2012-11-21, 03:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag säger inte att jag är smart, det är bara ointeligenta människor som går runt och tror att dom vet allt..

Jag lever efter Gandhis ord -lev som om du kan dö imorgon , lär som att du ska leva för alltid..

Alla ögon har varit perfekta för det djuret i den miljön och i det sol-ljuset..

Naturen är som en inteligens som känner sig fram .. Kanske genom att lagrad information om omvärlden existerar i artens DNA som sen kodas när evolution sker för att på ett inteligent sätt organisera DNAt så det passar miljön och omvärlden perfekt..

Tycker det låter mer logiskt än survival of the fittest..

Skulle det som jag beskrev nu vara sannt skulle vi inte hitta några dåligt designade djur tex.. Och det gör vi inte heller.. Dom har pefekta designer som gör sig mer och mer inteligenta över tiden.. Efter att mer infom om omvärlden lagras i DNAt.. kanske..

Jo vi hittar dåligt anpassade djur, tex Pandor det är därför de dör ut som minst 99% av alla existerade arter redan gjort här på jorden. De dör ut för de har hamnat i en evolutionär återvändsgränd och kan inte utvecklas på ett sådant sätt att de kan förhindra sin utplåning.

Och det du skrivt är inte sant det är rappakalja och nonsens.
Citera
2012-11-21, 07:37
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Klart ögon utvecklats men du har dock aldrig sett dåligt designade ögon.. Som skulle vara bevisat för ointeligens i design.. Men skulle det vara ointeligens i design så skulle det inte vara mycket till harmoni i naturen utan mer som ett missbildnings-party i skogen..

Uhm, jag skulle vilja påstå att designen med att lägga blodkärl framför näthinnan och därigenom försämra synskärpan är jäkligt dålig design. Det är som om du designade en digitalkamera och la kablar framför sensorn.... ja, kanske inte skulle vara så förvånande om du designade den förstås...
Citera
2012-11-21, 07:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men har inte Einstein bevisat gud i sin formel egentligen?
För den menar att all materia i universum sitter ihop med samma energi, inklusive dig och mig..

Du blandar ihop dom kosmogoniska och kosmoslogisk delerna av ditt påstådde ID. Problemet är att du inte har definierat detta ID för varken dig själv eller andra, så du vet egentligen inte riktigt vad du talar om.

Kan du komme med en definition?

Citat:
Klart ögon utvecklats men du har dock aldrig sett dåligt designade ögon.. Som skulle vara bevisat för ointeligens i design.. Men skulle det vara ointeligens i design så skulle det inte vara mycket till harmoni i naturen utan mer som ett missbildnings-party i skogen..

Hur definierar du "harmoni"?

Citat:
hahah jo tyvär det saknas bevis för en inteligent designer och det är exakt vad ni förväntar er, en inteligent gubbe, för inteligens kan ju inte existera i en annan form än människor, absolut inte energi som inte går att se mer än på designen på aarterna som är beviset vi har att utgå ifrån..

Hur definierar du "intelligens"?

Citat:
Så du tycker det låter logisk att naturligt urval har fått kameljonten att kunna shifta färg?
Klart du måste anstränga dig för att inte se naturen som en inteligens som är fruktansvärt inteligent på att designa arter genom evolution..

Vad menar du med att naturen "designer"?

Citat:
oOooja jaa du är så bildad jaa.. Och lite nedlåtande kommentarer, precis som bildade människor skriver mot oliktänkande.. Det är ju så man blir bildad nämligen, man sitter och skriker hur duktig man är när nån med ett annat perspektiv yyttrar sig hahah..

Är detta din definition av "utbildning"?
Citera
2012-11-21, 07:56
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Jag säger inte att jag är smart, det är bara ointeligenta människor som går runt och tror att dom vet allt..

Jag lever efter Gandhis ord -lev som om du kan dö imorgon , lär som att du ska leva för alltid..

Alla ögon har varit perfekta för det djuret i den miljön och i det sol-ljuset..

Naturen är som en inteligens som känner sig fram .. Kanske genom att lagrad information om omvärlden existerar i artens DNA som sen kodas när evolution sker för att på ett inteligent sätt organisera DNAt så det passar miljön och omvärlden perfekt..

Tycker det låter mer logiskt än survival of the fittest..

Skulle det som jag beskrev nu vara sannt skulle vi inte hitta några dåligt designade djur tex.. Och det gör vi inte heller.. Dom har pefekta designer som gör sig mer och mer inteligenta över tiden.. Efter att mer infom om omvärlden lagras i DNAt.. kanske..

Du är som en rispig gammal vinylskiva som står och hackar i samma spår...

"...skulle vi inte hitta några dåligt designade djur... " ..
"...skulle vi inte hitta några dåligt designade djur... " ...
"...skulle vi inte hitta några dåligt designade djur... "

Kan du ta in information på något annat sätt än genom osammanhängande resonemang i dåligt editerade klipp på youtube? Eller är du helt enkelt bara glad för att någon överhuvud taget reagerar på vad du skriver?

Hur ser ett perfekt öga ut? Börja med att beskriva det.
Citera
2012-11-21, 08:01
Medlem
KungPungPats avatar
och ingen våga ta i den frågan, vad konstigt, nu är väl för pålästa och smart för att ta er en tankeställare..

Om Einstein säger att allt är energi, jag berättar hur ni själva kan kolla på en vägg eller på eran hand och se attd et inte är solid, när ni zoomat tillräckligt långt in..

Jag har koll på ID, det är ni som inte har koll på nånting eller ens kan engelska som gör att ni fortfarande sitter å antyder att jag inte vet nått..
Citera
2012-11-21, 08:02
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Naturligt urval känns lite som att spotta på evolution och hela skapelsen haha för det finns så mycket som går emot naturligt urval..

oOooja jaa du är så bildad jaa.. Och lite nedlåtande kommentarer, precis som bildade människor skriver mot oliktänkande.. Det är ju så man blir bildad nämligen, man sitter och skriker hur duktig man är när nån med ett annat perspektiv yyttrar sig haha
Men männska.. naturliga urvals teorin Darwin är historia och består av ett spektra olika yttringar, sedan ditt underliggande kunskapsförakt.. verkligen störigt att du flashar din avundsjuka sida, först okunskap sedan ytterligare okunskap genom att du lägger ord i mun och förutfattade meningar i olika kommentarer i diskussionen här..

"hur duktig MAN är när NÅN med ANNAT perspektiv yttrar sig" vad sa du där?

.. yttrar, hur yttrar det sig, genom sabotage eller manipulation och isf vad yttras.. du är ju fortfarande luddig och så ospecifik, liksom att du är den felfrie som genom at stå och peka på din fixerade bild av Darwin därmed knäppt överför det på dem vilka enbart avstyr gud som aktör. Det finns liksom rejäla anledningar att inte förlita sig på slump som lag, naturligt urval och slump är ju inte heller synonyma. Eller pratar du om halter ?

Jag fattr inte vad du egentligen vill säga mer än att du vill försöka få till en man SKA lyda gud.. och då är du ute och cyklar.
Saken är ju att gud överförts till att vara mänsklig gud, vilket inte är så sunt. Det blir ju envåldshärskare över det samt löjets skimmer tyvärr.. en människa är en human, gud är fantasin som vissa iofs psykopater grundligt utnyttjar, för att det varit gångbart i historien gör det inte mer rätt idag med ännu mer raffinerade system.
Senast redigerad av BlackJewel 2012-11-21 kl. 08:05.
Citera
2012-11-21, 08:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Men männska.. naturliga urvals teorin Darwin är historia och består av ett spektra olika yttringar, sedan ditt underliggande kunskapsförakt.. verkligen störigt att du flashar din avundsjuka sida, först okunskap sedan ytterligare okunskap genom att du lägger ord i mun och förutfattade meningar i olika kommentarer i diskussionen här..

"hur duktig MAN är när NÅN med ANNAT perspektiv yttrar sig" vad sa du där?

.. yttrar, hur yttrar det sig, genom sabotage eller manipulation och isf vad yttras.. du är ju fortfarande luddig och så ospecifik, liksom att du är den felfrie som genom at stå och peka på din fixerade bild av Darwin därmed knäppt överför det på dem vilka enbart avstyr gud som aktör. Det finns liksom rejäla anledningar att inte förlita sig på slump som lag, naturligt urval och slump är ju inte heller synonyma. Eller pratar du om halter ?

Jag fattr inte vad du egentligen vill säga mer än att du vill försöka få till en man SKA lyda gud.. och då är du ute och cyklar.
Saken är ju att gud överförts till att vara mänsklig gud, vilket inte är så sunt. Det blir ju envåldshärskare över det samt löjets skimmer tyvärr.. en människa är en human, gud är fantasin som vissa iofs psykopater grundligt utnyttjar, för att det varit gångbart i historien gör det inte mer rätt idag med ännu mer raffinerade system.

Men snälla satanisten..
Kunkspapsförakt hahahah klockrent.

Sluta prata om gud nu, vi vet inte om det är nån gud, vi vet bara att intelligent designade arter kommer ur evolutionen på nått sätt.. Och vi är ett av dom djuren..

Jag gillar inte Darwinsteori för jag tycker folk blir deppiga och saknar hunger total efter vetenskap och kunskap, efter dom läst den som förklaringen på allt eftersom inteligent designade djur inte är bevis för inteligens utan egentligen är det bevis för lyckad slump..

Gud kommer inte existera som du besrkiver gud, för kvantumfysik och Einsteins kända formel gör så gud blir vetenskap och därför blir det ingen gud som är en kille uppe på molnen... utan det blir istället nån sorts inteligens som vi är en del av heter naturen och vi måste börja bry oss om naturen och planeten för att kunna bry oss om oss själva..
Citera
2012-11-21, 08:19
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
och ingen våga ta i den frågan, vad konstigt, nu är väl för pålästa och smart för att ta er en tankeställare..

Om Einstein säger att allt är energi, jag berättar hur ni själva kan kolla på en vägg eller på eran hand och se attd et inte är solid, när ni zoomat tillräckligt långt in..

Jag har koll på ID, det är ni som inte har koll på nånting eller ens kan engelska som gör att ni fortfarande sitter å antyder att jag inte vet nått..

Om du verkligen har täckning för det som t.v. verkar vara megalomani, då borde det väl vara enkelt för dig att presentera grundläggande definitioner för dom koncepter du ständigt upprepar.

Hurvida du öht förstår vad du talar om kan diskuteras, men självklart inte på papegoje-nivån där du upprepar samma cut-and-paste klyschor i det oändliga. Så demonstrer att du har fast språklig/saklig grund under fötterna, sen kan vi se om du kan gå vidare.
Citera
2012-11-21, 08:24
Medlem
Hammarens avatar
Citat:

Vad är det som är revolutionerande med att allt är energi? Det är inte revolutionerande kunskap längre.

Ditt sista uttalande är dock set som får mig att undra om att du har kompakt benvävnad från tinning till tinning, panna till nacke.
Citera
2012-11-21, 08:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Vad är det som är revolutionerande med att allt är energi? Det är inte revolutionerande kunskap längre.

Det är den nutidiga versionen av t.ex. kreationismens pseudo-vetenskap. Man kan smyga en 'kvantum-gud' in bakvägen med det trams KKP kommer med.

Citat:
Ditt sista uttalande är dock set som får mig att undra om att du har kompakt benvävnad från tinning till tinning, panna till nacke.

Så mycket kan i alla fall sägas, att något solitt underlag har han inte kommet med ännu.
Citera
2012-11-21, 08:45
Medlem
KungPungPats avatar
Kvantumfysik visar dock att ett objekt kan vara på 2 ställen och att Einsteins unified stringfield existerar..

Sen är det väl upp till er själva att avgöra vad ett energinät som sträcker sig över hela universum är beviset på.. ett nät där gravitation, radioakivitet, magnetism och typ ljus inte beter sig som i vanliga världen..

Det är ett nät där allt kopplas ihop.. Unifield stringfield.. medans hans ekvasion gjorde så folk börja forska på om allt är energi..
Citera
2012-11-21, 08:47
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Jag antyder inte att du inte vet något, jag hävdar det bestämt.

Kan ju ta ditt pladder om unified field theory...
Hade du klarat läsa tex de första raderna i wiki hade du fått.

Citat:
In physics, a unified field theory, occasionally referred to as a uniform field theory[1], is a type of field theory that allows all that is usually thought of as fundamental forces and elementary particles to be written in terms of a single field. There is no accepted unified field theory, and thus it remains an open line of research. The term was coined by Einstein, who attempted to unify the general theory of relativity with electromagnetism. The "theory of everything" and Grand Unified Theory are closely related to unified field theory, but differ by not requiring the basis of nature to be fields, and often by attempting to explain physical constants of nature.

Kan du läsa engelska eller ska jag översätta det åt dig ?
Senast redigerad av MeanME 2012-11-21 kl. 09:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in