'.

Citat:

Jaså. Och vart finns det 'bevis' för dessa påstående och vad 'bevisar' påståenden i sin tur?
Citera
2012-12-07, 14:01
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
En sten i skogen är en slumpdesign.. En gräsklippare är en intelligent design och vi kan avgöra det direkt med våran intelligens.

Vilken kategori hamnar djur, naturen och vi i?
Slumpdesign eller intelligent design?

Du avgör det ju inte alls med din intelligens. Om du avgör med din intelligens så har du en process som du kan förklara, inte bara konstatera. "Man bara tittar på den, och så vet man.." är inte intelligens, det är trams.

Bedömningar sker genom empiri. Man har sett processen och förstått den och kan härleda saker genom att man sett det förr. Vi vet att maskiner skapas genom konstruktion (omformning av material) och vi vet att djur och växter skapas genom födelse, växt och en upprepande process, och omformas genom evolution. Vi kan observera detta på flera sätt och ett av dem är fossiler.
Bevis för ID däremot existerar inte och ingen har ännu producerat några.

Förresten är inte en sten i skogen en slumpdesign. Det är en produkt av helt naturliga processer. Precis som allt annat naturligt.
Citera
2012-12-07, 14:10
Medlem
KungPungPats avatar
hahahahahaha jag tror vi har några som har svårt att förlåta mig här..
Var inte oroliga för ni vet ju att jag inte pratar någon sanning och inte hon heller och det finns ingen anlending att sluta hata människor osv.. Ni vet alltid bäst vart eran väg går..

Jag tycker det är nästan lika mäktigt som när USA legaliserade cannabis och vi var cirka 20 svenskar som satt online och följde legaliseringsvakan i USA..

Det skulle vara intressant att höra erat perspektiv på allt det här med USA och legalisering , Bill Hicks, gud och 2012..

Bill Hicks sa att han tror gud lämnat vissa droger växandes fritt i naturen för att skynda på våran evolution..

Precis innan 21 December så legaliserar 2 delstater i USA cannabis som är en drog som växer i naturen som Bill Hicks menar gud lämnat där för att skynda på evolution..

Jag förstår vad han menar och så för man bli fredlig av vissa droger medans alkohol gör folk aggresiva när dom får vätskebrist i hjärnan och flippar ur och slår ner sina kompisar och okyldiga människor..

Tror ni amerikanerna legaliserade cannabis för dom lyssnar på Bill Hicks och vill skynda sin sin evolution till 21 December för dom förstår att det är ohållbart för länge sen?

Eller är det folihattvarning bara direkt, rädd för att ha åsikter som vanligt eller kan vi diskutera lite bevis för gud här?

KRam
Citera
2012-12-07, 14:16
Medlem
Citat:
hahahahahaha jag tror vi har några som har svårt att förlåta mig här..
Var inte oroliga för ni vet ju att jag inte pratar någon sanning och inte hon heller och det finns ingen anlending att sluta hata människor osv.. Ni vet alltid bäst vart eran väg går..

Jag tycker det är nästan lika mäktigt som när USA legaliserade cannabis och vi var cirka 20 svenskar som satt online och följde legaliseringsvakan i USA..

Det skulle vara intressant att höra erat perspektiv på allt det här med USA och legalisering , Bill Hicks, gud och 2012..

Bill Hicks sa att han tror gud lämnat vissa droger växandes fritt i naturen för att skynda på våran evolution..

Precis innan 21 December så legaliserar 2 delstater i USA cannabis som är en drog som växer i naturen som Bill Hicks menar gud lämnat där för att skynda på evolution..

Jag förstår vad han menar och så för man bli fredlig av vissa droger medans alkohol gör folk aggresiva när dom får vätskebrist i hjärnan och flippar ur och slår ner sina kompisar och okyldiga människor..

Tror ni amerikanerna legaliserade cannabis för dom lyssnar på Bill Hicks och vill skynda sin sin evolution till 21 December för dom förstår att det är ohållbart för länge sen?

Eller är det folihattvarning bara direkt, rädd för att ha åsikter som vanligt eller kan vi diskutera lite bevis för gud här?

KRam

Bill Hicks var extremt kritisk till religion. Och sedan så är det psillocybin han pratar om, inte marijuana och han var som sagt ateist.

Vi kan prata om bevis för guds existens så fort du lärt dig vad bevis betyder!
Citera
2012-12-07, 14:35
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Bill Hicks var extremt kritisk till religion. Och sedan så är det psillocybin han pratar om, inte marijuana och han var som sagt ateist.

Vi kan prata om bevis för guds existens så fort du lärt dig vad bevis betyder!

Både mari och psillocybin är psykadeliska droger och får många användare att bry sig om varandra och naturen mer.. Samtidigt som man går emot religioner och regler ganska automatiskt och därför haar religionerna alltid varit emot droger som får folk att tro på sig själva istället för på deras präst som har nån mystisk kontakt med gud trots att vvi alla är en del av gud eller det som fått atomerna att snurra runt energiklumpar som är all materia i den här världen..

Jag har fått bevis och så men ja undrar bara vad tror ni om att amerikanerna legaliserade medans många länder runt om Sverige har också gjort det lättare för folk att få tag på cannabismedans det går åt andra hållet i Sveige här man fortfarande gillar att kriga mot plantan i ganska stor utsträckning..

Jag vet att Sverige är till största delen ateister som tror på evolution men att Bill Hicks pratar om evolution och droger och USA legaliserar cannabis precis innan 21 December så menar jag bara..

Om det skulle bli evolution nu 21 December, skulle inte det vara ganska surt att man krigat i år efter år mot plantor och svampar som kunde gjort att man älska naturen och människor, bara för att dom i skolan sa att naturen var extremt farlig, trots att ingen har dött av cannabis än på 10 000 år av användning..

Vad tror ni om det är det inte ebvis för gud då i droger om vi säger så då? eller bevis för att Bill Hicks kanske inte var så illa ute ändå för om det kom en evolution 21 December och nästan bara dom som har kärlek inom sig kan hänga med till en högre dimension av jorden..

Skulle inte det vara bevis för gud och hur man inte kan bete sig för länge utan att få ett stor örfil i karma?

Altså kriga mot en planta och svamp?

Kram
Citera
2012-12-07, 14:40
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Skulle inte det vara bevis för gud och hur man inte kan bete sig för länge utan att få ett stor örfil i karma?

Nej, din drog-flummighet är inte bevis för 'gud', den är bevis för din drog-flummighet.
Citera
2012-12-07, 15:45
Medlem
Citat:
Både mari och psillocybin är psykadeliska droger och får många användare att bry sig om varandra och naturen mer.. Samtidigt som man går emot religioner och regler ganska automatiskt och därför haar religionerna alltid varit emot droger som får folk att tro på sig själva istället för på deras präst som har nån mystisk kontakt med gud trots att vvi alla är en del av gud eller det som fått atomerna att snurra runt energiklumpar som är all materia i den här världen..

Jag har fått bevis och så men ja undrar bara vad tror ni om att amerikanerna legaliserade medans många länder runt om Sverige har också gjort det lättare för folk att få tag på cannabismedans det går åt andra hållet i Sveige här man fortfarande gillar att kriga mot plantan i ganska stor utsträckning..

Jag vet att Sverige är till största delen ateister som tror på evolution men att Bill Hicks pratar om evolution och droger och USA legaliserar cannabis precis innan 21 December så menar jag bara..

Om det skulle bli evolution nu 21 December, skulle inte det vara ganska surt att man krigat i år efter år mot plantor och svampar som kunde gjort att man älska naturen och människor, bara för att dom i skolan sa att naturen var extremt farlig, trots att ingen har dött av cannabis än på 10 000 år av användning..

Vad tror ni om det är det inte ebvis för gud då i droger om vi säger så då? eller bevis för att Bill Hicks kanske inte var så illa ute ändå för om det kom en evolution 21 December och nästan bara dom som har kärlek inom sig kan hänga med till en högre dimension av jorden..

Altså kriga mot en planta och svamp?

Kram

Är du hög just nu? Och jag har exprimenterat med allt från Ayahuasca till LSD i min ungdom, det var nyttiga erfarenheter. Jag skulle dock inte propagera för en användning så som du verkar göra, ej heller tror jag att det finns en inbygg direktkontakt mellan andliga väsen och nyttjandet pskedeliska droger.

En upplevelse under påverkan av sinnesförändrande substanser är enbart en upplevelse, inget mer!
Jag tror du skulle må bra av att skära ner på ditt missbruk och försöka se världen ur ett nyktert perspektiv, det behövs inga droger för att se det fantastiska i allt runt omkring oss, det var vad droger lärde mig.
Citera
2012-12-07, 16:03
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Är du hög just nu? Och jag har exprimenterat med allt från Ayahuasca till LSD i min ungdom, det var nyttiga erfarenheter. Jag skulle dock inte propagera för en användning så som du verkar göra, ej heller tror jag att det finns en inbygg direktkontakt mellan andliga väsen och nyttjandet pskedeliska droger.

En upplevelse under påverkan av sinnesförändrande substanser är enbart en upplevelse, inget mer!
Jag tror du skulle må bra av att skära ner på ditt missbruk och försöka se världen ur ett nyktert perspektiv, det behövs inga droger för att se det fantastiska i allt runt omkring oss, det var vad droger lärde mig.

Jag propagerar ingenting, vill diskutera bevis för gud men det är fel land att göra det i..

Men tror ni inte amerikanerna gjort dena legalisering för att dom ser att det inte går att protestera utan bara använda verktygen som finns och tänka på sina egna energier tills 21 December?
För dom tror på gud och sånnt..

hur stor % av svenska befolkningen skulle klara av att förlåta plantor, svampar, barn, knarkare och politiker .. imorgon?

Klart detta är bevis för gud, om vi hade en väldigt kort tid på oss att evolutioneras så kan jag förstå varför svampar och cannabis vuxit i naturen för dom kan få människor att se saker från andra perspektiv och ändra om sin inställning till livet och naturen..

Jag vet att Sverige är mest ateister men man tror ju på evolution men dock inte spirituell evolution eller att evolutionera ett försvar mot lögnerna is amhället så man kan spela spelet livet bättre..

Bara mitt perspektiv dock på bevis för gud, allt kommer på på en gång helt underbart..
Visste att sanningen kommer fram tillslut..

KRam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in