2012-11-19, 18:10
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
jag har inte sett EN ENDA FAKTA redovisas av någon av er. Jag har snarare gjort det jag kom hit för att göra. Bevisa att Gud finns.

Hur bevisade du det. Genom att säga "Jag tror på gud"?
Citera
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Du menar alltså att alla barn även dem med muslimska föräldrar, relaterar bra till Jesus?
Jag tror det ja. Även muslimer har en stark gudstro, men enligt mig gör de fel när de inte ser Jesus som Guds son. Vi vet ju alla att de har Jesus som en stor profet. Kanske föds de med Kristus och sedan formas av kontexten de växer upp i.
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag kännar till förintelsen; min far satt i kz-läger. Men jag är inte med i ditt 'vi', som uppenbarligen är ren intelletuell ohederlighet (en del kallar sånt för lögn).

Citat:
Det finns många förnekare, men vi som tror på förintelsen är fler.

"Goddag ... yxskaft"???

Vad är det du inte förstår? Att jag har direkt-information om förintelsen; att jag inte förnekar den, men tolkar den annorlunda än din missionärs-manual; eller att jag inte är med din imaginäre 'vi'-klubb.
Citera
2012-11-19, 18:12
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Goddag ... yxskaft"???

Vad är det du inte förstår? Att jag har direkt-information om förintelsen; att jag inte förnekar den, men tolkar den annorlunda än din missionärs-manual; eller att jag inte är med din imaginäre 'vi'-klubb.
Himmler blev förledd av Ateism. Han föddes och växte upp som kristen. Vi vet alla vad som hände sedan, skrev jag.
Citera
2012-11-19, 18:14
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag väljer att inte besvara dina inlägg då du tidigare gått på ganska så hårt på min personlighet. Tack och hej!

Lustigt. Du börjar med att kasta dig in i debatten med epitet som hjärntvättade, marxister, Jan Helin och annat skojigt och sedan börjar du i vanlig teiststil dra på dig offerkoftan så fort folk reagerar på ditt träck. Grattis, du är en idiot.
Citera
2012-11-19, 18:15
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Vilka smutsiga personangrepp. Jag tänker inte svara mer på dina inlägg.
Jag antar att ditt användarnamn är din hjärna! Tack och hej!

Det var inte ett personangrepp.
Citera
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
jag har inte sett EN ENDA FAKTA redovisas av någon av er. Jag har snarare gjort det jag kom hit för att göra. Bevisa att Gud finns.

Genom att fly varje gång ett av dina cut-and-paste 'argument' blir bemötat?

Om du kallar undflyande papegoje-snack från missionärs-manualen för 'bevis', då undrar jag verkligen på vad du skulle anse som brist på 'bevis'. Att du t.ex. inte utropar dig själv som 'vinnare'.
Citera
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Jag tror det ja. Även muslimer har en stark gudstro, men enligt mig gör de fel när de inte ser Jesus som Guds son. Vi vet ju alla att de har Jesus som en stor profet. Kanske föds de med Kristus och sedan formas av kontexten de växer upp i.
Säkert, Är nog därför man straffas med döden om man konverterar.

eller så kan det ju vara av rädslan för att hamna i samma rum med en kristen präst.
Citera
2012-11-19, 18:16
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Grattis, du är en idiot.
Vilket personangrepp! Jag tänker inte besvara dina inlägg längre. Du är sannerligen en Pinhead och en Hellraiser! Tack och hej!
Citera
2012-11-19, 18:17
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Himmler blev förledd av Ateism. Han föddes och växte upp som kristen. Vi vet alla vad som hände sedan, skrev jag.

Har du några belägg för att det gick som det gick för att han blev ateist?
Citera
2012-11-19, 18:19
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Har du några belägg för att det gick som det gick för att han blev ateist?
Heinrich Himmler: A Life. En bok alltså.
Citera
2012-11-19, 18:20
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det ledar väl ingenstans om du upprepar något jag förstod första gången. Min fråga var om vem 'vi' (alla) är, och du har ännu inte svarat på den, för jag anser mig själv vara en part av 'alla' och jag är inte med i din 'vi'-klubb.

Jag hoppas inte att denna komplexa logik blir för mycket för dig; du som knappast kan läsa missionärs-manualen rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in